ECU met bc overzetten ?????

Gestart door fredtref, 13-04-2011 20:23:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fredtref

Vraagje ik heb een V70 TDI uit 98, kan ik een computer uit een 850 TDI met boordcomputer functie zo over plaatsen en heb ik dan na het plaatsen van een bedieningsknop ook de bc functie ?

Ewout Schalkwijk

Volgens mij hebben beide dezelfde ECU en ook de BC (ziet) er gelijk uit. Is de bak ook het zelfde? Of zit die logica niet gekoppeld aan de ECU?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

thuur

Citaat van: fredtref op 13-04-2011 20:23:19
Vraagje ik heb een V70 TDI uit 98, kan ik een computer uit een 850 TDI met boordcomputer functie zo over plaatsen en heb ik dan na het plaatsen van een bedieningsknop ook de bc functie ?

Welke "computer"?


Gr ???

fredtref

Citaat van: thuur op 13-04-2011 22:23:03
Citaat van: fredtref op 13-04-2011 20:23:19
Vraagje ik heb een V70 TDI uit 98, kan ik een computer uit een 850 TDI met boordcomputer functie zo over plaatsen en heb ik dan na het plaatsen van een bedieningsknop ook de bc functie ?

Welke "computer"?


Gr ???


De ECU bedoelde ik, nu heb ik cruise control maar geen boordcomputer.

Groet,  Fred

)()()sT

De cruisecontrol zit toch bij de oudere types buiten de ecu?
Tenminste, als je een cc hebt op vacuüm net als de 850.

-D©©©L-

Citaat van: fredtref op 14-04-2011 04:44:04
Citaat van: thuur op 13-04-2011 22:23:03
Citaat van: fredtref op 13-04-2011 20:23:19
Vraagje ik heb een V70 TDI uit 98, kan ik een computer uit een 850 TDI met boordcomputer functie zo over plaatsen en heb ik dan na het plaatsen van een bedieningsknop ook de bc functie ?

Welke "computer"?


Gr ???


De ECU bedoelde ik, nu heb ik cruise control maar geen boordcomputer.

Groet,  Fred

De "boardcomputer" functie zit in het tellerhuis van een V70 als een software instelling. Bij een 850 is het een losse module die onderin het tellerhuis geschroeft zit.
Met de ECU heeft dit dus niets van doen.
Omzetten lijkt me redelijk zinloos, je wisselt een betrouwbare elektronische tellerklok in voor een mechanisch exemplaar met een zwak punt (hebt beruchte tandwieltje).
Als je het echt wilt, kan het wel.

fredtref

Kijk nu wordt het me duidelijk, niet doen dus, ik dacht dat de boordcomputer functie (die ik nu niet heb) in de ECU zat, dus heel simpel gedacht had ik het idee, een andere ECU en een info knop plaatsen en daar heb ik ook de bc functie, zonder dat ik langs de dealert hoef voor die dure software.
Bedankt voor de antwoorden.