Automaat problemen alleen nog maar achteruit

Gestart door spidermonkey, 18-04-2011 11:30:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spidermonkey

Nou ik heb het volgende probleem. Heb een 850 2.5 20v uit 1992
Reed vanmorgen naar de zaak niets aan de hand ja reed wat moeizaam weg. Klaar met werken net lekker een halvedag vrij. Stap in en de auto rijdt niet meer weg in geen enkele stand. Achteruit rijden gaat prima.
Computer reset gedaan want schoot weer eens in noodstand, maar het mocht niet baten.

iemand enig idee waarom hij alleen nog maar in zijn achteruit rijd.

Sbv

Pnp schakelaar afstemming? Werkt he wel door bijv in winterstand weg te rijden ?

arjenT5R

mogelijk inwendige lekkage
ofwel kabel gebroken

al in winterstand geprobeerd? Heb je foutcodes?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

spidermonkey

#3
Heb al een paar maanden een foutcode a1 2-3-2 maar nooit geen last van gehad.
Het stinkt behoorlijk als ik gasgeef als ik weg wil rijden bij flink gas geven dan. Alle standen lijken ook in de war te zijn. P=stand wou hij gisteren gaan rijden bv in gisteren deed hij in R-stand ook ofdat hij vooruit wou maar met gasgeven schoot hij toch achteruit.

Heb gisteren ook piepend geluid gehoord. Had dit geluid niet in N-stand. Hoe harder ik reed hoe harder de piepend geluid
Deed de laaste paar dagen al moeilijk met wegrijdenrijden en 1 keer op de snelweg een brandend luchtje geroken maar wist niet zeker of ik het was. Moest de laatsetijd meer gasgeven dan dat hij deed voordat hij vooruitkwam in welke stand dan ook

Taranis

Heb je het oliepeil van de bak al eens gecontroleerd?  :eusa_shifty:

spidermonkey

oliepeil nagekeken gisteren nog was hooguit iets donker maar verders op peil

Jack v

hoe oud is de olie? Dit hoort mooi rood te wezen
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Taranis

+ 1

Donkere olie is niet goed, dan is de olie verbrand. Meestal door overmatige slip of slijtage in de bak, of een te hoge temperatuur door langdurig zwaar belasten.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

spidermonkey

#9
Nee heb nog geen kabel gechecked. Auto staat niet voor mijn deur maar op mijn werk. Wegens whiplash problemen al jaren ben ik lichamelijk nog niet instaat geweest iets te doen (lopen is al moeilijk)
Weet ook niet hoe oud die olie is

En waar mocht deze kabel zich bevinden want ik ben een powernoob