Nieuw lid met 2 volvo's !

Gestart door volvo-arie, 18-04-2011 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

volvo-arie

Beste allemaal,

Ik zal mij hier even voorstellen zoals gebruikelijk is. Mijn naam is Arjen en woon in friesland. Van huis uit altijd al volvo meegekregen en een aantal jaren geleden een 850 estate gekocht, 20v uit 1995. Vele vele kilometers met die auto gemaakt en bij 500k overgestapt naar een V70, 10v uit 1997. Hier ook wederom vele kilometers mee gemaakt. Bij 400k overgestapt op andere merken. o.a peugeot, opel, volkswagen en landrovers  :eusa_wall:

Soms was het heel leuk, maar meestal beviel het niet. Vorige maand met de vrouw de knoop doorgehakt en alles de deur uit gedaan. Terug naar wat altijd echt beviel ! Afgelopen 2 weken heb ik twee volvo's gekocht  :eusa_dance:!

De eerste is een 850 2.5T uit 1996, op lpg g3. Bewust voor gekozen omdat deze over een paar maandjes youngtimer wordt en op de zaak kan.
350k op de teller, volleder, automaat, en zeer veel onderhoud gehad (nieuwe distributie, nieuwe waterpomp, schijven, blokken, banden, olie, lpg zit er pas 1 jaar in). Verder alles wat je bij een volvo mag verwachten (alarm,cl.control, cr.control,cd-wisselaar,trekhaak etc)
minpuntjes: lambdasonde lampje brand (loopt niet slecht), bovenstrip voorruit mist (waar haal ik die vandaan?), wat kraakjes en bonkjes achterin, nader te onderzoeken.

Auto 2 is een C70 uit 1998 geworden, ook een 2,5T met 320k op de teller. Ook hier nieuwe distributie, nieuwe banden, alarm etc. Zelfs het boekje afgestempeld door de dealer t/m 255k !. Volleder interieur, 18 inch Nebula velgen, cl.control, afneembare trekhaak.
minpuntjes: dashboard kraakt ernstig, achterrem slaat vast als hij op de handrem heeft gestaan, fuseekogel heeft speling, klein roestplekje bij de wielkast.

Plaatjes toch ?!
Verder ben ik een echte doe-het-zelver, dus zal nog wel met de nodige vragen hier langs komen. Beide auto's hebben ernstig een poets beurt nodig want het ziet er niet best uit. Dat ga ik als eerst uitzoeken waar, of wie of hoe en wat.

mvg
Arjen

Geert-Jan

Zo dat is een prima binnenkomer direct met plaatjes. :eusa_clap:

Daar zijn we zo gek op.

Ziet er niet verkeerd uit. ;)

Welkom en veel plezier ermee.

Groet,

Van een andere doe-het-zelver.  ;)

Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

antraciet

Welkom op t forum naamgenoot

rifwachter

Welkom op het forum.

Veel plezier met de twee mooie volvo's.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

grijzev70tdi

Welkom hier! Dat zijn 2 mooie volvo's. Veel plezier ermee

Groeten van een andere doe-het-zelfer
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Frankglt

2 prachtige Volvo's, waarvan de 2e zeldzaam, want maar ongeveer 22.000 van gemaakt.

BenC70ES

Welkom hier,   mooie auto's heb je aangeschaft!

Veel rijplezier ermee  :)

Dit vind ik wel vreemd en is waarschijnlijk slecht herstelde schade:

Citaat van: volvo-arie op 18-04-2011 20:08:01
...klein roestplekje bij de wielkast.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

KIM

Welkom. Mooie auto's!

De raamstrip heb ik nog wel liggen. Is wel de oude versie raamstrip; de nieuwe ruit komt met een vaste raamstrip. Woon alleen redelijk ver bij je vandaan.
Heb wel familie in FRL, maar daar kom ik maar 1x per jaar...

Jack v

Welkom, vanwaar uit Friesland? Omgeving komt mij namelijk bekend voor.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvo-arie

@kim, Opsturen een optie ?

@ Jack V, Harlingen !

Jack v

Citaat van: volvo-arie op 18-04-2011 21:44:08

@ Jack V, Harlingen !
aan de foto van de C te zien de kant van sexbierum?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvo-arie

bijna :-) die foto is genomen in hitzum, achter franeker !

KIM

Citaat van: volvo-arie op 18-04-2011 21:44:08

Ik zet 'm eerst wel eens op de foto voor je.
Kun je controleren of het de juiste is.

Justin-850

Welkom! Veel plezier op het forum en uiteraard met beide auto's!

Wat ik mij wel afvraag is of je de interieur foto van de C70 met de wielen in rechtuitstand hebt gemaakt of met de wielen ingestuurd?

Gr. Justin

FGG

Citaat van: volvo-arie op 18-04-2011 20:08:01
Verder ben ik een echte doe-het-zelver, dus zal nog wel met de nodige vragen hier langs komen. Beide auto's hebben ernstig een poets beurt nodig want het ziet er niet best uit. Dat ga ik als eerst uitzoeken waar, of wie of hoe en wat.

Nou, dat lijkt me wel duidelijk. ::)

Welkom op 't Forum, Arjen.

Mooi setje, die 2. :eusa_clap:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: