3de remlicht in spoiler...

Gestart door Emiel, 08-05-2004 21:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel

Ik ben vandaag bezig geweest met het monteren van het orignele volvo derde remlicht, die onder de achterspolier komt te zitten. Daar zit ook het stekkertje waar die in hoort te komen, maar...hij werkt toch niet, geen voeding. Nu loopt die kabel ergens naartoe waar ie weer in een stekker zit, maar waar, kan iemand mij dat vertellen?


Reitse

Als ik me niet vergis hoort het kabelte naar je linkerachterlichtunit te lopen waar een soort verdelerkast zit... Ding zal vast wel anders heten ;)

mehn

Citaat van: Emiel op 08-05-2004 21:18:40
Nu loopt die kabel ergens naartoe waar ie weer in een stekker zit, maar waar, kan iemand mij dat vertellen?

Volgens Haynes Manual loopt de grijs/zwarte kabel van het 3e remlicht via de linker zijde van de kofferbak naar een 14-pins connector ter hoogte van de overgang naar de achterbank. Vandaar gaat de grijs/zwarte kabel naar de zogenaamde "rear bulb malfunction indicator".
Op dit punt komen ook de andere remlichtkabels bij elkaar (links = geel/groen, rechts = geel/bruin)

Vanaf dat punt zijn de kabels geel, blauw/geel en groen/wit. De gele gaat via de drempel onder de linkerdeuren naar het rempedaal.

Hopelijk heb je hier iets aan.


Suc6

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Emiel

Ik heb het ns zelf geprobeerd op te zoeken en kom ook op het kapottelampencontrolesysteemkastje (galgje?) uit. Blijkt dus verder dat je een ander kastje nodig hebt. Kost dus ook weer wat pleuros, ga hem nu maar aansluiten op de trekhaak aansluiting binnenin, schijnt goed te gaan....

Emiel :)

Hen3

#4
Ik heb 2 jaar geleden ook een spoiler met lamp gemonteerd. In de handleiding stond dat ik een nieuw kapottelampencontrolesysteemkastje ;) moest kopen. Ik heb destijds het kastje open geschroefd (of gebroken, dat weet ik niet meer :D) om te kijken waarom de lamp het niet deed. De betreffende aansluiting was simpelweg niet bedraad! Ik heb gewoon een draadje gesoldeerd van de remlichtuitgang naar de 3e achterlichtuitgang. Werkt perfect! Ik was even bang dat ik onterechte 'defecte lamp' meldingen zou krijgen, maar dat was niet zo. Het is LED verlichting, dus dat vraagt haast niks.

Ik zie dat deze post al een paar dagen oud is, maar ik zou dit eerst maar eens proberen voor je een kastje koopt!

Hen3

Emiel

Ik heb gelukkig geen nieuw kastje gekocht! Ik heb de draad bij de in de kabelboom van de trekhaak gesoldeerd, werkt perfect!

Emiel..... :)