Auto gaat wel op slot met AB maar bestuurderszijde ontgrendelt niet.

Gestart door BBS, 19-04-2011 18:25:14

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Roffelaars,

Het navolgende probleem doet zich voor nadat mijn vader geprobeerd heeft om in de wagen instappen.
Ik drukte op de AB op de "unlock" toets en tegelijkertijd trok mijn vader eerst met 1 hand aan de klink van de bestuurdersdeur om in te stappen.
Vervolgens lukte dat niet, en trok hij met 2 handen aan de deurklink.
Boos kan ik niet op hem worden omdat hij door de morfine pleisters niet goed weet waar hij mee bezig is/niet weet waar hij is... :-\

Het gevolg is nu dat wanneer je de wagen met de AB afsluit gaan alle portieren mee op slot. Dit gaat goed.
Maar wil je nu de wagen van slot hebben, en je drukt op de ontgrendelknop van de AB gaan alle deuren van slot met uitzondering van de bestuurdersportier.
De deur ver/ont-grendelen met de sleutel wil wel.

Wie weet wat er binnen in het slot defect is geraakt? of moet ik naar de dealer en een nieuw slot bestellen?

Groet,

Bert Jan.

Edit: iets taalkundig toegevoegd.
Volvoloos....

thuur

Als je de CV een paar keer met de sleutel bedient (via het bestuurdersportier), komt ie dan ook niet mee? Probeer ook een paar keer tussendoor de deur open en dicht te maken, kijk of dat nog verschil maakt. Misschien is ie gewoon van de leg.

Gr ;)

BBS

Dat is het vreemde aan alles. :eusa_think: Als je met de sleutel in het bestuurdersportier de boel bedient, dan werkt alles naar behoren.
Ik heb het portier al tig keren open en dicht gedaan met de sleutel, alleen met de AB gaat hij wel op slot, maar niet meer van slot.
Het bestuurdersportier moet je dan met de sleutel openen.

Samenvattend, met de sleutel werkt alles naar behoren, maar met de AB gaat alles wel op slot maar ontgrendeld het bestuurdersportier niet. Dit moet met de hand....

Bert Jan.
Volvoloos....

snix

Als je hem met de sleutel via de bijrijderkant of kofferbak probeerd doet hij dan hetzelfde als met de ab of dan ook niets aan de hand ??

BBS

De bijrijderskant heeft geen slot in de deur zitten ??? en als ik het via de achter klep probeer, gaat alleen deze open en dicht.
Het probleem blijft.
Wel heb ik hem uitgelezen en er stond 1 code 412 in en een code 4C.
Geen idee wat deze codes betekenen :eusa_think:
Volvoloos....

Kali-Integrali

Ik heb enkele jaren hetzelfde probleem met mijn V70. Toevallig vanmiddag nog even het paneel losgehad. Ik verdenk het wit plastic mechanisme wat hem dus wel op slot doet, maar hem niet weer omhoog duwt. Lijkt alsof er een pennetje mist.

Binnenkort ga ik de andere kant even loshalen en vergelijken. Indien ik iets vind dan post ik het wel.

Gr-Martijn

post767

Heeft u misschien al de oplossing, ik heb nl precies het zelfde probleem!

Alle deuren gaan open met de AB behalve het bestuurders portier

BBS

Bij mij was het uiteindelijk het portierslot zelf.
Inwendig in het slot was er iets gebroken en het heeft een nieuw slot gekost.
Bij de dealer ruim 200 euro voor alleen het slot. :eusa_wall: Gelukkig was het verzekeringswerk. :eusa_dance:
Volvoloos....

Rutger

Heb t ook gehad bij mijn v70. Binnen in het slot is er dan iets afgebroken. Tweedehands slot heb je voor 30 tot 40 euro. Vervangen is prima zelf te doen. Let wel op dat je juiste slot krijgt, er zijn namelijk op de sloop veel onderdelen van auto's uit GB, die zijn voor de voorportieren niet zomaar te gebruiken volgens mij, alleen voor achter..

cas

ook gehad bij mijn V70. gewoon op een sloop een tweedehands setje halen, en dan werkt de boel weer  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....