lambdasonde 2

Gestart door blacky112, 21-04-2011 18:18:33

Vorige topic - Volgende topic

blacky112

Ik wil graag jullie ervaring horen wat betrefd de lambdasonde, eerst op advies van de garage motor reiniger gebruikt in de veronderstelling dat de co uitstoot minder werd,co uitstoot bleef hoog,volgens de monteur was er af te leiden uit de meting dat vermoedelijk de lambasonde niet meer goed is volgens de monteur was als de kat kapot was de uitslag nog slechter.

zou graag jullie ervaringen hierin horen en eventueel tips

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Je had er toch al al eentje gekocht.  ???
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,48639.msg1009298.html#msg1009298

Koop beter meteen een nieuwe, straks ben je méér kwijt, en je staat nog met meuk in je handen...  :eusa_doh:

blacky112

dat klopt maar ik wil geen namaak,dus ik zoek een originele gebruik, of als het niet anders kan dan maar naar furness cars

Ludo

Met een probleem "van dit formaat", ga je je oud onderdeel toch niet vervangen door een net zo oud onderdeel.
Wil je jezelf dan wijsmaken dat die zoveel beter is. ???

Thuur vroeg je in dat andere topic ook nog:
Citaat van: thuur op 04-04-2011 22:28:42
Lees je ook berichten of post je alleen maar?

Gr ???

In dat andere topic werd nl een adres genoemd, waar je beterkoop een origineel Bosch kan halen.
Met de adviezen mag je dus ook wat doen...

blacky112

ik heb een splinternieuwe originele lambdasonde voor 30 dollar plus een nieuwe originele nieuwe cat voor 60 dollar plus verzend kosten met fedex voor 80 dollar=  117,24 euro mogelijk komt er nog 70 euro invoerrechten bij ,alle onderdelen komen uit amerika en heb ze met fedex morgen in huis,doe ik het met de langzame post dan duurt het een week voor ik ze in huis heb en dan zijn de verzend kosten slechts 35 dollar,het is familie die het voor me heeft geregeld

doe het maar eens beter,alle onderdelen zijn op onderdeelnummer gezocht en die zijn internationaal allemaal hetzelfde en allemaal origineel van volvo !!!!!

V70 classic

Citaat van: blacky112 op 22-04-2011 11:27:41
ik heb een splinternieuwe originele lambdasonde voor 30 dollar plus een nieuwe originele nieuwe cat voor 60 dollar plus verzend kosten met fedex voor 80 dollar=  117,24 euro mogelijk komt er nog 70 euro invoerrechten bij ,alle onderdelen komen uit amerika en heb ze met fedex morgen in huis,doe ik het met de langzame post dan duurt het een week voor ik ze in huis heb en dan zijn de verzend kosten slechts 35 dollar,het is familie die het voor me heeft geregeld

doe het maar eens beter,alle onderdelen zijn op onderdeelnummer gezocht en die zijn internationaal allemaal hetzelfde en allemaal origineel van volvo !!!!!

Aaaah nieuw en org dat gaat ie dan vast lekker vinden .
Dit soort dingen moet je gewoon nieuw kopen.
slijtagen kun je niet zien dus is het gewoon een roulette waar je mee bezig bent.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

thuur

Citaat van: blacky112 op 22-04-2011 11:27:41

Citaat van: blacky112 op 04-04-2011 23:13:12
jawel maar ik ga geen lambda sonde bestellen in het buiten land van daar dat ik een site zoek in nederland

Ah, welke Nederlandse leverancier is dat als ik vragen mag?

Ik hoop dat je gewoon mazzel hebt, maar voor die prijs originele onderdelen scoren lijkt me erg sterk.

Gr 8)

blacky112

prijzen in amerika zijn totaal niet te vergelijke met die van hier,in amerika is een auto een noodzakelijk gebruiks voorwerp wat iedereen gewoon in zijn bezit moet hebben en behoord tot de dagelijkse levensbehoefte net als brood,met prijzen word daarom heel anders omgegaan dan hier,hier ziet de nederlandse staat een auto als een melk koe.( dat is overigens een discussie die ik hier niet wil voeren,dit gaat puur over onderdelen prijzen)

de prijs van een volvo v70 van bouwjaar 2008 met 40000 mijl op de teller staat daar te koop van 21999 us dollar dus omgerekend zo'n 15000 euro,op een nieuwe auto bijvoorbeeld word maar 35 dollar belasting geheven en dan maakt het niet uit of je nu een ferrari koopt of je koopt een nieuwe volvo,wel is het zo dat een auto als hij wisseld van eigenaar iedere keer weer die 35 dollar belasting moet betalen,maar een bpm regeling als hier in nederland daar slaan de amerikanen stijl van achterover.
zo kan ik nog een paar voorbeelden opnoemen,maar het moraal van het verhaal is dat ik inderdaad wat mazzel heb ook al is dit zelf gecreeerd doordat ik goed doordacht ben gaan bellen met familie wat in amerika woonachtig is en die is voor me gaan zoeken aan de hand van mijn auto,motor en onderdelen nummers.

mischien kan ik ook wat voor andere leden van forum betekenen door onderdelen daar vandaan te halen.

aardigebas

blacky112

heb je ook een site waar je deze spullen besteld?
Altijd handig om in de favorieten te zetten.

blacky112

onderdelen uit de usa zijn perfect aangekomen en zonder problemen door de douane gekomen ( ik hoefde geen invoer rechter te betalen) naar de garage geweest alles laten monteren paste allemaal zonder problemen en de co is helemaal geweldig

JW

Zo he b ik ook een stel Bosch lambdasondes uit de USA gehaald, een LS02 die hier 100 euro kost voor 45 met verzenden (via Ebay, moest wel via kennis in de usa laten komen) en een pakket wideband (Bosch 14017) sensoren voor 25% van de NL prijs  ;D
Werken allemaal goed/perfect.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85