ABS-141 EBD Pressure Switch Signal, Fault in Circuit

Gestart door Sbv, 21-04-2011 19:28:26

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Vandaag heeft vrouwlief weer met de Saffron S70 gereden en na een redelijke scherpe bocht zowel naar links als naar rechts sprong ABS-TRACS lampje aan. Contact af zetten en herstarten en lampjes zijn weer uit.
Vanmiddag even met VOL/FCR foutcodes uitgelezen en afgezien van wat alarm meldingen kreeg ik onderstaande melding

ABS-141 EBD Pressure Switch Signal, Fault in Circuit

Het gekke is dat het enkel na een scherpe bocht in beeld kwam
Het kan dan de sensor op de hoofdremcylinder zijn, maar anders ? Ik kom geen meldingen van andere sensoren tegen

Ludo

In dit board staat een sticky over deze foutcode.
Gaat inderdaad over die sensor.

Sbv

Ludo,

de sticky had ik reeds gelezen en ik heb samen met Chris bij zijn 850 dezelfde ? sensor al eens doorgesoldeerd. Ik kan alleen de link niet leggen met enkel optreden bij scherpe bochten en ook niet bij een S70(MY98).

Ludo

Zo begint het, straks zal ie het ook wel doen, als je bv over een richel rijd, wat te hard optrekt...
Dan wel, dan weer een week niet, tot je je zo gaat ergeren en em eruit pleurt en vervangt of hersteld.  ;D

Sbv

Citaat van: Ludo op 21-04-2011 19:45:08
Zo begint het, straks zal ie het ook wel doen, als je bv over een richel rijd, wat te hard optrekt...
Dan wel, dan weer een week niet, tot je je zo gaat ergeren en em eruit pleurt en vervangt of hersteld.  ;D
Strakkies even kijken of ik het ding los kan halen

Hmm even in Vadis kijken want ik kan de sensor niet vinden op de hoofdremcylinder.

Ik kom wel switch 9173210 tegen, maar dat zal wel niet

Chris

Citaat van: Sbv op 21-04-2011 19:40:38
Ludo,

de sticky had ik reeds gelezen en ik heb samen met Chris bij zijn 850 dezelfde ? sensor al eens doorgesoldeerd. Ik kan alleen de link niet leggen met enkel optreden bij scherpe bochten en ook niet bij een S70(MY98).

Bij mij kwam het ook op de raarste momenten voor. Zoals Ludo zegt na door een richel rijden, en inderdaad ook weleens na een fikse bocht. Zodra die sensor maar een flinke tik kreeg ging het mis, het begon sporadisch en neemt dat toe met de tijd.

Sbv

Hedenochtend weer stukje gereden en inderdaad snelweg op over hobbel plop lampje aan.
Bij stoplicht even herstart(lijkt wel Windows) en even later weer aan.

Net even in privé onderdelen magazijn gekeken en jawel daar lag nog een sensor. Deze gelijk maar erin gezet en stukje gereden. Probleem lijkt nu opgelost

Chris

Citaat van: Sbv op 22-04-2011 12:31:15
Hedenochtend weer stukje gereden en inderdaad snelweg op over hobbel plop lampje aan.
Bij stoplicht even herstart(lijkt wel Windows) en even later weer aan.

Net even in privé onderdelen magazijn gekeken en jawel daar lag nog een sensor. Deze gelijk maar erin gezet en stukje gereden. Probleem lijkt nu opgelost

:eusa_clap:

Je kan de oude alvast doorsolderen. Als de sensor die er nu in zit dan begint kan je hem zo vervangen :eusa_whistle:.