Trillen bij remmen

Gestart door JorritV70, 10-03-2011 12:12:02

Vorige topic - Volgende topic

JorritV70

Hallo allemaal,

Ik heb vorige maand mijn schijven, remblokken en draagarmen vervangen (allemaal orginele Volvo spullen bij de dealer gehaald), gelijk mijn banden uit laten balanceren.

In eerste instantie was ik erg te vrede, hij trilde bijna niet meer en voelde stabieler aan. Alleen bij het remmen trilt hij ik weet niet of hij dat er voor ook al deed, want toen was er wel meer speling, maar volgens mij zeker niet zo erg als nu.

Als ik rustig rem voel ik het bijna niet, maar als ik bv van 120 terug ga naar 0 oid voel ik het goed. Als ik heel rustig rem (remblokken tegen de schijven aan leggen) dan voel ik het bijna niet. Als ik iets harde rem (zoals er normaal geremd wordt) dan voel ik hem best wel trillen.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit

Hans Duiven

-Heb je originele velgen eronder liggen
-Zijn de zuigers van je remklauwen nog goed?

Hans

JorritV70

Ik heb originele Volvo velgen (Winter banden liggen op die van een t5) en de zuigers van de remklauwen gingen probleemloos naar buiten dus ben ik van uit gegaan.

bedankt voor het mee denken.

GRoet Jorrit

Spin!

ik heb dit ook...T-5R en alles origineel. Onlangs schijven + blokken + draagarmen nieuw gekocht en de remklauwen gereviseerd....en nog steeds trillen. Word er gek van  :eusa_doh:

Ben heel benieuwd naar de reacties..

www.vm-parts.nl

Wibren

Naaf wel recht ??? Dat was het geval althans toen ik nog de AP set had, naaf was niet recht meer en ik bleef maar schijven afdraaien.
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

thuur

Citaat van: Spin! op 10-03-2011 14:10:49
ik heb dit ook...T-5R en alles origineel. Onlangs schijven + blokken + draagarmen nieuw gekocht en de remklauwen gereviseerd....en nog steeds trillen. Word er gek van  :eusa_doh:

Ben heel benieuwd naar de reacties..

Wat versta je onder een remklauwrevisie?

Als je schijven en blokken vervangt moeten de klauwen opeens in een heel ander gebied gaan werken. Als je trillen na vervanging krijgt zijn toch de klauwen verdacht.

Andere boosdoeners: stuurkogels, lucht in de remvloeistof.

Gr 8)

Spin!

Systeem is onder druk gezet en ontlucht (zelf gedaan...misschien nogmaals iemand anders laten doen ;D). Het stomme is dat het niet constant is. Bij lagere snelheden eigenlijk helemaal niet (onder 50km/u). En bij hogere snelheden de ene dag wel, en de ander niet.

Stuurkogels...kan ik nog eens controleren of gewoon vervangen, dingen kosten de wereld niet.

www.vm-parts.nl

thuur

Citaat van: Spin! op 10-03-2011 14:43:00
Systeem is onder druk gezet en ontlucht (zelf gedaan...misschien nogmaals iemand anders laten doen ;D). Het stomme is dat het niet constant is. Bij lagere snelheden eigenlijk helemaal niet (onder 50km/u). En bij hogere snelheden de ene dag wel, en de ander niet.

Stuurkogels...kan ik nog eens controleren of gewoon vervangen, dingen kosten de wereld niet.

Des te meer reden om de klauwen te verdenken (niet constant).

Als je de stuurstang vast pakt en richting het stuurhuis duwt en naar je toe trekt (zet gerust veel kracht) mag je geen speling voelen. Controleer verder of je de stang makkelijk kan draaien, dat is een teken van slappe kogels.

En mijn eerdere vraag?

Gr ???

Spin!

Citaat van: thuur op 10-03-2011 14:49:58

Als je de stuurstang vast pakt en richting het stuurhuis duwt en naar je toe trekt (zet gerust veel kracht) mag je geen speling voelen. Controleer verder of je de stang makkelijk kan draaien, dat is een teken van slappe kogels.

En mijn eerdere vraag?

Gr ???

Revisie?

Ik heb de zuiger uit de klauw gehaald (geblazen), alles goed schoongemaakt, over de steen gehaald, binnenkant uitgeschuurd met een speciaal daarvoor bestemd tooltje en daarna weer terug in elkaar gezet met de juiste smering. En weer als nieuw!

www.vm-parts.nl

Hans Duiven

Citaat van: Spin! op 10-03-2011 14:56:56

En mijn eerdere vraag?

Gr ???

Revisie?

Ik heb de zuiger uit de klauw gehaald (geblazen), alles goed schoongemaakt, over de steen gehaald, binnenkant uitgeschuurd met een speciaal daarvoor bestemd tooltje en daarna weer terug in elkaar gezet met de juiste smering. En weer als nieuw!

Je woont toch niet in Drenthe?  ;D

Spin!

Citaat van: Hans Duiven op 10-03-2011 16:14:58
Citaat van: Spin! op 10-03-2011 14:56:56

En mijn eerdere vraag?

Gr ???

Revisie?

Je woont toch niet in Drenthe?  ;D

Haha ;D nee...  :eusa_shifty:

www.vm-parts.nl

JorritV70

@ Spin, heb jij het al opgelost?

Ik heb weer een nieuwe schijf gemonteerd, deze leek krom, maar het trillen is nog niet weg. Heb de auto op asbokjes gezet (en de krik). En de wielen er af (voor) auto gestart en geremd, het lijk echt in de rechter kant te zitten. Ik heb ondertussen alles aan de voorkant vervangen (was ook nodig) Draagarmen, voorwiellagers, stuurkogels (buitenste, binnenste waren nog goed), schijven, remblokken en voorbanden en opnieuw laten uitlijnen.

Wat mij wel op viel is dat de aandrijfas aan de rechterkant meer trilde dan die aan de linkerkant (waar ook nog een rubber blok om heen zit), is dit normaal?

Alvast bedank.

cas

is een aandrijfas gebalanceerd?

Ja, van mn bus wel. maar bedoel dus deze  ::)  in dit geval.  van een homokineet die aan zijn einde zit te komen gaat hij niet trillen zeker. Kan het niet herinneren bij die van mij.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....