Roken V70 2.5D

Gestart door Gert, 10-05-2004 14:08:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

Citaat van: volvomen op 21-05-2004 01:54:46
Ben trouwens nog wel benieuwd wie de EGR klep heeft afgeblind en wat de ervaringen zijn

Was dat niet dat ding dat Denkweb heeft ontkoppeld?

Lees HIER meer

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

denkweb

#31
Klopt... en al 10.000km gereden zonder klachten door het afkoppelen. Zag in de Haynesmanual dat er ook EGR kleppen op benzineauto's zitten... klopt dat?

Dieselstringetje heb ik al eens voorgesteld. Echter diesels gaan nooit stuk schijnbaar, dus is er te weinig om het over te hebben.... LPG is daarentegen een heel ander verhaal  ;D :-X

bover

dag ben,

Hoe zit dat met die afstelwaarden eigenlijk.
Hoorde laartst bij de dealer dat die van mij verkeerd stond(0.9) Bijgesteld op 0.3
Ze hebben toen afgesteld en hij loopt als een zonnentje. Draaien ze dan het inspuitmoment of wat doen ze. ??
bob

Ben123

-0.9 is een goede waarde,dus ik weet niet echt waarom ze hem op -0.3 hebben gezet,dat scheelt namelijk niets.
Met de spanrol kun je de brandstofpomp electronisch,s op tijd zetten.
Het afstellen is afhankelijk van de brandstof temperatuur!
Bij het vervangen van de pompriem stellen wij hem af op -0.8,dus waarom ze hem anders hebben gezet is mij eigenlijk een raadsel,
Of hij heeft er verder naast gestaan dan zij opgeven!
Dat kan natuurlijk wel!

houwertjes

Mijn ervaring is brandstoffilter vervangen en voor dat de nieuwe opkomt vullen met
een reinigingsmiddel ( beste wat er is  FORTÉ ).
Wat heel veel voor komt bij de diesels , dat de luchtmassa meter het niet goed doet.
Daardoor krijg je rook vorming en ook vermindering van het vermogen.
FORTÉ heeft ook een middel ( motor treadment ) om de motor van binnen te reinigen. Dit gebruiken wij veel bij de volvo diesels omdat roet ook in de olie komt en de hydrolische kleppen verontreinigd.

Ben123

ik lees weer een hoop verhalen over verstuivers en zo!
Er lopen diesels bij mij met 350000km en meer zonder problemen!
en een brandstofpomp?dat komt ook erg weinig voor!
Het zit hem vaak in de afstellingen enof de egr!

denkweb

Citaat van: Ben123 op 30-06-2004 13:51:43
ik lees weer een hoop verhalen over verstuivers en zo!
Er lopen diesels bij mij met 350000km en meer zonder problemen!
en een brandstofpomp?dat komt ook erg weinig voor!
Het zit hem vaak in de afstellingen enof de egr!

Wat zou daar dan mis mee zijn?

alfredgeel

ik kan het niet verklaren maar bij mijn collega is het rookprobleem opgelost nadat hij de motorsteun vervangen heeft. Raar maar waar.