service EN brandstof lampje branden opeens

Gestart door RuudK, 22-04-2011 22:42:23

Vorige topic - Volgende topic

RuudK

Hallo mede volvorianen,

Sinds vanmiddag brand opeens het service EN brandstof lampje (soms ook het srs lampje)

Ik heb een 3 kwart volle tank diesel en auto heeft pas een grote beurt gehad..

We zitten op de camping en ik wil liever niet met 3 kids stil komen te staan als we naar huis gaan maandag.

Komt bij dat ik een gruwelijke hekel heb aan lampjes die niet horen te branden :)

Iemand een idee wat het zijn kan?

850 td 1996 476K km stand

Jack v

lijkt me niet een proobleem, waar je mee stil komt te staan.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Servicelampje gaat na 2 minuten uit?

Kan de dynamo-/accuspanning zijn of wellicht een defect contactslot, maar dan verwacht ik eerder het ABS lampje. Je kunt eens aan de sleutel wiebelen (niet de motor uitzetten!) en kijken of je verschil ziet.

Gr ;)

RuudK

neuh beide lampjes blijven branden, ze gaan wel even uit maar dan weer snel aan en blijven dan aan

Ik keerde de auto in een smalle straat en toen ging de feestverlichting aan.

RuudK

Vanmorgen was de accu helemaal leeg. Is er toch iets niet helemaal lekker denk ik?.

thuur

RuudK

Ja dat zou zo maar kunnen, deze morgen is hij weer leeg, rot auto ....:-)

acculader erop en morgen maar even naar de garage om te zien wat er stuk is.. (ik ben nogal erg niet technisch met autos)

-- edit:
---

lees ik dit in een andere post:(http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39370.msg791435.html#msg791435)

' Moraal van het verhaal: Een 2.5D / TDI kan met een geladen 72Ah accu ongeveer 1:15 uur rijden wanneer alle verbruikers worden uitgeschakeld. '

klopt dit? alshet waar is kom ik dus dadelijk niet thuis met mijn vrouw, 3 kids en 2 honden in de auto...(is zonder files ca 2 uur rijden)

RuudK

Thuis gekomen na een rit vol paasdrukte van ruim 2.30 uur..... net de verlichting aan moeten doen, maar we hebben het gehaald :-)

De accu was wel morsdood, zelfs de deuren wilden niet meer afsluiten met de afstandbediening.

Zo maar even een accu kopen en hopen dat dat het was..

RuudK

Volvo dealer zei dat het niet de accu maar de dynamo is, meteen maar even afspraak bij Estate services gemaakt...

RuudK

En we rijden weer,

bedankt Ronald en Mike!