Achteraf bijrijdersairbag monteren! Kan dit?

Gestart door Sem, 23-04-2011 17:28:02

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Aloha! Ik kan een dashboard met bijrijderairbag overnemen voor mijn S70.. aangezien bij mij de bevestiging afgebroken is lijkt mij dit wel een goede optie en ik wilde toch altijd al een airbag rechts hebben. Absurd dat dit niet standaard in deze auto zit!  :eusa_wall: Echt belachelijk!  :eusa_snooty:

Nu vraag ik me alleen af.... zal alles al voorbereid zijn voor een airbag? Dus alleen een andere module en airbag? Zal het kabeltje dan ergens verstopt zitten?

Wie o wie...  :eusa_pray:

henry classic v70

Kijk eens even bij een x70 waar de airbag al inzit, dashboardkastje eruit halen en alles is dan goed zichtbaar.
Dan kun je de vergelijking maken welke kabels er wel of niet inzitten.
De vraag is dan wel of je geen problemen krijgt met het srs lampje.....
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

grijzev70tdi

Was daar niet een tijdje geleden ook al een topic over? Kan hem niet meer vinden
Grolsch, het klinkt al lekkerder

henry classic v70

Ik heb dit wel gevonden...

Citaat van: @®- op 23-04-2006 21:50:31
Airbag bedrading is altijd een lichtgevend oranje dikke draad, deze is zo gemaakt dat je 'm gelijk herkent en dat je er dus geen spanningzoekertje in zou steken met gevolg dat je op zoek kan gaan voor een nieuw dashboard.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

Citaat van: Sem op 23-04-2011 17:28:02
Absurd dat dit niet standaard in deze auto zit!  :eusa_wall: Echt belachelijk!  :eusa_snooty:

Wat pas echt belachelijk is, is dat mensen denken dat de overlevingskans bij een ongeluk vele malen hoger is met zo'n zak. Want dat is dus niet zo.

Ik heb het woord 'passagiersairbag' in de zoekfunctie ingetypt en op enter gedrukt. Dat bleek behoorlijk eenvoudig, want:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,48693.0.html

Gr 8)

Jeff

Sem,

Al zou je het niet werkend krijgen maakt toch niet uit, je hebt dan in ieder geval wel weer een mooi en goed dashboard! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

UserID6342

Van een S70 weet ik het zo niet, maar heb hier nu 2 855's openliggen waarvan eentje met en eentje zonder passagiersairbag.  Bij diegene zonder ontbreekt zo wie zo de kabel en is het relais / controller anders en de steun waar de airbag aangeschroeft word ontbreekt in het dash. Als je die kabelboom hebt en de controller + airbag zou het dus moeten kunnen bij een 850 serie.

haasje

Vergeet niet dat (in ieder geval bij een 850) het complete dashboard vervangen moet worden, niet alleen het bovendek.