niet gelijkmatig optrekken t5

Gestart door baxie, 10-05-2004 23:51:06

Vorige topic - Volgende topic

baxie

Ik heb de laatste tijd het idee dat mijn t5 niet gelijkmatig/vloeiend optrekt. Dit merk je vooral als je b.v. met 3 of 4 personen in de auto zit en dan hard optrekt. Het is dan net of er afentoe iets aan de handrem getrokken word. Het is niet zo dat ie begint te stoten of te bokken maar je voelt het toch wel! Ook merk je het wel iets als je b.v. volgas de snelweg op duikt maar je merkt dit dan veel minder dan als ie beladen is.
Kent iemand dit probleem en wat is de oplossing??

s©ub@

je bedoelt het "golvend" optrekken?

als dat zo is weet ik welk gevoel je bedoelt en dat is zwaar irritant. probeer maar eens je toerental rond de 2500tpm te houden en dan langzaam optrekken, dan word het nog veel erger!

bij de V70tdi was dit een luchtmassameter die naar de galamiezen was, er werd ook een driewegregelklep geopperd die meestal de geest zou geven (maar dat heb ik dus niet hoeven proberen)

sterkte en laat ff horen wat er kapot was?
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

baxie

Ik bedoel inderdaad het 'golvend' optrekken.
Maar vanaf 2500tmp langzaam optrekken merk je nagenoeg niets.

2.0keijzer

Is 'ie gechipped? ik had exact hetzelfde met mijn italiaanse T5R. Er zat een erg brute chip in, maar hij accelerreerde 'golvend', ook de turbofluit deed mee! Vervangen bougies en verdeelkap hielp niet.
Na montage van een Rica chip gaat alles veel gelijkmatiger.

s©ub@

ik betwijfel of dat dat de reden kan zijn T5keijzeR, ik heb het probleem nu al twee keer meegemaakt (met een gechipte V70tdi en een gechipte 850) en die zijn allebei bij Rica geweest; daarna kende ze dat probleem pas (of werd het duidelijker zichtbaar).

in het begin twijfelde ik ook of de afstelling in de software voldoende lucht doorliet ofzo, maar na vervanging van de MAF was het probleem opgelost...

Turboooh

Bij mij was het benzinefilter aan vervanging toe. Deze wordt volgens het onderhoudschema pas bij 105k en 210k vervangen. Je kunt dit eenvoudig zelf vervangen.

Succes en ik ben benieuwd wat het nu uiteindelijk was.

Pruttel

In welke versnelling ga je dan plankgas geven? Als je met 3 of 4 mensen in de auto zit en u gaat bijvoorbeeld in de 4e versnelling bij 2500 tpm plankgas geven dan zal de motor dit ook doen. Is overigens ook héél erg slecht voor je drijfstangen..... die krijgen bij een té lage zuigersnelheid al veel Nm's voor hun kiezen.

baxie

Benzine filter heb ik vanmiddag vervangen en de luchtmassa meter heb ik ff gereinigd. Of die getunend is... volgens mij is ie gewoon orgineel.
Ik ga natuurlijk geen volgas gevan onder in toeren, ik weet dat dit heel slecht is.
Heb verder niet kunnen proberen of ie beter is nu. Moet eerst weer ff een paar mensen optrommelen die mee willen rijden want in je eentje merk je het niet zo goed.
Ik denk niet dat het geholpen heeft maar wie weet! Maar wat kost zo'n nieuwe lmm scub?

s©ub@

uhmmm... voor de tdi waren we iets van €120,- kwijt geloof ik... weet ik alleen niet 100% zeker

denkweb

klopt wel ongeveer. Informeer eens bij Rica, daar was men laatst eens bezig met een zelfgebouwde LMM... scheelt wellicht iets in kosten en slijtage??

baxie

Vandaag eens met de dealer gebeld over die lmm. Kreeg ff te horen dat zo'n ding 302 pleuro ex de btw kost!!! Wat een prijzen zeg heel bar! toch ff wat anders als die 120 euro waar jullie over praten. Waar hebben jullie die vandaan?

Ben123

Die dealerprijs klopt niet!

baxie

Citaat van: Ben123 op 11-06-2004 18:23:27
Die dealerprijs klopt niet!

Zeker weten??
Of is die 120 euro een prijs van een lmm van een tdi? en kost er 1 van een benzine gewoon 3x zoveel?

ed

Ik heb er net een gekocht. Als ik de rekening binnen heb zal ik de prijs even posten.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

baxie

Citaat van: Ludo op 11-06-2004 18:59:36
luchtmassameter zit rond de 220 - 230 €uro.

Zou er dan zoveel verschil in prijs zitten dan?? of zitten ze bij de dealer bij mij in de buurt verkeerd te kijken?
Zijn er nog mensen hiero die er al eens 1tje aangeschaft hebben voor een benzine 850?