Geen power in het lage toerengebied

Gestart door Ward, 26-04-2011 20:15:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ward

Zijn dit de symptonen van een versleten LHM? Heb een TDI uit ' 98 met bijna 440K op de teller.
Brandstofpomp is recent afgesteld, cylinderkop is recent vernieuwd, loopt en start verder al een zonnetje, rookt niet (sinds nieuwe kop, aanradertje dus..€€€.. ;D)
Het lijkt er vrij langzaam te zijn ingeslopen, hij trekt nu pas vanaf zo'n 2500/3000 toeren, volgens mij was dat 'vroeger' (een paar weken terug) een stuk eerder in het toerenbereik.
Verder rijdt de auto prima, op snelheid merk je het niet zo omdat je dan toch wat hoger in de toeren rijdt.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ward

Thanks Jack,

Dit draadje had ik nog niet gevonden. Het is bij mij niet het aard van het beestje, hij is merkbaar trager geworden de laatste tijd in het lage toerengebied. EGR is overigens al een tijd afgedopt.
Ik zal morgen de acceleratietest eens doen.
In hoeverre slijt nou een lhm? Ik heb daar nog geen sluitend antwoord op gevonden via de zoekfunctie.

toppertje

bij mij was de klacht identiek,en was idd de lmm.

Ward

Maar ik schijn een lhm te hebben en voorzover ik lees slijten deze minder snel. Wie kan daar meer over zeggen?

UserID6342

Beide benamingen worden veel gebruikt bij de diesels, in principe zijn het, dacht ik, allemaal LHM's.  En ja, ook deze gaan wel eens defect.

MICHEL306

Er zijn wel verschillen en hangt af van bouwjaar.