Goodyear Eagle F1 GSD3

Gestart door pcdaaf, 27-04-2011 00:34:29

Vorige topic - Volgende topic

pcdaaf

Hallo,
Ik heb de Goodyear Eagle F1 GSD3  215/45/17 onder mijn auto liggen. Mooie en fijne band.
Nu is het zo dat ik mijn voorbanden moet vervangen; ik ga voor dezelfde banden maar ik kan nergens op het internet de band in mijn maat vinden. Vele maten zijn te krijgen, behalve de 215/45/17, terwijl ik ze nu wel onder mijn auto heb liggen.
Weet iemand of deze maat GoodYear Eagel F1 band niet meer in de handel is, of kan iemand mij helpen aan een (internet) adres.
Alvast bedankt.
Groeten,
Ewald

pwassink

Citaat van: pcdaaf op 27-04-2011 00:34:29
Hallo,
Ik heb de Goodyear Eagle F1 GSD3  215/45/17 onder mijn auto liggen. Mooie en fijne band.
Nu is het zo dat ik mijn voorbanden moet vervangen; ik ga voor dezelfde banden maar ik kan nergens op het internet de band in mijn maat vinden. Vele maten zijn te krijgen, behalve de 215/45/17, terwijl ik ze nu wel onder mijn auto heb liggen.
Weet iemand of deze maat GoodYear Eagel F1 band niet meer in de handel is, of kan iemand mij helpen aan een (internet) adres.
Alvast bedankt.
Groeten,
Ewald

Ik had hetzelfde probleem, ze zijn al een poosje uit de productie, als je dus nog wat vindt zijn ze
al redelijk belegen..
Kijk dus mocht je nog wat vinden heel goed naar de DOTcodes, zodat je niet een of ander stoffig setje aangeboden krijgt tegen de hoofdprijs.

Vrees dat je dus op zoek moet naar wat anders.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjenT5R

verhaal heb ik eerder gehoord volgens mij ook van peet,
ehm een goede vervanger in het goodyear gebeuren is de excellance!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

pcdaaf

Ik heb er wat gevonden van de 18e week 2010.
Ik kan er aan 6 stuks komen, iemand nog interresse?? (215 x 45 x 17)
Gr Ewald

pwassink

Citaat van: pcdaaf op 29-04-2011 16:58:28
Ik heb er wat gevonden van de 18e week 2010.
Ik kan er aan 6 stuks komen, iemand nog interresse?? (215 x 45 x 17)
Gr Ewald

Staat daar ook een land van herkomst / fabricage op ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

pcdaaf

Dat weet ik zo niet, zal ik navragen en ik zal ook eens kijken op mijn eigen banden wat er op staat.
Waar horen ze vandaan te komen en waar vind ik het op de band?
Gr Ewald

thuur

Citaat van: arjenT5R op 28-04-2011 01:15:06

Een zeer ervaren bandenman vertelde mij dat deze banden nogal cupgevoelig zijn. Uiteraard nadat ik ze net had laten monteren :eusa_doh:

Gr ::)

arjenT5R

Citaat van: thuur op 01-05-2011 12:22:23

Een zeer ervaren bandenman vertelde mij dat deze banden nogal cupgevoelig zijn. Uiteraard nadat ik ze net had laten monteren :eusa_doh:

Og jee.... heb je er al last mee? sinds wanneer heb je ze er op liggen?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Laserblue

Ik heb ze onder de V70 gehad en de eerste zeg 20k km was prima, maar nadat ze een paar keer goed warm gestookt waren werden ze steeds harder en werd de grip minder. Totdat ze alleen nog maar gleden  :eusa_shifty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

-D©©©L-

Citaat van: Laserblue op 04-05-2011 12:56:34

Ik heb ze onder de V70 gehad en de eerste zeg 20k km was prima, maar nadat ze een paar keer goed warm gestookt waren werden ze steeds harder en werd de grip minder. Totdat ze alleen nog maar gleden  :eusa_shifty:

FF voor de duidelijkheid; over welke banden heb je het nou ?

Laserblue

Citaat van: -D©©©L- op 04-05-2011 12:57:47
Citaat van: Laserblue op 04-05-2011 12:56:34

FF voor de duidelijkheid; over welke banden heb je het nou ?

Eh, helaas over de Goodyears
Citeren op een Ifoney is lastig :-[
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

thuur

Citaat van: arjenT5R op 04-05-2011 12:41:55

Og jee.... heb je er al last mee? sinds wanneer heb je ze er op liggen?

Tja, mijn auto trilt momenteel op alle draaiende delen (muv de motor) dus het is een beetje koffiedik kijken. Maar in principe heb ik niet de typische cuptrillingen. Dit is het 3e (zomer)seizoen, maar ik rijd amper 12dkm per jaar.

Gr ;)

LeonW

Neem gewoon Vredestein ;) prima band!
Volvo S70 2.5T

Luc

Geen idee wat GSD3 betekend...

Ik rij sinds vorig jaar in de zomer op de Goodyear Eagle F1 Assymetrical, 225/35R18, en ben daar supertevreden mee.
Grip is erg goed, band is stil, ongeacht of je 140 of 180 rijdt, grip bij regen ook prima.
's Winters wil je dr niet op rijden, maar daar heb je winterwielen voor.

Is het verschil tussen de GSD3 en Eagle F1 Ass... te zien, cq aan te tonen?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Chris

Citaat van: Luc op 05-05-2011 02:47:27
Geen idee wat GSD3 betekend...

Ik rij sinds vorig jaar in de zomer op de Goodyear Eagle F1 Assymetrical, 225/35R18, en ben daar supertevreden mee.
Grip is erg goed, band is stil, ongeacht of je 140 of 180 rijdt, grip bij regen ook prima.
's Winters wil je dr niet op rijden, maar daar heb je winterwielen voor.

Is het verschil tussen de GSD3 en Eagle F1 Ass... te zien, cq aan te tonen?

GSD3 is met een V-profiel. Assymetric is zegmaar een normaal profiel. Ik was over de GSD3 onder mijn 850 niet echt te spreken.

Zelf rijd ik nu op de S60 met Conti Sportcontact 3 banden, deze bevallen erg goed! Zijn aan te raden.