Airco slaat niet aan maar doet het wel.....

Gestart door Junggg, 01-05-2011 10:01:22

Vorige topic - Volgende topic

Junggg

Beste ieder,

weer een Airco-probleem, zo met dit warmere weer! Hoop dat jullie een idee hebben. En nee het zijn niet de ringetjes etc.

Airco is afgevuld met juiste hoeveelheid en slaat aan als ik magneetkoppeling van stroom voorzien. Zekeringen kloppen/zijn intact en verwisseld. Als ik het relais in het motorcompartiment eruithaal en de polen doorverbind slaat eea ook goed aan en doet de airco het goed en waordt alles lekker koud.... Dus denk dat het een sensorprobleem is of iets van de EEC unit.

Sensor van interieur doet het denk ik goed want kachel etc reageert goed op aanpassen van temperatuur. Kan niet meer de foutcodes uitlezen want VOL-FCR doet het niet meer goed...

Alvast veel dank voor het meedenken!

groeten joost
---  S70 T5   ---

thuur

Citaat van: Junggg op 01-05-2011 10:01:22
Als ik het relais in het motorcompartiment eruithaal en de polen doorverbind slaat eea ook goed aan en doet de airco het goed en waordt alles lekker koud....

Welk relais is dat dan ???

Zorg toch maar dat je VOLFCR aan de klets krijgt :D

Gr ;)

Junggg

Vol-FCR heb ik inmiddels aan de praat: ECC 414 geeft ie als melding. Zal die binnensensor wel zijn, maar die is schoon gemaakt en de kachel doet het wel goed thermostatisch... Ook als ik op ontwasemen zet dan doet de Ac het niet.. Wie oh wie?

dank jullie
---  S70 T5   ---

Junggg

Heb inmiddels door dat frutten aan de 3-polige kabel naar de "linear pressure sensor" op de accumulator (voor in de motorruimte) zorgt dat ie het wel weer af en toe even doet.... Totdat de stekker er goed ingaat dan is het weer een warme bedoeling.
...

Iemand nog een suggestie?
---  S70 T5   ---

Theostek

contacten vuil stekker verbinding of de lineaire drukschakelaar kapot of verstopping in het systeem.

effe snel een updatje:

Citeer"linear pressure sensor" op de accumulator

Dat kan niet, die zit op de HD leiding en kan nooit op de LD zijde zitten.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Junggg

dank je wel Theo,

Het is de stekker die helemaal voorin zit en meende dat ie sensor zo heette, heeft drie polen zal het eens inspuiten met WD40. Gaan die schakelaars vaak kapot? Kan ik die meten of zelf vervangen, of moet dan het systeem eerst leeg zijn?

dank voor de moeite!

---  S70 T5   ---

Theostek

De benaming van de lineaire drukschakelaar is goed, alleen kan die niet op de accumulator (LD zijde) zitten, deze zit op de HD zijde (dunne leiding).
De enkelvoudige drukschakelaars aan/uit kunnen zowel in de zuig/pers zijde voorkomen, maar alle overige drukschakelaars, lineaire, dubbele, en trinary niet die zitten altijd aan de HD zijde

Het komt voor dat de schakelaars kapot gaan, deze kan alleen getest worden met een pressostaat tester, doorverbinden zal niet gaan omdat ten allertijden de compressor buiten dienst wordt gezet.

Normaal gesproken hoeft het systeem niet leeg getrokken te worden voor het de-monteren van de drukschakelaar, maar uit veiligheid en milieu redenen doe ik dat wel.
Het is me al overkomen bij het afpersen van een systeem, dat ik dacht twee vliegen in één klap te testen, het systeem af persen en in de tussentijd de drukschakelaar demonteren om af te persen, en jawel hoor die vloog met een druk van 10 bar langs de oren door.
Het ventiel wat zorgt voor afsluiting was door oxidatie vast gaan zitten, zelfs kreeg ik het ventiel niet uit de servicekoppeling gedraaid.

Dus als je het aandurft, zorg dan dat je handschoenen draagt, een veiligheidsbril en een mondkapje.
Moest het gebeuren zoals in mijn geval (dat was stikstof) maak je dan maar heel snel uit de voeten, want door inademen van een grote hoeveelheid koudemiddel kun je het bewustzijn verliezen, (koudemiddel neemt de zuurstof weg)
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Junggg

---  S70 T5   ---