Project 850 Turbo Estate

Gestart door THeM, 01-05-2011 17:56:49

Vorige topic - Volgende topic

marcoz84

Om je een idee te geven wat er moet gebeuren, check mijn webdagboek maar even: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50377.75.html

Ik heb dat vorige week met een maatje van me gedaan. Wel is belangrijk dat ook de carterventilatie gedaan is anders word er teveel druk opgebouwd en ben je zo weer aan de beurt met die bakkeering.
Ik zou ook direct de nokkenaskeeringen doen als alles er toch al af ligt. Die willen ook nog wel eens gaan lekken.

UserID6342

Citaat van: THeM op 01-04-2012 20:15:14
Weet iemand hier iets van??? dat bijv. de e1 turbo`s met de 2 bouts uitgerust waren?
De latere turbo's en diesel hebben dezelfde draagarmen met de 4 bouten.  Ik dacht uit mijn hoofd vanaf '96, daarvoor is het allemaal 2 bouts en past het spul ook allemaal op elkaar. Turbo, non-turbo, 10 of 20 klepper is allemaal hetzelfde.

THeM

@Thnx Dirk, kan hem ruilen dus moet goed komen als ik van het weekend tijd over heb dan neem ik die ook gelijk mee  ;D toch zwarte handen  ;).

Ga aankomend weekend de carter ontluchting doen, morgen alles even bestellen.
Heeft iemand toevallig een lijst van benodigheden? weet dat inlaatspruitstukpakking (scrabble woord) moet en volgens mij een aantal slangen? of weten ze dat bij officiele volvo dealers wel?
Heb een bedrag van om en nabij 135 euro gehoord dus is te overzien.

Citaat van: Dirk342 op 02-04-2012 07:47:17
Citaat van: THeM op 01-04-2012 20:15:14
Weet iemand hier iets van??? dat bijv. de e1 turbo`s met de 2 bouts uitgerust waren?
De latere turbo's en diesel hebben dezelfde draagarmen met de 4 bouten.  Ik dacht uit mijn hoofd vanaf '96, daarvoor is het allemaal 2 bouts en past het spul ook allemaal op elkaar. Turbo, non-turbo, 10 of 20 klepper is allemaal hetzelfde.

THeM

Vandaag weer een zonnige dag  :-\, vrouw is weggeweest met onze roffel en waarrempel geen lekkage???
Oliepeil gecontrolleerd en zit een 1,5 cm boven minimum, vreemd maar heb der geen verklaring voor.
Zou het kunnen dat door teveel druk opbouw in de motor het eruit wordt geperst (bovenste streep) en met een bijna onderaan de peilstok net genoeg is om geen olie er meer uit te persen.

Ga toch de carter ontluchting vervangen dit weekend maar dit is wat me op viel, probeer er natuurlijk weer een leuke foto rapportage bij te doen is natuurlijk voor onze mede roffelaars altijd leuk om te zien en ter leerring.

THeM

Heb voor aankomende zaterdag ook maar gelijk een nieuw olie filter + olie besteld 10w40, had 5w40 erin maar ga toch weer voor de wat dikkere gevoels kwestie.
Kan het morgen ophalen bij volvo Harderwijk samen met het hele pakket slangen en olie afscheider en pakkingen voor het bedrag van 92 euro, moet zeggen dat me dat nog mee valt had het hoger in geschat.
En me nieuwe draagarmen zijn inmiddels ook verzonden dus die kunnen misschien ook nog even in het paaswekend  ;D, alles in een keer toch extra dagje  :eusa_dance: :eusa_dance:.
Ik hou jullie op de hoogte.

THeM

Zo gisteren me pakketje opgehaald bij Volvo Broekhuis Harderwijk, alles compleet dacht ik  :eusa_naughty: moest er zelf bij zeggen dat ik iets miste!
Hadden de olieafscheider er niet bij gedaan??? zat in ander pakket??? maar goed alles compleet nu en kan vanmiddag dus aan de slag.
Gereedschap zo bij elkaar zoeken en gaan  ;D.

Het pakketje met slangen klemmen en dergelijke en natuurlijk niet te vergeten inlaatspruitstukpakking.

THeM

En nog een leuke verrassing, me dochter heeft net pakketje in ontvangst genomen met de goede draagarmen  :D :D :D dus die kunnen als het meezit er vandaag ook nog onder  :eusa_whistle:

Top services van Scandparts

Bedankt Ed voor de snelle service

Arjanestate

Carterventilatie vervangen is leuk werk als je alles compleet hebt, mooie auto heb je
854 T-5 ROOD 1994

cas

ik mis op de foto de geisoleerde slang met een dikke en dunnere kunstof buis erin.... die van de pot onder je spruitstuk door naar rechts gaat richting turbo. of was de lens te klein  ;D 

of zit dat in die grote zak naast rechts de pakking.... ik zie het niet goed....

heb je er een gaskleppenhuis pakking bij besteld?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

THeM

Grrr die mis ik dus ook vandaar dat ik 86 euro moest afrekenen de KL#$%#z@k, heb ik wel gezegd maar niet echt op gelet dus mag mezelf dat dus ook aanrekenen.
En laat die nou net op 3 plaatsen gebroken zijn, die heeft dus al een hele tijd defect lopen wezen  :'( :'( :'(.

Maar goed ik kan dus niet verder en sta dus nu met een vette chagerijnige kop alles weer terug te drukken zodat ik hopelijk dinsdag weer verder kan.
Moet zeggen dat het dus ook ECHT nodig was om te vervangen zie foto.

Heb met een paperclip eerst de brok, dit was al versteend eruit gepeuterd en vervolgens alles met een klein schroevendraaiertje naar buiten gepulkt engelen werk moet ik wel zeggen.

De olieafscheider zat ook voor 75% dicht bij de uitgang naar de PTC waar dus ook de slang op 3 plaatsen gebroken was, nu weet ik ook waar steeds die uitlaat/bezine achtige lucht met stilstaan bij het stoplicht vandaan kwam.
Zo leer je wel elke keer je eigen auto beter kennen en kan je mede forum leden weer helpen  :laugh:.

Alles ging voorspoedig totdat ik dit dus tegenkwam, maar goed weet het nu voor de volgende keer.

Tevens klopte bij mij ook niet het verhaal met de benzine aansluiting volgens de beschrijving die van mij zit anders zie foto maar best eenvoudig als je het weet.
1 torcks en je kan hem eruit halen, ook gelijk even een nieuw rubber voor bestellen.

Nou ik ga even een leuk weekend proberen te hebben en dinsdag weer met frisse moed ertegen aan, de klus is in ieder gevall nu voor 200% meegevallen en had niet verwacht dat het zo eenvoudig zou zijn.
Denk bij de volgende keer dat het in een 2 uur zou moeten lukken.

THeM

Thnx Arjan, dat is zeker een feit ik kom er dus achter dat die pannekoek een slang er niet bij heeft gedaan had ik dus wel vermeld.

Maar goed, komt wel weer goed.

Wilde hem maandag vertroetelen met een mooi schuimbad en een icewax beurt maar wordt dus ook nix.
Citaat van: Arjanestate op 07-04-2012 15:32:05
Carterventilatie vervangen is leuk werk als je alles compleet hebt, mooie auto heb je

THeM

Ik weet dat het zondag is maar heb toch even tijd weten vrij te maken voor nog wat werkzaamheden  ;D, vrouw lag met de kleine jong even te slapen en is papa maar even de PTC gaan schoonmaken.
Dit was ook nodig hoor, dicht geslipt en het kleine pijpje aan de zijkant was geen doorkomen aan.
Klein spijkertje erin en zachtjes tikken en daar kwam de verstening van troep uit, had alles eerst even goed met remreiniger ingespoten.
Alles ziet er nu weer gelikt uit en is weer open, dankzij de tip van jullie.

Hier de "nieuwe" PTC, opening is er weer en de aanslag heb ik later verwijderd maar het ging mij om de openingen.

Zo dat was het voor vandaag morgen weer verder met iets zoeken wat toch nog moest gebeuren.
Fijn pasen aan iedereen  :D :D :D

THeM

Weer een update.

Heb net de bestelling gedaan bij Volvo Harderwijk voor de slang van de olieafscheider naar de PTC, ze konden hem niet vinden in eerste instantie.
Nummer van de slang was gewijzigd??? en ziet er anders uit dan die ik in een vuilniszak had meegenomen, nu maar hopen dat morgen de goede binnenkomt.
Weet iemand toevallig of dit klopt, ben ik wel benieuwd naar niet dat ik zo een verkeerde slang weer mee krijg die weer terug moet.
Kosten van dat ding zijn 41 euro, erg duur voor een slangentje met 2 verbindingsstukken.

THeM

Heren het is gelukt, heb vandaag de carter ontluchting verder afgemaakt en alles is alweer terug gebouwd.
Alles werkt maar heb wel een hoop storingen erbij, van het weekend maar even gaan resetten  ;D.
Ik heb het lambda lampje branden en me low gearing blijft knipperen??? was niet voordat we eraan begonnen dus zal wel allemaal meldingen zijn van dat de motor nu eindelijk weer normaal adem, de auto schakel overigens wel normaal dus lijkt me niet de bak te zijn.
Hij loopt ook nog niet zoals het hoort maar dat zal wel even tijd nodig hebben daar de ontstekking natuurlijk altijd met verkeerde waardes heeft gemeten en heb ook nog niet ver gereden, wat wel is dat het nu starten lopen is en was voorheen ff een sec of 2 langer.
Mocht iemand zeggen dat dit niet zo is hoor ik het graag maar voor nu loopt onze roffel weer al is hij wel iets tammer naar mijn idee, de tijd zal het leren.

THeM

Heb inmiddels bijna alles gereset, probleem blijft met de oranje pijl van lage gearing die blijft knipperen ook al schakeld alles goed??

Heeft iemand een idee, misschien een stekker ergens vergeten?

Alvast bedankt