Gele koni's op een estate

Gestart door MrCain, 01-05-2011 18:30:33

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Had weer eens een vraagje  ;D

Ben bezig aan mijn T5 Estate en wilde daar andere schokbrekers en veren onder zetten.
(ben van plan om m te chippen en zo) dus wil wel een "wat betere" wegligging.
Aangezien ik een gastankje (67 liter) in de reservewielkuip heb is de achter kant een beetje verlaagd tov de voorkant.....

Zelf heb ik ziten denken om er rondom gele koni's onder te zetten : wl de achterste dempers zo ver mogelijk dicht zetten om t gewicht van de tank en de ladingen op te vangen, en een verlagings setje monteren (ben er nog niet helemaal uit welk merk : H&R, apex of zo...).

Dus ik op t geweldige medium internet op zoek aan t gaan..... zie ik alleen gele koni's voor sedans T5 staan....ook op de koni site...
Is het nu een probleem om deze sedan dempers op een estate te zetten?
Begrijp zelf dat een estate meer belast word met lading dan een sedan, maar is dit nu een direct prbleem?

Afijn, misschien dat er (waarschijnlijk, omdat er veeeel mensen op dit forum zitten) mensen zijn die hier een antwoord of wel ervaring hebben?

Alvast bedankt.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Luc

Volgens mij maakt het geen verschil tussen sedan en estate. Wel heeft een estate wat sterkere (zwaardere) veren achter.
Als je t zeker weten wilt, Marc van European Tuning weet het geheid.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

JCviggen

Schokdempers harder zetten heeft nul effect op de hoogte. Hoogte wordt bepaald door de veer.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

michiel

Nou ja, het heeft wel effect. Als je de achterdempers helemaal dicht zet, stuiteren je vullingen eruit. In een estate althans. Over een sedan kan ik op dat vlak niets melden.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

MrCain

Citaat van: JCviggen op 01-05-2011 20:46:48
Schokdempers harder zetten heeft nul effect op de hoogte. Hoogte wordt bepaald door de veer.

Ja dat snap ik  ;D daar zijn ook novimats voor... wat ik bedoelde is dat het gewicht wat beter word opgevangen tijdens inveren. Nu deint ie een beetje..en gevolg is dat ze achterin zeeziek worden en aangezien ik mn bekleding een beetje netjes wil houden...

CiteerVolgens mij maakt het geen verschil tussen sedan en estate. Wel heeft een estate wat sterkere (zwaardere) veren achter.
Als je t zeker weten wilt, Marc van European Tuning weet het geheid.

Zal eens kontact met hem opnemen => wil het wel zeker weten, is geen pakje boter dat je bij de supermarkt  koopt  :eusa_whistle: is toch een hele inverstering....

CiteerNou ja, het heeft wel effect. Als je de achterdempers helemaal dicht zet, stuiteren je vullingen eruit. In een estate althans. Over een sedan kan ik op dat vlak niets melden.

Zal dan toch een beetje moeten gaan experimenteren om de juiste setting te vinden. Is toch leuk zon hobby ;) blijf je lekker bezig!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!