Test 2e hands Volvo 850 vs V70

Gestart door dvorst, 02-05-2011 13:18:16

Vorige topic - Volgende topic

dvorst

Goede middag,

Ik wil een 2e hands Volvo station kopen en twijfel tussen een 'late' Volvo 850 of een 'vroege' Volvo V70. Ik heb een tijdje geleden ergens een Autoweek gelezen met precies de dubbeltest / review / occassiontest waarin deze twee auto's met elkaar worden vergeleken. Er stonden hele duidelijke aandachtspunten in en ik wil deze test bestuderen voordat ik een beslissing maak.

Ik kan deze test echter niet terugvinden op de Autoweek site - weet iemand in welk Autoweek nummer deze test stond, en hoe ik dit artikel kan terugvinden?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie hulp,
Met vriendelijke groet,
Derek

rpakuypers

Ik heb een V70-TDI en een 850 10V Automaat. Beiden rijden prima, de TDI met een verbruik van 6,2 op 100 km en de 850 op benzine doet gemiddeld 8,8 op 100 km. Qua interieur zie je dat in de 1998 tot ergens rond 2000 de deurpanelen met "biologische afbreekbare lijm" zijn behandeld want het middengedeelte laat veelal los. Verder is het interieur van beiden prima, zetels zitten goed. Met de 850 10V kun je goed meekomen in het verkeer, het is echter geen geweldenaar (ja, als ik de kickdown gebruik) en voor mij persoonlijk is dat prima. De TDI wordt nog gekieteld en dan is 170PK wel heerlijk.

Achterklep van de V70 heeft veel blaasjes en daar ontkom je bijna niet aan, de 850 (ik heb een sedan) is nog steeds strak in de lak. Voordeel van de V70 is dat bumpers en handvaten in de kleur van de carrosserie zijn, bij de 850 ben je regelmatig met glansmiddeltjes bezig. Ik laat LPI inbouwen in de 850 en ik moet eerlijk bekennen dat ik daar toch een voorkeur voor heb, wellicht komt dat omdat de 850 me een meer "oergevoel" geeft ...........

Groet,
Roger

Hans Duiven

Ik dacht: Die is net gescheiden: dvorst,
Maar je heet dus Derek Vorst?  ;D

Beiden hebben hun minime verschillen. Het maakt mij persoonlijk niet uit of
het een 850 of een x70 is waar ik in rijd.

Wel vind ik de raam- en spiegelbediening een stuk handiger op de middenconsole zitten bij de 850's, dan bij de x70's
aan de portierzijde.

De grijze bumperdelen van de 850's vereisen steevast onderhoud en het dashboard doet nu inmiddels wat gedateerd aan.

Hans

Erik_M.

Derek,

In de Autoweek heb ik geen vergelijking tussen een late 850 en een V70 Classic gezien. Ik denk echter dat je de vergelijking bedoelt tussen een 855 T5 en een 945 LPT die onlangs in numer 5 (2010) van Youngtimer Magazine stond.

Succes met de beslissing.

gRoet
eRik

Misha

Tja, ik heb ze ook beiden gereden en nog hetzelfde gemotoriseerd ook.
Waren wen sedan-uitvoeringen en dan is de keuze niet zo moeilijk.

Ga je voor het Volvo-uiterlijk en vind je het leuk om het interieur van een russische tank uit de jaren 70 te hebben dan is de 850 de goede keuze.

Het rijgedrag, de stilte en de afwerking van de S70 staan op een hoger -lees: meer doorontwikkeld- niveau.
Met name de stilte en de demping zijn veel beter; maar veel mensen vinden dat dat de rijbelevenis niet ten goede komt.

Onderhoud maakt weinig uit, het zijn inmiddels allebei oudjes en dat hangt meer af van de historie.

Voor Estate's weet ik het niet, persoonlijk vind ik dat allemaal maar matig rijden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het