Vervanging met een upgrade??

Gestart door snix, 03-05-2011 01:20:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanderputtens

Dus.

Off topic: wie zegt dat ik een nieuw blok nodig heb dan?

grijzev70tdi

Citaat van: vanderputtens op 03-05-2011 20:52:44
Dus.

Off topic: wie zegt dat ik een nieuw blok nodig heb dan?


Oftopic: Dat zei je laatst zelf nog een hele discussie want je meende dat je blok niet goed was
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 03-05-2011 20:47:52
Maar dat is net zo een "loze" kreet als
Je wil vast ook de kost niet geven aan alles beunhazen die denken er wat van te weten en zo maar wat aankloten.

Nee dat komt eigenlijk neer op, méér lezen en minder lullen, dan kan je al die berichten zelf lezen.
::)

vanderputtens

Da's waar, maar voordat ik er een nieuw blok inlepel eerst even kijken wat er nu met deze mis is en kijken of het nog redelijk is om te repareren!

NinaPaul

Citaat van: Ludo op 03-05-2011 20:58:22
Citaat van: NinaPaul op 03-05-2011 20:47:52
Maar dat is net zo een "loze" kreet als
Je wil vast ook de kost niet geven aan alles beunhazen die denken er wat van te weten en zo maar wat aankloten.

Nee dat komt eigenlijk neer op, méér lezen en minder lullen, dan kan je al die berichten zelf lezen.
::)


Het argument dat iedereen die een remrevisie na een maand moet vervangen.
Waar zijn de cijfers waaruit dit blijkt? en niet van horen zeggen, maar reeele cijfers. Dan zorg ik voor cijfers van revisie bedrijven.

Wanneer je stelt dat ALLE mensen van de gehele wereld op het forum zitten en je daardoor een reeel beeld van ALLE consumenten hebt die OOIT een remrevisie hebben laten doen waarbij 100% van de mensen zowel positief als negatieve reacties gaven, dan ben ik het met je eens.....

maar geef nu toe, hollanders klagen graag.... en wanneer het prima gaat hoor je niemand. Helaas zit dit negatief denken er ingebakken van de kleuterschool, Jantje jij hebt 3 FOUT! (waarom geen 7 goed?! maar dat is dan weer een andere discussie)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 03-05-2011 21:23:32
Waar zijn de cijfers waaruit dit blijkt? en niet van horen zeggen, maar reeele cijfers.   

Dat schrijf ik net, in de quote die je mee neemt, waar je deze vraag stelt.  :eusa_doh:

NinaPaul

#36
even op een rij,

Jij stelt:
"Al degene die zowat een maand na revisie alsnog voor nieuw zijn moeten gaan, wil je vast niet de kost geven?."

drogredenen, Pragmatische redeneringen,  bijzaak(=wie ik wil eten geven) tot hoofdzaak(revisie) gemaakt. Door ongeldige argumenten te gebruiken, wordt de discussie over waar het werkelijk om gaat, omzeild.

Om je dit te laten inzien poste ik dan ook eenzelfde "onzinnige" totaal onbelangrijke stelregel namelijk:
"Je wil vast ook de kost niet geven aan alles beunhazen die denken er wat van te weten en zo maar wat aankloten."
evenals de waarde van een mening, zonder bewijs:
"toen de buurman tegen de overbuurman schreeuwde toen de dochter van mijn tante net voorbij liep en het verhaal aan opa vertelde die het op zijn beurt vertelde aan de zuster van het ziekenhuis waarvan ik het hoorde toen ze aan het overleggen was met de hoofdverpleegkundige....... gaat het zeker altijd wel meestal ongeveer wel fout....."
of de Overhaaste generalisatie
"maar geef nu toe, hollanders klagen graag.... "


Mijn excuus als ik hierin niet duidelijk was, ik ben best in voor een discussie. Maar dan wel inhoudelijk en met de juiste argumenten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 03-05-2011 22:22:08
Jij stelt:
....

Door ongeldige argumenten te gebruiken, wordt de discussie over waar het werkelijk om gaat, omzeild.

Ik stel enkel vast, datgene wat hier geschreven word door velen, heeft niks met omzeilen te maken.
Ga zelf eens lezen i.p.v. lopen lullen, dat is wat ik je probeer duidelijk te maken. 

Maar goed, als jij met een flesje spiritus, een schuurpapiertje en wat pasta aan de slag wil, ga je gang.
Maar ga niet lopen vertellen dat het weer 10 jaar mee kan, dan gaat het nergens meer over, bewijzen zat hier.

NinaPaul

Ik heb ook bewijzen zat van niet alleen mezelf maar duizenden goed renderende revisie bedrijven dewelke falliet zouden zijn mochten alle artikelen binnen een maand (in de garantie) vervangen moeten worden.

nogmaals, jou bewijs is een schijnargument:

Autoriteitsdrogreden: Bij een autoriteitsdrogreden wordt ten onrechte een beroep gedaan op autoriteit (het forum).

In een discussie over revisie een rem zegt de Ludo: "Het is zo omdat ik het zeg. Ik zie het vaker op het forum, dus ik weet er alles van."

Het feit dat iemand iets op het forum leest, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat hij dus alles van revisie afweet. De discussie wordt nu afgedaan met een onterecht argument.

Ik vraag daarom nogmaals:
Kun je me uitleggen waarom het zo is?
Als je er alles van afweet, wat is dan het probleem met een revisie?
Wat zou er structureel dan mis zijn met de revisie of het te reviseren deel?

Gezien deze discussie niemand helpt, lijkt het me verstandig dat ik het hierbij hou.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur

Nina en Vanput:
Ludo geeft alle info die jullie niet (willen) lezen. Alles staat hier tig keer uitgekauwd. Complete revisie van onze ATE klauwen werkt meestal maar voor een paar maanden. Geloof het maar. Of kruip achter de pc vandaan, voer het uit en laat ons over een jaar weten wat jullie bevindingen zijn.

Alle rest is alleen maar herhalingsgekauw wat we al tig keer hebben mogen lezen en niets meer toevoegt aan de discussie of dit forum.


Gr 8)

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 03-05-2011 23:08:02
Het feit dat iemand iets op het forum leest, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat hij dus alles van revisie afweet. De discussie wordt nu afgedaan met een onterecht argument.

Nogmaals, voor als het probleem de Nederlandse taal blijkt te zijn.  ::)

Er staan genoeg berichten hierover te lezen.
De 30 euro verschil, of hoeveel het ook mag zijn, mogen voor iemand die een auto goed wil onderhouden (ik lees vaak dat iedereen hier dat wil/doet ??? ), geen argument zijn, om zelf te lopen klooien, simpelweg omdat het bewezen is dat het niet deugd.
Zoiets is zelfs geen discussie waard...  :eusa_doh:

snix

#41
@Arjan850
Ik wil niet al te ver gaan. Zoals in de start omschreven een upgrade met iets meer performance en een leukere look (wil wel dezelfde merk en soort schijven voor en achter). Ik race niet met die auto want dat kan hij gewoon niet. Het is alleen dat ik soms het gevoel heb dat ik redelijk vaak tegen de max zit te remmen en dan vooral met een aanhanger erachter moet ik heel hard trappen. (Rembekrachtiger is oke trouwens)

@discussie revisie
Ik heb hem een jaar geleden onderhanden genomen en nu doet hij hetzelfde weer. De zuiger komt gewoon scheef naar buiten. Heb geen zin om daar allemaal weer moeilijk mee te gaan doen. Achter wordt zoiezo vervangen (beide) voor moet ik nog even kijken heb het daar nog niet los gehad. Ze lopen nu niet aan maar moet even kijken hoe makkelijk de zuigers terug willen.

Wie kan mij trouwens vertellen wat ik nodig ga hebben als ik naar 302 schijven ga. Heb net 10 topic doorgekeken en staat alleen dat het kan. Waar haal ik zo'n bracket vandaan, remklauwen/blokken blijven gelijk? Orginele schijven of meteen een iets leukere exoot?
Wil hier even de kosten van gaan inzien kijken of dat bij mijn plaatje gaat passen.

Voorlopig denk ik aan voor en achter schijven van Zimmermann, Brakemax of EBC. Ferrodo DS performance of mevius blokken voor de voorzijde en standaard blokken voor achter.
Heb ook met Marc gebeld en CTF schijven.... Tja het is wel heel mooi maar over de prijs ga ik dan zeker nog een paar nachtjes slapen...

UserID6342

Brackets kun je bij de dealer halen, kosten meen ik 80 euro de set. Remklauwen en blokken blijven gelijk. Als schijven kun je met 302 bijvoorbeeld de originele Volvo schijven nemen (mijn voorkeur) maar ook Zimmermann of Brembo leveren goede.

snix

Citaat van: Dirk342 op 04-05-2011 07:32:52
Brackets kun je bij de dealer halen, kosten meen ik 80 euro de set. Remklauwen en blokken blijven gelijk. Als schijven kun je met 302 bijvoorbeeld de originele Volvo schijven nemen (mijn voorkeur) maar ook Zimmermann of Brembo leveren goede.

Dealer snapt het blijkbaar niet. Zegt dat het niet leverbaar is voor een 850. Heb jij/iemand een onderdeel nummer hiervoor??