Even voorstellen: Waylon

Gestart door Waylon, 03-05-2011 20:06:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Waylon

Hallo allemaal en beste forumgenoten,

Het moest er eens van komen, na 2 jaar actief tunen en aanpassen van mijn 850, maar nu dan eindelijk voorgesteld.

Ik ben Waylon Vogels en woon sinds kort in Rotterdam, maar mijn standplaats is eigenlijk nog steeds Tholen voor het sleutelen.

In het verleden heb ik een aantal Volvo's uit elkaar gehaald, om er op deze manier achter te komen hoe ze in elkaar zitten. Ook om hiermee mijn eigen 850T5 en V70 2.5D te verbeteren, waardoor ik nu nog het een en ander aan reserve onderdelen heb liggen, dus voor liefhebbers, zie de andere communicatie-kanalen.

Ik ben zelf in het bezit van een V70 2.5D bwjr 2000 die vorig jaar mijn oude vertrouwde witte V40TD uit 1998, die mij ondanks een motorwissel trouw door heel Nederland bracht (bij afscheid 414.000km op de klok, niet slecht voor een renault motor, liep nog steeds, wel met hoog verbruik) Mede door het verbruik is deze gedemonteerd en heeft hij plaatsgemaakt voor de V70 (foto's hiervan later, staat nog in de steigers ivm bumpers en spoilers) De hoofdredenen voor de V70 waren lager verbruik (makkelijk 1:16) en meer ruimte, en vooral, degelijkere motor waar ik meerdere jaren mee vooruit kan. (staat nu op 315.000, gekocht bij 278.000)

De 850 is 2 jaar geleden ten tonele gekomen, om toch naast een 90pk diesel ook een 2e auto voor meer spanning te hebben. In het V40 tijdperk heb ik al langer rondgekeken naar een T5 sedan, maar deze waren tot die tijd boven budget, ik liep er dan ook toevallig tegenaan. De plannen waren om hem een klein beetje te tunen en op te leuken, maar deze visie is een beetje uit de hand gelopen.

Hoe hij nu is:



Hoe hij was bij aanschaf



Intussen is er meer aan verspijkerd dan wat ik voorzien had, maar ik vind het het allemaal wel waard geweest, al weet ik dat het einde nog niet in zicht is (is nooit met een auto volgens mij)

Hier een kort overzicht van wat eraan gedaan is:

Motorisch
18T turbo, 3inch downpipe, Japan manifold outlet, Reverse intercooler, Grotere injectoren, Grotere/dikkere intercooler, Chippen Fasttech, HKS dumpvalve, Ferrita uitlaatsysteem achter, BMC Carbon filter,

Onderstel
WP-Pro 336mm remmen, Poly-Draagarmrubbers, FK schroefset, rvs remslangen,

Optich:
VST voorbumper, mistlampen, achterklepspoiler, Volan velgen winter, Pegasus 17 inch zomer, koplampwissers verwijderd, Blokjesgrill met gaas, Pilot Xenon, witte X70 handgrepen

Comfort:
Volleer, cruisecontrol, airco gemaakt, km-teller tandwiel gemaakt, ABS computer revisie.

Ik zal ongetwijfeld het een en ander vergeten zijn, maar dat hou je toch. Er wordt nog meer aan gedaan, maar het meeste werk op dit moment gaat in de V70 zitten (R bumper, spoiler, wat achterstallig onderhoud, intussen al koplampen, verlaging, grille en velgen)

tom480

Welkom Waylon :)
Veel plezier hier.
De 850 mag er wel wezen  :eusa_clap:
- R1200GS -

marc-850

Wat blijft wit toch een mooie kleur op een 850 !  ;D

Welkom Waylon.

Misha

Welkom hier !

Ik vind dat toch zo'n enorm mooie kleur wit, en zo enorm goed staan op een 850.
(heb er zelf ook een gehad in die kleur)

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

grijzev70tdi

Welkom mooie 850. Maar foto's van de 2,5D mag ook hoor ;D :eusa_pray:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MrCain

Hoi Waylon, leuk om je hier ook te zien!!

(de dude met de paarse estate uit zeeland => spoiler en dakdragers ;D)

Rijd de 850 weer goed?

Gr, Michiel.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Waylon

850 rijd weer goed, probleem bleek in de turbo te zitten, is nu gereviseerd, waarmee de gebruikte turbo nu z.g.a.n. is.

UserID6342

Beide zijn fijne auto's om mee te rijden en (aan) te werken.  Welkom en veel plezier hier.

Rayman

Welkom hier!

Je kenteken in combinatie met de kleur van de 850 doet sterk denken aan een bekende (lees; beruchte) 850. Ooit bekend als SD1, maar nu als Jerommeke.

Gr.

Dark Side of the Force is German

Johann


fbm

Citaat van: Johann op 03-05-2011 21:38:47
Mooi hoor..  ;D

SD1 was dus voor meerdere inspiratie! ;D

Ziet er goed uit Waylon. Is het al gelukt om brackets te maken voor de WP's in combi met de volvo schijven?

Witte 850 met VST is  8)

)()()sT

Zit Jerommeke ook niet in die kenteken-reeks?

Waylon

We zijn nog bezig met de brackets, al moet er meer aangepast worden, zoals spacers en langere bouten wil ik mijn Volans blijven houden voor de winter. Zit 4mm offset verschil tussen XC90 schijven en WP-Pro, maar net genoeg om de Volans niet te laten passen (ook Triton velgen hebben die issue)

Hij doet idd denken aan zijn broer nummer 50, zou als tweeling leuk staan. Kwam vorig jaar uit het hoge noorden nog een andere broer tegen, nog verder in originele staat. Volgens mij rijden er net zoveel rond als dat er VST bumpers zijn  ;D

henry classic v70

Welkom met je mooie witte..
Waylon..... :eusa_think: staat regelmatig op MP met velgen etc, ben jij die Waylon?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Waylon

Dat ben ik idd, heb de discussie over de velgen ook gevolgd, ik heb af en toe een set wat ik de verkoop in doe (zoals nu een setje Comets zilver, heb de donkere versie te pakken gekregen, voor de V70 winteroutfit, waardoor die weer beschikbaar zijn)

Het mooiste hou je zelf, de rest doe je weer weg, al vinden sommige mensen het vreemd als je op die manier je sets bij elkaar zoekt. Al zal ik een buitenkansje niet laten liggen natuurlijk.