Tja wat zal ik eens zeggen....

Gestart door Vogel, 14-05-2004 00:06:17

Vorige topic - Volgende topic

Vogel

Het is weer een lekkere week zeg. ;)
Het begon al goed aan het begin van de week, ik dacht even de remmen van de 850 te vervangen (blokken en schijven).
Na het topic over schijfremmen te hebben doorlopen besloten om Brembo schijven te monteren. Gewone zeg maar zonder gaatjes en groefjes.
Schijven en blokken waren maandag binnen en ijverig aan het werk gegaan, voorkant verliep voorspoedig en ik begon vol goede moed aan de achterzijde.
Ik trek de schijf eraf en wat valt er voor mijn voeten op de grond? de voering van een remschoentje voor de handrem sjips! snel bellen voor een setje nieuwe twas nog net geen half zes maar helaas niet voorradig zou de volgende dag in huis wezen.
Met de nieuwe schoentjes op dinsdag in de hand ga ik weer met goede moed verder. Dit stopt als snel wanneer ik een piston van de remklauw niet terug krijg en deze echt hopeloos vast zit. En aangezien ik wat langer meewil dan vandaag dan maar twee nieuwe klauwen achter. Het hele zooitje terug en gelijk de remolie vervangen en de boel ontlucht.
Nou nog effe 500 km inremmen en dan gaan we er weer voor. Die 500 km inremmen gaat vlot. M'n pa belt op en heeft panne in de achtehoek waar ze op de camping staan. Circa 180 km heen en weer 180 km terug. Kijk dat schiet op.
De spanrol van z'n s40 is vast gelopen en dat moet ik effe oplossen. :-\
Spullen bij de dealer gehaald en m'n vriendin gebeld dat wel effe naar de camping gaan. Wat een elende zeg zo'n s40 Moet je de stuurbekrachtegings pomp en de dynamo verwijderen voordat je de spanner + rol kan vervangen en dat allemaal op een gras veldje in het donker. Maarja om 23.00 klaar en weer terug naar Rotterdam.
Ik zal voorlopig nog wel even rustig remmen want ik heb dan misschien wel bijn 400 km gereden met de nieuwe remmen echt veel geremd heb ik nog niet....
Forget the rest, Volvo is the Best

Vogel

Waarom als je net denkt dat je je auto weer goed op orde hebt dat er ergens weer zo'n onbenullig "ik ga eigenlijk nooit kapot" onderdeel de geest geeft.
Wat nu weer dan, nou het knipperlicht relais  :-\
En aangezien ik er een schurft hekel aan heb als mensen geen richting aangeven rijdt ik nu dus met het relais half uit het dash board en gewapend met een schroevendraaier om het relais af en toe bij weigering een goeie klap op z'n kop te verkopen.  ;D
Dat ging vandaag goed naar de achterhoek heen en weer, maar toen ik vanavond bij mijn vriendin vandaan ging stopte dat kl*te ding er weer voor de zoveelste keer mee.  >:(
Mijn vriendin zou morgen en overmorgen mijn auto gebruiken omdat zij van de week een andere krijgt en haar oude hier staat om nog het een en ander van te verwijderen.
Dat ging dus nu niet door en ze is met haar oude vertrouwde ax-ie weer naar huis.
Oja en dan nog wat wat is er in vredes naam zo interesant aan een matrix info paneel boven de snelweg ????????????
Ik stond dus vanavond in de file voor zo'n ding omdat er opstond dat er verkeershinder was naar Nootdorp maar Zoetermeer bereikbaar was.
Ik was het bord voorbij en gelijk ging de hele stoet weer rijden, zo speciaal zijn die dingen toch niet meer.  ???
Maar volgens mij komt het door die vakantie gangers  >:( waar Reitse over meer kan praten .......

gr William

Vogel

Ja hoor het moest er natuurlijk eens van komen.

Wat dan? Nou een boete voor te hard rijden, de eerste met m'n 850.
Ik rij eigenlijk altijd te snel, kvind eigenlijk dat het nog lang heeft geduurd pas na 3/4 jaar de eerste boete. Niet dat ik er op zit te wachten hoor ;D
Bedrag viel me ook mee 30 euri -> tot 10 km/h te hard.
Twas trouwens toen ik terug kwam van de S40 reparatie zoals je hieronder ergens kan lezen.
Toch fijn als je iemand ben wezen helpen en krijg je dit. Maar m'n vader had aangeboden om de boete te betalen omdat ik voor hem bezig was geweest maar dat hoeft nou ook weer niet ik ben toch degene die het gas pedaal intrapt.

Oja knipperlicht relais heb ik ook weer vervagen 56 euri, ze hadden het nog nooit meegemaakt dat geluk heb ik dan weer  :-\.