Welke handbak voor een V70R?

Gestart door )()()sT, 04-05-2011 22:57:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Forumgenoten,

Zoals bekend sta ik voor een motorwissel van mijn fijne V70R.
Ik ben voornemens hem om te laten bouwen van automaat naar handbak. Velen zullen nou fronsend achter de monitor zitten, ik niet (zit aan de iPhone ;D)
Waarom? Ik merk het nu ook weer aan de 850, vind schakelen met een potente turbo veel leuker en het voelt ook rapper aan. Daarnaast is de automaat ook op leeftijd en een handbak is later ook eenvoudiger en goedkoper te vinden.

Anyway: ik ben het spoor een beetje bijster.
Het zou geweldig zijn als je een M59 kon vinden (handbak van 850R), maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Maar dan, de alom bekende M56. Ik heb ooit gedacht dat die voor alle ongeblazen en geblazen versies hetzelfde was, maar toch niet.
Welke benaming is er voor de turbo's? M56H en M56L? Zit het 'm in de eindoverbrenging en werden de verschillende geleverd bij de 2.0 of 2.3 exemplaren?

Kan ik "elke" bak in mijn V70 laten hangen? Of heb je ook verschil in snelheid signaal (ABS controller of bak)?

Thanks voor input  8)

Jack v

#1
Een M56H is nog wel te vinden  Joost die staan wel op MP zitten ook achter de 2.5 T .
http://link.marktplaats.nl/439692975
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

)()()sT

Jouw linkje is van een 2.5 10v ;)
Die zou dus niet passen.

Ludo

Als het voor de V70R dezelfde bak is weet ik niet.
Maar ik vond wel de juiste bak voor de T-5.   :eusa_dance:  ;D

thuur

Citaat van: )()()sT op 04-05-2011 23:11:54
Jouw linkje is van een 2.5 10v ;)
Die zou dus niet passen.

Past gewoon. Iets kortere 1 en 2, maar merk je in de praktijk niets van. Na ca. '94 hebben alle bakken eindoverbrenging 4 gekregen. Alleen de M59 heeft 4,45. H-bak is van een turbo, L van N/A. Jij kunt alle benzinebakken monteren, jouw snelheidssignaal komt uit de ABS.


Gr 8)

elianmars

Schroef er een M66 onder joh. Met een hamer past alles.

)()()sT

Citaat van: Ludo op 04-05-2011 23:24:23
Als het voor de V70R dezelfde bak is weet ik niet.
Maar ik vond wel de juiste bak voor de T-5.   :eusa_dance:  ;D

Pfff... Ik zat gisteren op m'n werk ook al te zoeken; natuurlijk ietwat gehaast en tussendoor maar vond weinig. Mag ik eens een uurtje bij je langskomen Ludo? Spoedcursus zoekfunctie? ;D

Maar goed, er kan dus ook een N/A bak op?? Ik heb dat altijd gedacht maar oa. door Wibo werd dit toen hij zelf een bak zocht ontkracht  8)

)()()sT

Citaat van: elianmars op 05-05-2011 00:36:57
Schroef er een M66 onder joh. Met een hamer past alles.

Yeahhh, weet jij er nog een?  8)

Sem

Een Focus ST 6bak....  Net als Tom...  Das pas lekkah...! Of is dat een M66? :eusa_shifty:

Teddy81

Volgens mij is dat M66 Sem.
Mocht mijn bak ooit stuk gaan dan zou ik dat er in knallen denk ik. Heerlijk! ;D

Om op je vraag een antwoord te geven Joost, ik weet het niet.
Ik weet wel dat ik een bak van een 2.0L R er in heb zitten en ook dat gaat lekker. Mijn top is misschien niet zo hoog als van een 2.3 T-5, maar top rijd ik toch nooit. Optrekken gaat lekker rap! ;D

)()()sT

Volgens mij draaien alle bakken bv. bij 120 km/u rond de 2800 toeren, dus die eindoverbrenging is aardig hetzelfde.

Wordt vervolgd  8)

L1on

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de stand van zaken met dit project. Zou zelf ook wel willen overgaan naar MT.

kwam al wat topics tegen:
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/46087-reference-pictures-for-manual-swappers-850/page__hl__manual+swap
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=31381    etc

)()()sT


L1on

#13
Goedemorgen! Die C70 verdient een beurt...!
Mooie foto! Ik lees nog ff verder:

http://volvospeed.com/vs_forum/topic/78328-what-to-know-about-a-manual-swap/