waarom hebben we eigenlijk geen olie-peil-lampje? Of is dat te maken?

Gestart door BoudewijnB, 06-05-2011 16:06:07

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Dit is zelf te maken.

Neem sensor en meter uit een bestaand voertuig (mercedes bv)

het moeilijkste gedeelte is waar je hem in jouw carter kan plaatsen en de hoogte bepaling ivm laag pijl indicatie.

Het vlakken/lassen/draad tappen zou ik aan een pro overlaten, de rest is gewoon zelf te doen.

Of dit alles het wel waard is laat ik aan de persoon zelf over. Mijn mening is dat gewoon even de kap open veel makkelijker is, kan je ook gelijk je ruitensproeier bijvullen en als je toch even bezig bent zet gelijk de banden op spanning......
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BoudewijnB

ah ok, ik mis alleen de dicipline om het vaak genoeg te checken en kom er dus vaak genoeg heel laat achter, en dan baal ik steeds :(
en vroeg mij af of het er soms in zat en niet werkte bij mij, en leek mij dus wel handig.

NinaPaul

tanken,

ding vast klikken (ok. ok. dat mag niet meer in NL, vrouw/vriendin/vriend/man/elf/kat/buurman het laten vasthouden)

tijdens tanken olie controleren, vuil weggooien (asbak legen), banden spanning visueel of met een meter...

dan is de tank vol, betalen of bon uitprinten/afdrukken en je kan er weer tegenaan.

lekker efficient ;)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Voor onze Volvo's is er een originele sensor te verkrijgen.
Volgens mij is het plug & play, maar dat weet ik niet zeker.
Is vast wel meer over te vinden op http://www.volvo850forum.nl   :D

UserID6342

Erwin (Haasje) heeft zo'n ding ooit eens ingebouwd.  Zijn idd oigineel te verkrijgen, maar het is een heel gepuzzel om de sensor te vinden (Amerikaanse en Canadese modellen dacht ik alleen) en het carter ervan te vinden.  Je moet bij Volvo namelijk het carter erop aanpassen.  Dan is het dacht ik een heel eind plug and play, maar weet bijna wel zeker dat Erwin alle info hierover heeft.

NinaPaul

Citaat van: Dirk342 op 06-05-2011 19:00:22
Erwin (Haasje) heeft zo'n ding ooit eens ingebouwd.  Zijn idd oigineel te verkrijgen, maar het is een heel gepuzzel om de sensor te vinden (Amerikaanse en Canadese modellen dacht ik alleen) en het carter ervan te vinden.  Je moet bij Volvo namelijk het carter erop aanpassen.  Dan is het dacht ik een heel eind plug and play, maar weet bijna wel zeker dat Erwin alle info hierover heeft.

dat is natuurlijk een stuk makkelijker dan zagen/boren/frezen/vlakken/lassen/uitmeten ;)
-Gottfried Leibniz

Misha

Volgens mij zijn er ook systemen (Renault dacht ik) waarbij de sensor aan de tip van de peilstok zit. Bovenaan je peilstok zit dan een connector.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Citaat van: Misha op 06-05-2011 20:34:13
Volgens mij zijn er ook systemen (Renault dacht ik) waarbij de sensor aan de tip van de peilstok zit. Bovenaan je peilstok zit dan een connector.

Die e-peilstokken vallen in dezelfde categorie als remblokslijtage-indicatiedraadjes, tweemaal knip tijdens de installatie
voorkomt allehande paniek en rode lampjes bij een normaal & goed onderhouden auto ..  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

Ach, de Renaults die mijn ouders vroegâh hadden toen ik mijn rijbewijs nog niet eens had, die hadden al een oliepeilmeter in het dashboard. Ik snap ook niet waarom zoiets niet in onze auto's wordt ingebouwd (evt., net als die Renaults, gecombineerd met de kvs-temp. meter).
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Citaat van: Marc O. op 06-05-2011 21:01:52

Ach, de Renaults die mijn ouders vroegâh hadden toen ik mijn rijbewijs nog niet eens had, die hadden al een oliepeilmeter in het dashboard. Ik snap ook niet waarom zoiets niet in onze auto's wordt ingebouwd (evt., net als die Renaults, gecombineerd met de kvs-temp. meter).

Bouw er een 2907 motor in, dan heb je een oliekwaliteits meter in het carter zitten die ook nog eens olietemperatuur en olieniveau meet.