Roeten tussen 1600 en 2000 toeren in derde versnelling

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-05-2011 22:24:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Vandaag ff een filmpje gemaakt over het roeten van m'n torretje. In het filmpje is te zien dat als je optrekt in de eerste en tweede versnelling er niet zoveel aan de hand is. Maar vanuit een laag toerental in z'n drie wordt het wel wat anders. Dan verduistert de zon en komt de ijstijd acuut terug.

Is dit nou helemaal ok? Of moet ik op zoek naar een lekkende buis oid? De EGR is 'hard' afgesloten, de auto start perfect, is gechipt, verbruikt geen olie. Ik weet dat die diesels roeten, maar dit lijkt me toch wat veel.

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/torretje-trekt-op-Computer.m4v


Ewøut

Ok, nu hou ik op met nieuwe artikelen aanmaken. :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Zie niets echt schokkends hoor, zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om iets aan te pakken / te gaan zoeken.  En ja, de dieseltjes roken idd allemaal.

macdriver

doet ie van mij ook  ;D
vooral als ik een tijd op de cruise controle heb gereden en daarna weg trek bij een verkeerslicht vaak maar 1 keer en dan in mindere mate maar wel nog roken ;D

V70 classic

Hier staan ze om bekent.
Niets aan doen, is een soort van antieflits voorziening  :eusa_whistle: .
En stoort het echt.
Het is een te weinig aan lucht (nooit een teveel aan brandstof  ;) )

grts ROnald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

macdriver

Niets aan doen, is een soort van antieflits voorziening   

zo had ik hem nog niet bekeken ;D

FGG

Ik vind 't nog wel meevallen. Die van mij laat een roetwolk achter waar nog zeker 30sec lang fietsers compleet in verdwijnen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rpakuypers

Mijn EGR is ook afgedopt en olieverbruik is nauwelijks te meten, echter zo roet de mijne absoluut niet. Als ik doortrek rond dat toerengebied zie je hoogstens een flauw pluimpje wat volgens mij gewoon troep is wat uit het systeem komt en dat zich ophoopt door mijn ietwat rustigere rijstijl.

Groet,
Roger

Ludo

Dus de conclusie is, dat de roetmop van Roger de best afgestelde brandstofpomp heeft?.  :eusa_clap:

rpakuypers

#8
Citaat van: Ludo op 06-05-2011 15:24:17
Dus de conclusie is, dat de roetmop van Roger de best afgestelde brandstofpomp heeft?.  :eusa_clap:

Ongetwijfeld, ik ben een paar maanden geleden bij PUL op Urk geweest en die heeft verstand van diesels ........................... en als ik dat zo zie lijkt me een keer goed afstellen voor Ewout een goede optie.

Groet,
Roger

hathü

Hier ook de EGR afgedopt, dikke 4 ton op de teller, geen roetwolk en geen rustige rijstijl, heel af en toe als ik noodgedwongen een tijdje achter een brommobiel heb gehangen blaast ie wel eens wat roet weg maar lang niet dat wat ik op je filmpje zie.

V70 classic

Citaat van: Ludo op 06-05-2011 15:24:17
Dus de conclusie is, dat de roetmop van Roger de best afgestelde brandstofpomp heeft?.  :eusa_clap:


Nope
Die krijgt teweinig Diesel  ;D .
En is dat opgelost heb je weer te weinig lucht   :eusa_shifty: .

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

rpakuypers

Citaat van: V70 classic op 06-05-2011 17:14:13
Citaat van: Ludo op 06-05-2011 15:24:17
Dus de conclusie is, dat de roetmop van Roger de best afgestelde brandstofpomp heeft?.  :eusa_clap:


Nope
Die krijgt teweinig Diesel  ;D .
En is dat opgelost heb je weer te weinig lucht   :eusa_shifty: .

grts Ronald

Oh, vandaar een gemiddeld verbruik van 6,2 op 100 km ;)

Groet,
Roger

Ewout Schalkwijk


Citeer
Ongetwijfeld, ik ben een paar maanden geleden bij PUL op Urk geweest en die heeft verstand van diesels ........................... en als ik dat zo zie lijkt me een keer goed afstellen voor Ewout een goede optie.

Groet,
Roger

Dat is #&%*# net twee keer achter elkaar gedaan door Schaap in Dronten... :eusa_wall: :eusa_wall:

Maar ik had al bedacht dat ik in de zomer maar eens over Urk rijd. Zal ze wel een weekje van te voren bellen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rpakuypers

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-05-2011 20:11:19

Citeer
Ongetwijfeld, ik ben een paar maanden geleden bij PUL op Urk geweest en die heeft verstand van diesels ........................... en als ik dat zo zie lijkt me een keer goed afstellen voor Ewout een goede optie.

Groet,
Roger

Dat is #&%*# net twee keer achter elkaar gedaan door Schaap in Dronten... :eusa_wall: :eusa_wall:

Maar ik had al bedacht dat ik in de zomer maar eens over Urk rijd. Zal ze wel een weekje van te voren bellen.

Ewøut

Met alle respect, maar de kennis die Pul heeft is bij de dealer niet voor handen ................... sterker nog, de dealers gebruiken hem om ervoor te zorgen dat de diesels of weer goed gaan lopen of dat ze goed afgesteld worden. Aardige vent, inloopavonden op dinsdag- en donderdagavond en hij legt je haarfijn uit wat hij doet. Kun je meteen nog wat kennis opdoen en voor een prijs die minimaal de helft van de dealer is.

Groet,
Roger

Ewout Schalkwijk

Ik noteer het voor m'n 'vakantie-in-Nederland' agenda. :)

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein