Drietonige Luchthoorn

Gestart door Brom5254Tol, 14-05-2004 09:45:51

Vorige topic - Volgende topic

Brom5254Tol

Ik ben sinds 6 maanden de trotse bezitter van een 850 2.0 van 1996. Tis niet de snelste, maar als ie rolt dan rolt ie.  

Nu woon ik in Duitsland, en rijdt nogal veel autobaan. Nu heb ik onlangs een drietonige luchthoorn ingebouwd achter het linkerspatbord, om die paar rotzakken die een geel kenteken er niet langs laten ff wat muziek te laten horen.

De luchthoorn heb ik aangesloten op de mistlampkabels en op de claxon (kheb zelf geen mistlampen). Idee is dat als ik de mistlampschakelaar aanzet, de originele claxon uitgaat, en de luchthoorn ingeschakeld word, zodat bij claxoneren de luchthoorn werkt.

Volgend probleem:
Zijn de mistlampdraden tegen de spanningsvraag van de luchthoorn bestand? (voorheen werkte alleen een goede 220V kabel!).
Wat ben ik vergeten aan te sluiten?? orginele Mistlampschakelaar is ingebouwd, maar geen signaal! Toeter doet het niet.
wie kan me helpen???

Alvast bedankt voor de reacties![stream=256,256][/stream]
Never stop trying, never let the bastards get you down!

s©ub@

... eigenlijk tegen mijn principe's om een goede volvo om te bouwen naar een manta; maar vooruit...

de kabels liggen er inderdaad al; maar waarschijnlijk mis je het schakel relais van de mistlampen (dus geen signaal). ik denk dat het iets is van een relais plaatsen en gaan met die banaan. als je het in combinatie met de claxon wilt doen (dus mistlamp schakelaar wilt bedienen om een relais in te schakelen wat ipv de claxon de luchthoorn aan te sturen) dan zul je nog wat andere kabeltjes en een ander relais erbij moeten plaatsen.

waarom trouwens een 3 tonige luchthoorn en niet meteen zo'n TGV-hoorn (produceert iets meer decibels en dan zul je zelf ook met oordopjes in de auto moeten gaan zitten) ;) natuurlijk dan wel ff opletten dat je geen deuk in je spatbord blaast van binnenuit ;D <grin>
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Brom5254Tol

Thx Scub@!!

Daar kan ik mee vooruit!  :D
ja, dat andere Relais voor de schakeling van de claxon had ik al ingebouwd.

Nu alleen nog ff zoeken waar de schakelkast zit.

En dan volgende week eens wat herrie laten horen. [stream=256,256][/stream][stream=256,256][/stream]
Kheb d´r helemaal zin in! 8)

Gr. Bromtol!
Never stop trying, never let the bastards get you down!