vreemde storing

Gestart door meggel10, 07-05-2011 16:30:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

meggel10

Hallo

Als ik de auto op toeren jaag hoor je een soort elektrisch geluid , het lijkt wel een zacht getoeter.
Als ik dan weer rustig met 2100 toeren ga rijden verdwijnt dit geluid weer langzaam,als ik dan het gas weer vol intrap komt het weer terug.
Dit geluid komt uit het dashbord aan de bijrijders kant.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. ???

Het gaat om een v70 tdi "99 , 333000 gelopen.

Groeten Jaco

Ewout Schalkwijk

Heb je je radio aanstaan? Defecte ontstoor filter? Of giert je ventilator?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

meggel10

Hoi

Nee de ventilator is het niet , de radio heb ik wel aanstaan.
Die ontstoor filter is dat een onderdeel van de radio?
Ik heb sinds een paar maanden een bigfront radio erin zitten, dus als ik van radio wissel zou het probleem weg zijn?


meggel10

Net nog even wezen rijden,geluid komt onder de motorkap vandaan , boven de 4000 toeren komt er een soort getoeter.
Vorige maand wel de distributie en waterpopmp en pompriem laten vervangen hoop niet dat daar iets niet goed zit????

vanderputtens

Hoor je het geluid ook als de auto stilstaat en je draait stationair boven de 4000 toeren?


meggel10

Net even getest en dan hoor je het inderdaad ook.
Toerental net onder de 4000 is het weg. 

Jack v

stuur of aircopomp.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

meggel10

Aircopomp das is een dure geloof ik?
En met het stuur bedoel je daar het het stuurhuis mee, die aan revisie of vervanging toe is?

Jack v

Nee, niet het stuurhuis maar de pomp. Zit vooraan links op de motor.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

meggel10

Okee sorry

Wat kost ongeveer een aircopomp of stuurpomp?

MVeldhuis

Even met een stethoscoop luisteren waar het weg komt, het kan ook prima een looprol zijn.


FGG

De stuurpomp zou je moeten horen als je instuurt, idd een electrisch gezoem. Dus even stil gaan staan en je stuur naar links of rechts draaien, het kan verschillen per richting, en dan moet 't te horen zijn. Ook op een rotonde kan het hoorbaar zijn.
Check het oliepeil even. Het is dat zwarte kastje net achter de koplamp aan de bijrijderszijde. De dop heeft een peilstaafje. Je kan aanvullen met automatenolie (ATF) verkrijgbaar bij een beetje zelfrespecterend pompstation, kost ongeveer een tientje en doe je heel lang mee.
Als het peil goed is en het geluid is weg...
Check even je dynamo, die zit eronder, als die vettig is dan lekt de pomp waarschijnlijk.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

bastiaan arissen

Hebben ze je distributie riem niet te strak gelegd? Dit kan ook een gezoem geven.

meggel10

Hallo

Zo maar weer aan de slag waar het geluid vandaan komt.

De nieuwe distributie zit er nu 6000 km om , maar hoor het geluid nu pas.?



Vulk

Citaat van: FGG op 07-05-2011 21:46:42
De stuurpomp zou je moeten horen als je instuurt, idd een electrisch gezoem. Dus even stil gaan staan en je stuur naar links of rechts draaien, het kan verschillen per richting, en dan moet 't te horen zijn. Ook op een rotonde kan het hoorbaar zijn.
Check het oliepeil even. Het is dat zwarte kastje net achter de koplamp aan de bijrijderszijde. De dop heeft een peilstaafje. Je kan aanvullen met automatenolie (ATF) verkrijgbaar bij een beetje zelfrespecterend pompstation, kost ongeveer een tientje en doe je heel lang mee.
Als het peil goed is en het geluid is weg...
Check even je dynamo, die zit eronder, als die vettig is dan lekt de pomp waarschijnlijk.

De mijne maakte ook serieuze bijgeluiden.
Pomp gedemonteerd 'nieuwe' uit m'n sloper er in, maar van die bleek er en slag te zitten in de poelie.
Oude pomp terug geplaatst met verse olie er op. = Pomp stil!