Remlicht indicator lampje werkt niet goed.

Gestart door Ewoud, 05-03-2013 20:53:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewoud

De remlicht indicator lamp op het dashboard, die aan gaat bij starten en vervolgens weer uit als je de eerste keer op de rem trapt (of er moet een lampje stuk zijn, dan blijft ie branden) doet het niet helemaal goed.

Bij mij brandt ie zodra ik de rem intrap...

Volgens mij komt het door dat de V70 achterlichten niet goed zijn aangesloten, hoe moeten ze wel worden aangesloten?  Heb gekeken, zie geen losse draden oid.


1995 Volvo 854 TURBO

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

En je hebt een Duits systeem. Daar was het indertijd verplicht om het lampje te laten branden totdat de rem ingetrapt werd. Een extra controle dat de remlichten goed werken.

Ik heb het ook.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewoud

Ik heb het net nog ff gechecked en de remlichten branden gewoon, had het voor het weekend ook al gechecked en toen werkten ze ook allemaal.

Dus een stuk lampje is het niet...
1995 Volvo 854 TURBO

BBS

Om wat voor auto gaat het hier?

Kan zijn dat er 2 verschillende lampjes qua vermogen in zitten. Geeft ook een foutmelding.
Als je een 850 hebt met LED 3e remlicht kan die laatste ook voor de storing zorgen. Even snel testen door hem los te koppelen en dan weer proberen.
Probleem dan over, dan zul je een weerstand parallel moeten solderen om de weerstand te verhogen zodat je lampje kapot detector denkt dat je een gewone gloeilamp 3 remlicht hebt. LED heeft minder weerstand ;)
Volvoloos....

Ewoud

Het gaat om een 1994 850 estate t5.

Geen 3de remlicht aanwezig, spoilerloos.

Ik zal morgen de lampjes checken qua wattage.
1995 Volvo 854 TURBO

Ewoud

Achterlampen en de dimlichten voor nagekeken, overal de juiste en dus ook links en rechts gelijke wattage aan lampjes in zitten. heeft niks geholpen.  Lampje blijft aangaan bij het intrappen van de rem.

Ook zekering nr28 gechecked en die is ook goed.


Iemand enig idee wat het kan zijn?
1995 Volvo 854 TURBO

The Demon

Heb je een trekhaak?
Dan even de stekkerdoos controleren, daar wil nog weleens krtsluiting ontstaan door corrosie.

Groet,
The Demon.

Ewoud

1995 Volvo 854 TURBO

The Demon

Heeft die er in het verleden ook niet onder gezeten en is op brute wijze verwijderd?
De kabel van de stekkerdoos gewoon doorgeknipt?

Groet,
The Demon.

Ewoud

Ik zal eens kijken of ik nog iets van een kabel onder de achterbumper kan zien. Waar zou deze in het interieur te zien moeten zijn, mocht ik niks onder de auto zien, om het te dubbelchecken?
1995 Volvo 854 TURBO

Superskunkie

Verwar je het lampje niet toevallig met je remolie lampje?
Tonnie

thuur

Wat troep op de fitting geeft hetzelfde klachtenbeeld.


Gr :D

Ewoud

Verwar het lampje niet met een ander. Het gaat om het lampje linksonder in de klokkenwinkel, met het logo van een brandend lightbulb erop.

Fittingen gechecked, zijn schoon.


iemand nog een idee?  ???
1995 Volvo 854 TURBO

thuur

Citaat van: Ewoud op 15-03-2013 22:59:05
Fittingen gechecked, zijn schoon.

Gereinigd en met een meter gecontroleerd?


Gr :D