Wat doe ik in vredesnaam fout?

Gestart door Amitri, 08-05-2011 14:32:49

Vorige topic - Volgende topic

Amitri

Eindelijk tijd om de radio te installeren op de goede manier, weet nu eindelijk welke draadjes waarbij horen en nog lukt het niet.

Ik heb stroom op de radio, die speelt gewoon af, haal ik de speaker uit de deur en zet ik twee draadjes van de radio erop krijg ik ook geluid, dus in prinicipe doet alles het, maar de draadjes van de radio aansluiten op de speakers draadjes dat wil niet lukken qua geluid, ik snap er geen hol van.

Voor de goede orde, ik heb geen speakers in het dashboard, die zijn eruit gehaald, wel zitten de draadjes er nog, links is rood/wit en geel/wit en rechts is geel/grijs en grijs. Kan ook wel kloppen die kleuren, want die kleuren zijn de einge die nog over zijn om te installeren.
In de voor en achterdeuren zitten speakers, de draadjes linksvoor heeft groen de boventoon, rechtsvoor rood, linksachter bruin en rechtsachter niet gezien.

Ik heb trouwens ook een extra massa (dat is de min toch?) en extra rood/zwarte draad, terwijl de gebruikelijke massa en rood/zwarte en gele is aangesloten en die zorgen voor de stroom, dus vraag me af waar die extra draden voor dienen. Kan dat er iets mee te maken hebben en hoe en waarop moet ik die aansluiten dan?

Iemand raad? 

henry classic v70

Bekijk de stekkers eens goed, kan zijn dat een van die pikkies niet meer goed vast zit en naar achteren is geschoven (deze maakt dan geen- of slecht contact)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

joebar

heb je niet ergens in de auto nog een extra versterker zitten , die de spelbreker is omdat ie geen spanning krijgt?

Amitri

Extra versterker zat ik ook aan te denken omdat ik dus extra massa en min-draad heb. Vraag me af waar die voor zijn en hoe ik die moet aansluiten.

Amitri

Het is me eindelijk gelukt. Er moest nog iets zitten maar waar, vandaag maar even de ECC eruit gehaald en gewoon domweg wezen voelen naar iets en jawel in de verte voelde ik wat draadjes en een stekkertje. Dit was de stekker voor de speakers.
Gelukkig doet alles het nu, alleen nog 1 ding. Als ik het contact uitzet zijn alle zender uit het geheugen gewist. Betekent dit dat de constante stroom eraf is, of heeft het met de massa te maken?

Lijkt me dat iemand mij met dit relatieve kleine probleem wel kan helpen.  :D

Thys

Dikke kans dat je dan inderdaad de constante + mist. Die zal daar vast ook in de buurt zitten 8)

Jack v

De constante + zit in dezelfde stekker als je frontspeakers. Ik weet zo niet welke draad maar dat kun je met een multimeter wel opzoeken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

knip

probeer eens de continu + te wissellen met de contact +

dan is het opgelost. ;)

NinaPaul

Citaat van: knip op 14-05-2011 14:06:11
probeer eens de continu + te wissellen met de contact +

dan is het opgelost. ;)

2nd that
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz