Audio s70 installatie vragen

Gestart door martijn1989, 09-05-2011 18:36:32

Vorige topic - Volgende topic

martijn1989

Hallo,

Vorige week heb ik e.e.a. gekocht om mijn s70 van wat meer sound te voorzien.

Namelijk:

- Pioneer DEH-7200SD autoradio
- Hertz composet

Vandaag maar eens mee gestart maar wat kwam ik tegen toen ik mijn oude sony gedemonteerd had.

Het lijkt er dus op dat iemand in het begin van deze kabels heeft zitten prutsen. Over bijna alle kabels zit een zwart stukje tape. Mijn vraag kan ik hier op verder gaan of moet ik dit eerst weer origineel maken (en hoe zit dit dan origineel)?

2e stuk van de kabel ziet er zo uit:

Die vervolgens terecht komt in de aansluiting voor de sony.

De pioneer heeft achterop aanslutingen om via tulp stekkers de boxen aan te sluiten. Nu ben ik van plan dit te gebruiken. Alleen hoe krijg ik de audiokabels door de huls van de carroserie naar de deur?? Deze lijkt al erg vol te zitten.

Teddy81

Als je de tulpstekkers wilt gebruiken zul je er een externe versterker tussen moeten zetten! Volvo gebruikt geen isostekkers om zijn radio's aan te sluiten, de vorige eigenaar heeft dit er dus n gemaakt.
Ik zou het lekker zo laten zitten als ik jou was! Mits alles werkt natuurlijk!

Gewoon laatste deel kabel (Sony) verwijderen. Dan heb je je ISO stekkers die in je Pioneer passen!

martijn1989

Kan ik niet vanaf de tulp out van de radio direct een kabel maken naar het filter van de composet??
Moet hier perse een versterker tussen?

Jeff

Een tulp out sluit je nooit aan op de speakers.

Dit doe je met speaker draden, je kunt deze draden via een versterker laten lopen of ze op de bestaande kabel van de auto aan sluiten. Vergeet niet als je de kabels via de versterker laat lopen dat je dan van je radio naar de versterker een tulp kabel moet trekken.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

martijn1989

Oke Jeff helemaal duidelijk.

Standaard heeft de s70 al aparte draden lopen naar de dashboard speakers. Hier ga ik mijn tweeters plaatsen.
De speakers komen in de voordeuren.

Mijn vraag: ik heb bij de composet een filter gekregen. Deze heeft een in aansluiting + en -. En 2 out aansluitingen 2x + en 2x -. Ofterwijl het filter gaat het geluid filteren voor de speakers en tweeters. Ik neem aan dat ik het filter dien aan te sluiten op de draden die standaard naar de deurspeakers lopen?
En dan een aparte draad te trekken van het filter naar de tweeter?

NinaPaul

Citaat van: martijn1989 op 09-05-2011 19:11:30
Kan ik niet vanaf de tulp out van de radio direct een kabel maken naar het filter van de composet??
Moet hier perse een versterker tussen?

Het aansluiten van een tulip kabel op een speaker heeft geen zin uitgangsvoltage is te laag. (low uitgang 1,5 tot 6Volt)

Ja wanneer je de tulip/cinch kabels wil gebruiken zal je een (externe) versterker moeten toepassen (let wel, tegenwoordig niet meer duur, bijvoorbeeld minder dan een radio/cd speler, tenzij je specifieke/extreme wensen hebt)

Filteraansluiting
Op de enkele ingang komt de draad vanaf de versterker/radio
op 1 van de 2 uitgangen komt de tweeter (kleine hoge tonen speaker), meestal kan deze ook nog aangepast worden in volume (0dB -3dB -6dB etc)
op de andere komt de woofer (grote mid tonen speaker)

Je kan dus het filter aansluiten op de originele kabels in de deur. de kabels van het filter naar de tweeter en woofer moet je zelf trekken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz