Jurijn Senesael - Volvo 850 2.5 20V TDI

Gestart door Jurijn, 10-05-2011 20:53:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jurijn

Nou zoals de titel al aangeeft ben ik eigenaar van een redelijk standaard Volvo 850 2.5 20v TDI .
Dat is dus een ferme motor (145 PK) voor een, jawel, 18 jarige gast als 1e auto.

Ik wil deze graag beetje bij beetje gaan sportiever maken om nog enkele jaren rijplezier aan te hebben.

Handige weetjes. Ik heb 2 van deze motors liggen, originele van Volkswagen nog dus, voor de kenners.

Ben voor mijn jonge leeftijd een kenner, geloof me..

grijzev70tdi

Nou nog even laten zien die wagen van je:P
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jurijn

Ik ga straks even die machine fotos gaan nemen...

UserID6342

Sorry, niet om te zeiken maar euh..... een 20 klepper TDI van 145 PK ??  Dat is wel een heel speciale versie en is nooit door Volvo gebouwd......

Jurijn

Uhhh het is een diesel hé.. Die benzines 2.5 20v hebben 170 pk toch?

grijzev70tdi

Citaat van: Jurijn op 10-05-2011 21:16:29
Uhhh het is een diesel hé.. Die benzines 2.5 20v hebben 170 pk toch?

of 140 pk, maar das 10v.
Tdi is niet gechipt 140 pk
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jurijn

Citaat van: grijzev70tdi op 10-05-2011 21:17:15
Citaat van: Jurijn op 10-05-2011 21:16:29
Uhhh het is een diesel hé.. Die benzines 2.5 20v hebben 170 pk toch?

of 140 pk, maar das 10v.
Tdi is niet gechipt 140 pk

Mijn fout gasten, het is 10V sorrryyy :P

Robert70

Welcome. Relaxed rijd dat zòn diesel he 8).



Robert.

grijzev70tdi

Citaat van: Jurijn op 10-05-2011 21:21:26
Citaat van: grijzev70tdi op 10-05-2011 21:17:15
Citaat van: Jurijn op 10-05-2011 21:16:29
Uhhh het is een diesel hé.. Die benzines 2.5 20v hebben 170 pk toch?

of 140 pk, maar das 10v.
Tdi is niet gechipt 140 pk

Mijn fout gasten, het is 10V sorrryyy :P

Maar hij kan prima naar 170 pk of meer
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jurijn

Citaat van: Robert70 op 10-05-2011 21:24:16
Welcome. Relaxed rijd dat zòn diesel he 8).



Robert.


Best wel hard als 1ste auto. Zware verkeersbelasting, maar weinig verbruik ( 7.3 liter ) én ik maak iedereen in. Overlaatst nog een BWM die dacht effe power te hebben .. nouja, het duurde dus maar een paar meter voor hij mijn achterlichten al voor hem zag verder en verder wegvliegen :D

Robert70

Wel eerst goed warm rijden he !


Robert.
Citaat van: Jurijn op 10-05-2011 21:27:59
Citaat van: Robert70 op 10-05-2011 21:24:16
Welcome. Relaxed rijd dat zòn diesel he 8).



Robert.


Best wel hard als 1ste auto. Zware verkeersbelasting, maar weinig verbruik ( 7.3 liter ) én ik maak iedereen in. Overlaatst nog een BWM die dacht effe power te hebben .. nouja, het duurde dus maar een paar meter voor hij mijn achterlichten al voor hem zag verder en verder wegvliegen :D

Jurijn

Citaat van: Robert70 op 10-05-2011 21:34:59
Wel eerst goed warm rijden he !


Robert.

Nouja, ken wel iets van volvo 850 , 240, 740 hoor :D
Maar je hebt zeker gelijk..

Altijd als ik redelijk heb doorgereden (160-170 op baantjes van 90 ) paar km dus voor ik thuis kom of op bestemming doe ik rustig.. Is beter voor je motor..

Maar wil dolgraag bijleren nog van jullie!

ik doe zelf ook alles aan de auto.. overlaatst nog riem vervangen waarvan er sleet op mijn auto zat. In 1e en 2e vitesse 'snakte' hij zich iedere keer vooruuit, zo van hum hum hum

Robert70

Persoonlijk vind ik "160 a 170 rijden op baantjes van 90" niet erg chique (lees: niet iets om trots op te zijn). Maar ieder z`n ding zal ik maar zeggen :eusa_think:.


Robert.
Citaat van: Jurijn op 10-05-2011 21:38:06
Citaat van: Robert70 op 10-05-2011 21:34:59
Wel eerst goed warm rijden he !


Robert.

Nouja, ken wel iets van volvo 850 , 240, 740 hoor :D
Maar je hebt zeker gelijk..

Altijd als ik redelijk heb doorgereden (160-170 op baantjes van 90 ) paar km dus voor ik thuis kom of op bestemming doe ik rustig.. Is beter voor je motor..

Maar wil dolgraag bijleren nog van jullie!

ik doe zelf ook alles aan de auto.. overlaatst nog riem vervangen waarvan er sleet op mijn auto zat. In 1e en 2e vitesse 'snakte' hij zich iedere keer vooruuit, zo van hum hum hum

Jurijn

Ik vindt het niet erg chique?
Maar ik bedoel ermee dat ik maximale van de auto vraag, zonder dat hij afziet. Of ik nu 200 rijd, of nu 90 het blijft hetzelfde van afzien.
Het gaat erom dat ik dus van die dingen weet dat ik dus rustig toeren draai op de laatste kilometers voor het stoppen.

Begrijp je? :P