Schokbrekers voor en achter

Gestart door Ewout Schalkwijk, 11-05-2011 17:55:07

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Zijn idd geen rekbouten kun je gewoon hergebruiken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ewout Schalkwijk

Da's mooi. Ga ik er morgen of overmorgen mee aan de slag.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BarryB

Je kan ze beter wel nieuw nemen, ze kosten niks en ze willen nog wel eens breken.

Neem aan dat jij die bouten bedoel waar je demper mee aan de achteras komt?

Ewout Schalkwijk

Ja, die ja. Bovenop zit niks extra's volgens mij. Hoewel: de twee bouten die het lager verbinden met de carrosserie.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BarryB

Die twee van het lager zeker mee vervangen, die breken best vaak.

M a r c

Citaat van: BarryB op 12-05-2011 16:17:09
Je kan ze beter wel nieuw nemen, ze kosten niks en ze willen nog wel eens breken.

Neem aan dat jij die bouten bedoel waar je demper mee aan de achteras komt?

Dat zijn geen bouten.... maar moeren....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: BarryB op 12-05-2011 16:35:38
Die twee van het lager zeker mee vervangen, die breken best vaak.

Is ook geen lager maar een gevulvaniseerde "steunbus".  En die boutjes breken alleen als je ze te vast draait.

info@europeantuning.nl

Ewout Schalkwijk

En, Marc? Wat betekenen je twee opmerkingen? Dat ik me geen zorgen hoef te maken? Ik bedoel: ik zet er heus geen gorillakracht op ofzo. Ik heet geen Bokito. :angel: Bestaat er geen lijstje in Vadis waar alle 'momenten' in opgesomd staan?

Tenzij ik me heel sterk vergis klinkt het of je beide achter schokbrekers toch wel binnen een uurtje moet kunnen vervangen.

Ewøut

Ludo

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-05-2011 21:19:28
Bestaat er geen lijstje in Vadis waar alle 'momenten' in opgesomd staan?

Neem een goeie ratelsleutel, en draai alles op je gevoel vast.
Vast is vast.
Bij Volvo loopt men ook niet met momentsleutels te sleuren...

M a r c

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-05-2011 21:19:28
En, Marc? Wat betekenen je twee opmerkingen? Dat ik me geen zorgen hoef te maken? Ik bedoel: ik zet er heus geen gorillakracht op ofzo. Ik heet geen Bokito. :angel: Bestaat er geen lijstje in Vadis waar alle 'momenten' in opgesomd staan?

Tenzij ik me heel sterk vergis klinkt het of je beide achter schokbrekers toch wel binnen een uurtje moet kunnen vervangen.

Ewøut

Achter doe je makkelijk in een half uurtje.

info@europeantuning.nl

Ewout Schalkwijk

Wat is (in Nederland) eigenlijk een reele levensduur voor dempers? Ik bedoel in NL rij je altijd over een biljartlaken, dus dan lijken ze me bijna onverslijtbaar. Hier in een van de rijkste landen van de wereld zijn de wegen van Oosteuropese kwaliteit en hoewel m'n dempers niet lek zijn, vermoed ik toch dat ze wel aan hun eind zijn. Toch schommelt de auto niet als een Amerikaan.

Ewøut

Ewout Schalkwijk

En... denken jullie dat je zo'n klus kan verkloten???? Ik denk het wel....
M'n veren zijn uit hun houders gezakt en ik weet even niet goed hoe ik beide kanten weer eenvoudig terug krijg...

Wie heeft raad? Ben over een uurtje weer terug :-)

Ja, ik weet het, de auto te hoog opgetild. Maar om genoeg kracht op de bouten te kunnen zetten moest ik wel.... :eusa_shhh:

Ewøut

M a r c

Auto met de kont omhoog houden (met driepootsteunen of een tweede krik) en die krik gebruiken om de as omhoog te krikken terwijl je de veren weer op hun plek begeleidt. Dan meteen de schokdempers weer op hun plek vastzetten zodat de as niet meer kan zakken. En de volgende klus meteen naar de Volvo-garage gaan want dit is duidelijk niet aan jou besteedt (met alle respect).

info@europeantuning.nl

Ewout Schalkwijk

Mag je zeggen hoor, ik heb het zelf verkloot. Aan de andere kant: Je leert er ook van.

Ewøut

Laserblue

Citaat van: M a r c op 13-05-2011 18:05:11
Auto met de kont omhoog houden (met driepootsteunen of een tweede krik) en die krik gebruiken om de as omhoog te krikken terwijl je de veren weer op hun plek begeleidt. Dan meteen de schokdempers weer op hun plek vastzetten zodat de as niet meer kan zakken. En de volgende klus meteen naar de Volvo-garage gaan want dit is duidelijk niet aan jou besteedt (met alle respect).

Hoe kan ie nou een extra krik halen, z'n auto staat met de kont omhoog ;D ;D ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*