d stijl speakers werken niet

Gestart door volvobug, 15-05-2011 11:07:12

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Heb een setje d stij speakers gekocht en dacht die even " plug and play"  aan te sluiten, maar niet dus. Geen geluid. Heb een SC-805 in de auto met alle originele kabelbomen en stekkers.

De d stijl speakers worden volgens mij parallel aangesloten op de achterportierspeakers. Ik zal eens beginnen met de bekabeling na te lopen.

Maar waar wordt de parallele aansluiting gemaakt. Aan de kleurcoderingen op de stekker achterop de sc-805 te zien, worden deze daar rechtstreeks aangesloten. Of zit er onderweg ergens een aftakking?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

De aftakking zit in de kabelboom onder de achterbank. achterportier luidsprekers doen het wel ?

NinaPaul

als het originele speakers zijn zullen het ongetijfeld 8ohm modellen zijn.
Testen met een normale aa batterij (1.5v) op de plus en min. box moet uitslaan.

aftermarket (meestal 4ohm) kan het parallel aansluiten zorgen voor een te lage impedantie, waardoor de (interne radio) versterker te warm wordt en op beveiliging gaat.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobug

Het zijn de originele, 8 ohm.

Ik ga testen met een batterij en de aftakking onder de achterbank opsnorren.

Wordt vervolgd.

volvobug

Test met batterij, geen beweging in speakers, allebei niet. Ohms doormeten, oneindig allebei

Maar eens een andere speaker op de connecter d stijl aangesloten, werkt als een trein. Bekabeling OK.

Ik ga maar eens contact opnemen met de verkoper  >:(

NinaPaul

misschien gewoon een los/gebroken soldeerpunt.

:police: op naar de verkoper
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz