Olie bovenop blok

Gestart door hendrik75, 15-05-2011 17:30:09

Vorige topic - Volgende topic

hendrik75

Petver! Na een zondags ritje olie stank onder de kap vandaan. er ligt een beetje olie helemaal rechts op het blok.
Zie foto.

Lambda lampje brand ook :-\ ( ik heb hier niet heel veel aandacht aan gegeven omdat ik dacht dat dat niet echt héél belangrijk is/was ) Dat er nu verband kan zijn snap ik.

Is dat een pakking verhaal?

arjen850

Kan het zijn dat de rubber ring van je olie dop op is? Lijkt op de foto net of de olie vanaf je vuldop naar de hoek van het blok is gelopen..
Niet verkeerd de bougie afdek plaat eens te demonteren, kijken hoe het er daar uit ziet.

hendrik75

Citaat van: arjen850 op 15-05-2011 17:37:39
Kan het zijn dat de rubber ring van je olie dop op is? Lijkt op de foto net of de olie vanaf je vuldop naar de hoek van het blok is gelopen..
Niet verkeerd de bougie afdek plaat eens te demonteren, kijken hoe het er daar uit ziet.

Ik zal die plaat er eens afhalen...

ik heb een spare oliedop... gaat er ook op

BarryB

Het lampje kan gaan zijn branden omdat er olie in je verderkap is gelopen.

Of branden hij al ? Laat hem wel uitlezen !.

hendrik75

Oliedop rubber lijkt helemaal heel

Kapje eraf getrokken, echt superdroog is het allemaal niet. ook de linkerkant is een beetje vochtig.

foto incl dode spin  ;D

Vulk

Heb je carterdruk?
En sowieso zou ik beginnen met de pakking van de oliedop te vervangen.

hendrik75

Citaat van: BarryB op 15-05-2011 17:58:52
Het lampje kan gaan zijn branden omdat er olie in je verderkap is gelopen.

Of branden hij al ? Laat hem wel uitlezen !.

Lambda lampje brandde sinds de kleine beurt... zal je altijd zien... ik wist het! ik wist het! ik wist het... zo'n ding komt altijd meer kapot terug dan dat je hem brengt!

Jack v

Hij kan nog wel heel zijn. Maar is het niet net een hard stuk kunststof geworden, hij hoort mooi soepel te zijn.Anders sluit hij niet meer af.
Alhoewel dit toch een gevalletje keeringen lijkt te zijn. Demonteer je verdelerkap maar eens en kijk eens of die nog wel droog is, lijkt me niet :azn:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

)()()sT

Of het slangetje van de carterventilatie. Ik heb ook wat olie op het kleppendeksel liggen, zelfs na een nieuw rubber van de vuldop.

BarryB

Van dat lampje gaat je motor niet stuk hoor, hij kan in een nood loop lopen nu (hoeft niet altijd)

Als hij al een keer afgeslagen is geweest kan dat lampje al gaan branden, dan heeft een sensor een fout doorgeven.

ghertzberger

Ik heb dezelfde lekkage gehad, dit kwam uit een blind gat in het kleppendeksel. Ik heb daar nu een kleine vriesplug inzitten. Trouwens ook de carterventialtie vervangen, de olie komt door een oorzaak naar boven.

arjen850

Eerst maar eens een vers rubber in je dop plaatsen, schoonmaken, en de keeringen even checken.. Maar nog steeds verdenk ik die rubber ring.

T5turbo

Ik had op precies dezelfde plekken olie.Na vervangen van de besproken ring geen last meer van gehad.
Kost iets van 2 euro dus gewoon doen.  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

hendrik75

Ring is wel heel.. maar keihard.  Dus nét iets beter dan niets.  ;)

Ga dus asap een verse halen en poesten maar.

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
dank voor de tips

arjen850

Citaat van: hendrik75 op 17-05-2011 10:40:36
Ring is wel heel.. maar keihard.  Dus nét iets beter dan niets.  ;)

Ga dus asap een verse halen en poesten maar.

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
dank voor de tips

Heel verstandig ;) Haal voor de zekerheid wel even je verdelerkap los, en maak die van binnen goed schoon(ook de ontsteking zelf even reinigen), kan wezen dat daar aardig olie in zit.