Van S70 Bi-Fuel naar 850 2.3 T5 Benzine

Gestart door VolvoJac, 16-05-2011 11:29:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VolvoJac

Mijn naam is Jacco. 38 jaar en woonachtig in Dordrecht.
Al sinds mijn vroege jeugd houden de Volvo's mij wakker.
Zo vaak het maar kon, wilde ik de signaalrode Volvo 340 DL van mijn buren wassen en stofzuigen. Zo kon ik lekker achter het stuur kruipen en aan de stoelen zitten.
Maar dat was niet het enige. Op vakanties in Zweden fotografeerde ik altijd als het even kon de meest 'waanzinnige' 240, 740 en 760's. Toen de 740 en 760 overgingen in de 850 was het hek van de dam. Niet dat ik nog langer foto's maakte, maar elke keer als ik een 850 T5 R voorbij zag komen droomde ik er van om er ook een te kunnen rijden. Helaas is deze droom tot op heden nog steeds niet volledig vervuld. Ben aardig op weg qua model S70 en zijn uiterlijk, maar het is er nog (steeds) geen een.

Maar hoe mooi kan een auto zijn?  Welke auto is er mooier dan een Volvo 850 T5 R uitvoering?

Hier onder mij "auto"biografie.
Toen de tijd rijp was om zelf een auto te mogen besturen, kocht ik een zilvergrijze Volvo 240 GL Diesel Sedan uit 1987 met 428.000 km op de teller. Heerlijk die 6 cilinder LT motor van Volkswagen.
Deze 'sloep' zoals mijn familie hem noemde, heb ik uiteindelijk bij 456.000 kilometer de deur uitgedaan. Het onderhoud werd te duur en de mankementen namen teveel toe.
Toch was ik voorgoed verkocht aan het rijden van een Volvo.

Hierna kocht ik een witte Volvo 340 DL uit 1987 op Diesel met 250.000 km op de teller. Ook deze moest noodgedwongen door teveel onderhoudskosten de deur uit.
Ervoor in de plaats kwam een witte 5 deurs Volvo 340 GL op benzine.
Dat bleek niet zo'n hele goede keus te zijn geweest. Regelmatig motorstoringen (hangende vlotternaaldje) waardoor de motor uitsloeg zorgden voor veel ergernis en onbetrouwbaarheid. Ook deze Volvo is uiteindelijk de deur uitgegaan.

Daarna volgde er een Volvo 440 GL op gas. Eentje waar ik met tevredenheid een lange tijd mee heb gereden, totdat deze aan vervangingn toe was.

Hierna volgde er een dwaling in automerkenland. Tja ik schaam me achteraf diep ;)
De eerste 'andere' auto werd een Opel Astra Station 1.9 TDi uit 1994 met 189.000 km op de teller. (gezinsuitbreiding lag hieraan ten grondslag).
Nadat de distributieriem van deze Astra er tijdens een vakantie afliep en er een berg motorschade onstond werd er noodgedwongen de overstap gemaakt naar een Peugeot 306 XS. Dit was een pittig autootje maar ongeloofelijk duur in gebruik. Ongeveeer 1:10 op benzine.
Omdat het financieel te gortig werd heb ik de Peugeot weggedaan en kon ik de veel zuinigere Fiat Punto 1.9 JTD Multijet van mijn ouders overnemen.
Deze Fiat Punto werd na 3 maander er in rond gereden te hebben bij een aanrijding van achteren economisch total-loss verklaard
De kinderen die ten tijde van de aanrijding in de auto zaten waren erg geschrokken en ik zelf ook. Ondanks de lage snelheid van de botsing (ongeveer 40 km per uur) was de schade aanzienlijk. Dit deed mij besluiten om voorgoed en voor altijd terug te keren naar een automerk waarbij veiligheid prioriteit nummer 1 is.
Oftewel terug naar een Volvo en wel heel snel!!!

Nu wil het geval dat mijn overbuurman juist zijn blauwe Volvo S70 Bi-fuel uit 1999 te koop had gezet. Hij had hem nog geeneens een jaar, maar had er al ongelofelijk veel aan laten doen. (wat er aan gedaan is dan kom ik later op terug).
Alle rekeningen e.d. waren voor handen en ik wist gewoon dat dit de kans was om een goed lopende S70 op LPG te kopen.
Kortom nadat de verzekering had uitgekeerd werd de deal met mijn overbuurman gesloten en ben ik sinds augustus 2010 de trotse bezitter van onderstaande S70 Bi-fuel  met inmiddels 301.000 km op de teller.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.











Groeten uit Dordrecht.

Jacco
Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club

Jack v

Welkom, en hiij is zeer netjes hoor. Heb je ook nog interieurfoto's/
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Welkom Jacco.
Is het een 10 of 20 klepper?.
Bi-fuel is niet de correcte benaming, dan moet het een 1999er zijn.   ;)

)()()sT

Aan het kenteken te zien is het ook een '99er.

Welkom!

hathü

Welkom, tis een mooie Volvo. 

rpakuypers

Mooie wagen ! Zit je gasnippel soms onder de tankdop ?

Groet,
Roger

VolvoJac

Citaat van: Ludo op 16-05-2011 12:06:51
Welkom Jacco.
Is het een 10 of 20 klepper?.
Bi-fuel is niet de correcte benaming, dan moet het een 1999er zijn.   ;)

Hoi Ludo,

Het is een 1999er :-)
Het Bi-Fuel logo is er door de vorige eigenaar afgehaald nadat hij schade had gereden op die plek.
Mijn S70 is een 2.4 liter 5 cilinder Bi-Fuel met een 20 kleppen motor.

2 Jack v: Interieur foto's volgen later vandaag.
2 Roger: De gasvulnippel zit ingebouwd achter de tankdop.
Tis namelijk een AF model :-)
Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club

VolvoJac

Hier een paar interieurfoto's






Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club

MVeldhuis

Mooie auto, die brengt je vast wel een tijdje naar volle tevredenheid van a naar b.

martijn1989

Nette S70 heb je gekocht. Veel plezier er mee.


VolvoJac

Citaat van: MVeldhuis op 16-05-2011 13:07:47
Mooie auto, die brengt je vast wel een tijdje naar volle tevredenheid van a naar b.

Dank je :-). Inderdaad naar volle tevredenheid. Heerlijke reisauto.
Sinds de aankoop in augustus vorig jaar heb ik er al weer 20.000 km opzitten met deze wagen.
Zonder noemenswaardige problemen.

Toch knaagt er nog ergens het onbehagelijk gevoel een snellere versie te willen op gas.
Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club

MVeldhuis

Citaat van: VolvoJac op 16-05-2011 13:41:37
Citaat van: MVeldhuis op 16-05-2011 13:07:47
Mooie auto, die brengt je vast wel een tijdje naar volle tevredenheid van a naar b.

Dank je :-). Inderdaad naar volle tevredenheid. Heerlijke reisauto.
Sinds de aankoop in augustus vorig jaar heb ik er al weer 20.000 km opzitten met deze wagen.
Zonder noemenswaardige problemen.

Toch knaagt er nog ergens het onbehagelijk gevoel een snellere versie te willen op gas.

Tja, snelle auto's zijn gaaf, maar als je hem ook nog eens op gas wil dan is hij of erg slecht onderhouden, of schreeuwend duur.

Een goede auto voor weinig geld vind je al bijna niet, en dat G3 spul is ook nogeens hartstikke gewild dus dan betaal je vaak helemaal de hoofdprijs.

VolvoJac

Citaat van: MVeldhuis op 16-05-2011 13:47:49
Citaat van: VolvoJac op 16-05-2011 13:41:37
Citaat van: MVeldhuis op 16-05-2011 13:07:47
Mooie auto, die brengt je vast wel een tijdje naar volle tevredenheid van a naar b.

Dank je :-). Inderdaad naar volle tevredenheid. Heerlijke reisauto.
Sinds de aankoop in augustus vorig jaar heb ik er al weer 20.000 km opzitten met deze wagen.
Zonder noemenswaardige problemen.

Toch knaagt er nog ergens het onbehagelijk gevoel een snellere versie te willen op gas.

Tja, snelle auto's zijn gaaf, maar als je hem ook nog eens op gas wil dan is hij of erg slecht onderhouden, of schreeuwend duur.

Een goede auto voor weinig geld vind je al bijna niet, en dat G3 spul is ook nogeens hartstikke gewild dus dan betaal je vaak helemaal de hoofdprijs.

Tja het zal zoeken zijn en geluk hebben om een LPi R versie te vinden.
Dat daar een goede prijs voor gevraagd wordt is te snappen mijn inziens.

Voorlopig blijf ik rijden met deze (al was het alleen maar omdat de vorige eigenaar de cilinderkop heeft laten reviseren en alle vitale onderdelen van de gasinstallatie heeft laten vervangen). Technisch gezien is mijn Bi-Fuel in goede staat en kan ik er voorlopig tegen aan qua kilometers.

Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club

V70R AWD

Mooie bak man!!!

en goede kleur hahaha :eusa_whistle: :angel:

rogerV701998

Welkom hier.

Mooie V70! :eusa_clap: