Hoeveel lessen heb jij moeten volgen voordat je het roze papiertje had?B

Gestart door antraciet, 16-05-2011 23:41:13

Vorige topic - Volgende topic

850-2.520V-Driver

Citaat van: blauweroffel op 19-05-2011 13:52:48
les in honda accord in een keer geslaagd. Was ook geen discussie over mogelijk: toen de examinator (verbaasd) vroeg waarom ik stopte bij een T splitsing om rechtsaf te slaan, antwoordde ik dat ik stopte vanwege het "stopbord"'.......
(T splitsing was net "verbouwd, bord stond er net 2 dagen, wist ik toevallig)
Kon niet meer stuk daarna.

Haha, iets dergelijks had ik ook, maar dan met 1 van m'n instructrices. Die kwam net terug van vakantie en liet mij gedeeltelijk dezelfde route rijden als de andere instructrice mij 1 of 2 dagen daarvoor had laten rijden. Daar was tevens net de situatie veranderd, waar het eerst een gelijkwaardige kruising was, moest rechts mij nu voorrang verlenen. Zij greep in en mocht me daarna gelijk geven over het feit dat ik voorrang had. Had ik goed gezien :D

Met m'n examen overigens ook iets dergelijks. Ik kwam van de snelweg af waarna je 2 banen voor rechtsaf hebt. Ik wilde uiterst rechts voorsorteren, maar een vent achter mij dacht met een stukje vluchtstrook erbij mij daar nog even rechts in te halen. Daar dacht ik anders over, dus ik duwde m'n lesMazda ervoor en zei hardop: ''dat dacht ik dus niet hè!''. Daarmee liet ik zien dat ik verkeersinzicht had en goed wist wat er om mij heen gebeurde. Zonder enige op- of aanmerking geslaagd ;)

Was echt een geweldige leuke week die lesweek! Zou 'm zo weer overdoen!

Elsje

Citaat van: blauweroffel op 19-05-2011 13:52:48
1980: ik kreeg 20 lessen en een examen cadeau: de beloning om tot mijn 18e niet te roken en/of te drinken en geen brommers (laatste was wel jammer, kon nooit met iemand "buiten brommers kijken")

In Almeloooo kiek'n ze toch noah zundapp's en kreidlers  ;D

Het was bij mij 1981 in Almelo in een civic in 1 keer geslaagd voor B. E kreeg je erbij. Geen idee meer hoeveel lessen wel minder dan 20 dacht ik. Wat ik nog wel weet is dat ik mijn instructeur altijd zei als ik dat 1,1 motortje met dameskoppeling van de civic lied afslaan nadat ik was ingestapt: heb je weer in de auto van je pa gereden ;D Reed toch anders zo'n 1,1 civic dan de 504 break 2,0 die we toen hadden. Gisteren weer verlenging rijbewijs aangevraagd (30 jaar lataer). Oh trouwens in 30 jaar nog nooit hoeven blazen en 2 aangehouden hoezo pakkans......

Arjanestate

December 2001: 1e poging theorieexamen, mocht niet meeddoen omdat mij ID-kaart niet in orde was; er was een hoekje losgekomen, `sorry, verscherpte regels sinds 9/11, meneer`, kon ik weer naar huis. Twee weken later in één keer gehaald (nwe ID pas).

Verder heb ik 20 lesjes gehad en in één keer geslaagd :eusa_dance:
854 T-5 ROOD 1994

R o b

B: 2 weken ANWB rijcursus, 1x examen
A: 27 lessen, 1x examen
C: 20 lessen, 1x examen (incl. aparte theorie examens voor chauffeursdiploma, ook al 1x examen)

Bovenstaande binnen 1 jaar gehaald.

Kingfisher

pffff das wel weer ff geleden..... ik geloof iets van 17 lessen.
Waarvan de eerste twee om mezelf met mijn 2,01meter in een Alfa 33 te lepelen.........  :eusa_doh:

wouter1220

Heb een 7 daagse cursus gevolgd, gelijk examen gedaan en gehaald.
Je zit dan met 2 cursisten van 9 tot 5 achter t stuur (waarbij je uiteraard
regelmatig afwisseld).

M.E. AMC

A: 10 lessen daarna examen, geslaagd( zowel licht als zwaar) nog het oude examen.
B: 10 lessen daarna examen, geslaagd
boven staande binnen 1 jaar.
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

TIMON

8 lessen voor auto                       
27 lessen voor motor
1uur voor aanhanger
85011940

Jeroenbos429

Miel850

A: 20 lessen 1 x examen 1 x theorie
B: +/- 50 lessen 2 x examen 2 x theorie
E: 3 dagen (van de baas, laten overschrijven)

Militair A: 3 weken opleiding 1 x examen
Militair B: 1 dag omscholing
Militair E: 3 dagen 1 x examen

Groet,
:police:
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

kevinspui

Red Devil

B 19 lessen
A na 11 lessen aangereden door een auto die mij niet zag en afgevoerd in zo,n luidruchtige gele wagen. Nooit meer gereden

Gr.
Ted

grijzev70tdi

Na gister mag ik er ook over mee praten ;D

Lessen: 44 van 3/4 uur
Theorie: 3x gedaan, toen geslaagd
Praktijk: in 1 keer
Grolsch, het klinkt al lekkerder

850Student

Hans Duiven

Citaat van: grijzev70tdi op 17-05-2011 18:15:51
Wat me opvalt, de meeste zitten ruim onder de 30 lessen. Was het vroeger zo veel makkelijker dan tegenwoordig? Tegenwoordig zit je al snel aan de 50 zei me rij instructeur

Die mensen hebben ook last van de crisis...