850 start wel op gas, niet op benzine bij warme motor

Gestart door Illya89, 18-05-2011 01:13:53

Vorige topic - Volgende topic

Illya89

Hallo,

Ik heb iets raar voor met mijn volvo 850 2.4 LPG.
Wanneer ik op  gas rijd lang of kort maakt niet uit en ik wil starten na een uur start de volvo nooit van de eerste keer. Wel van de tweede keer.

Wanneer ik op benzinne rijd lang of kort en dan wil de volvo niet starten. Hij draait wel rond maar hij wil niet meer starten.

Het enige wat ik kan doen is gaspedaal volledig indrukken, aan de sleutel draaien en dan op het knopje duwen om gas op te zetten. Dan schiet ik voorruit en geraak ik gestart. Als ik dan 10km rijdt kan ik daarna weer op benzinne rijden.

Maar nu had ik er even niet meer aan gedacht en had ik mijn gas opgereden tot nul en dan verder gereden op benzinne. Met als gevolg dat ik de auto nu niet meer gestart krijg. Voor ik naar een garage ga zou ik toch willen vragen of iemand van jullie misschien weet aan wat dat kan liggen.

Met vriendelijke groet
Illya

thuur

Pfff, dat kan vanalles zijn.. :eusa_think:

Rijdt de auto goed op zowel gas als benzine?

Staat van onderhoud (stage 0)?

Hoor je de benzinepomp wel zoemen als je de auto op contact zet?

Krijg je hem aan de praat met startpiloot?

Wat voor een gasinstallatie heb je?

Als je een startpoging op benzine doet en dan een bougie eruit draait, ruik je dan benzine in het gat?

Heb je foutcodes?

Gr ???

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Illya89

Ik denk, vrees dat het de benzinnepomp is.

Kent iemand een manier om de auto toch nog even een keer gestart te krijgen zodat ik hem naar een garage kan rijden?

Met vriendelijke groeten
Illya

Ludo

blauweroffel

Of tijdens het starten de gasknop ingedrukt houden (lukt niet met LPI Vialle, die start altijd op benzine, weet ik sinds dit weekend (nl  0,0 l in benzinetank.....)

BR

cas

een tweedehands pomp. de klus is zeer einfach. ik dacht dat JRKalf nog wel een pompje voor weinig had liggen.

maar heb je al antwoord op de eerdere vragen?

hoor je de pomp zoemen als je de auto op contact zet?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Illya89

Hallo,

Ik hoorde de pomp niet zoemen. Dan maar een takelwagen gebeld die mij langs een gas-pomp reed. Gas getankt en dan terug naar huis laten slepen. Daar probeerde ik te starten maar door het vele malen starten was de batterij zwak geworden. Ik vraag die vriendelijke man om even met zo een batterij-laad-ding te starten en floep hij start van de eerste keer op BENZINE ?? Die man zei dat het kan dat de benzine pomp alleen koud wil starten maar dat geeft geen verklaring waarom de auto na 2 dagen nog niet wou starten.

Ik snap er niks van. Nu laat ik de auto een half uurtje draaien op de oprit om de batterij op te laden.

Snapt iemand mijn 850 nog?
groeten

ulkeman

je benzine pomp heeft een eigen wil.

kan best zijn dat als je er met een hamer keer op slaat (lees met beleid)
dat die het weer even doet, maar het einde is toch in zicht van die pomp.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Illya89

Hallo

We zijn een paar weken verder en daar is wat in gebeurd.

Toen mijn batterij opgeladen was kon ik weer perfect starten op benzine en dan rijden op LPG. Alles verliep vlot. Voor de zekerheid heb ik de volvo eens laten lopen op benzine en dan het realais 103 vervangen. Hij startte perfect. In de week heb ik altijd op LPG gereden omdat ik in de week geen risico's wou nemen om niet op school te geraken.

Ik heb dan verleden weekend toen ik naar de winkel ging (5km) hem op benzine laten rijden en dan startte hij na het winkelen moeilijker maar hij startte wel na 3 pogingen. Dus in de week weer op LPG gereden getankt enz. Gisteren heb ik dan nog eens 20 km op benzine gereden en toen ik thuis kwam heb ik de volvo na 10 minuten terug proberen te starten. Hij wou niet starten. Ik heb toen een paar uur gewacht (tot hij koud was) en dan startte hij weer.

Kan dit dan liggen aan de benzinepomp? Zoja waar vind ik die in de auto?

Met vriendelijke groeten
Illya

nsdnayz

Brandstofpomp:
Zoek en gij zult vinden: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19791.0.html
Makkelijk zelf te doen! De goeikoopste oplossing is door het zelf te doen, bestellen bij Estate Service Opdam. En dan Roffelen maar!.

of

eventueel de drukregelaar vervangen?

Illya89

Ik ga dit dit weekend of in de loop van volgende week eens proberen.

danku

mevita

je zegt koud start hij op benzine, warm niet, staat je temp meter mooi op 3uur,
misschien is het wel je koelvloeistoftemperatuursensor werkt deze niet naar behoren kun je ook startproblemen van krijgen, meestal gepaard gaande met een wisselend toerental,
gr mevita

Illya89

Ik vond deze pomp

http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/fuel-supply-system/pumps/fuel-pump-electric-kit/1010999/

Skandix.be was mij aangeraden door een kennis die veel met volvo bezig is.

Ga ik dit echt zelf kunnen is de vraag. Ik heb schrik om iets fout te doen? :)

groeten

Illya89

@ Mevita

Ik heb altijd een stabiel toerental. Ook als ik gewoon stil sta voor het rode licht. En mijn koelvloeistof is op het juiste peil.