achterklep 855 rammelt tijdens rijden

Gestart door heutink, 18-05-2011 18:29:31

Vorige topic - Volgende topic

heutink

sinds een paar dagen rammelt de achterklep tijdens het rijden.
Bij een rondje achterin liggen ( mijn vrouw reed ) leek het net alsof de klep niet goed gesloten was, en alle kanten op bewoog......
Als de auto op slot staat lijkt hij wel stevig vast te zitten....
wie weet wat er aan de hand kan zijn ???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Eric

Wat ik heb gehad is het zwarte kunststof busje wat rond de slothaak zit tegen het piepen doorgesleten was. Deze heb ik 180graden rond gedraaid en het slot sluit weer op kunststof ipv staal.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

heutink

:D
ook maar even gedaan........scheelt al een heel stuk  :eusa_dance:
en........bedankt Eric
:eusa_clap:

BBS

Ik heb het zelfde probleem, alleen heb ik er geen kunststof buisje meer omheen zitten. Tijdelijk heb ik het opgelost door er tape omheen te wikkelen.
Wel ben ik op zoek naar een massief stukje PVC + 3cm. lang en dan deze met een draaibank op de juiste dikte te maken. Gat erin boren en 1 zijde doorzagen.
Dan het ding om de slothaak doen en met PVC hard lijm weer aanelkaar lijmen. :D

Nu alleen nog uitvoeren  ::)
Volvoloos....

Vulk

Aan de klep zelf zitten 2 rubberen blokjes op de hoeken. Mankeert er daar toevallig ééntje?

heutink

:)
nee, die zitten er nog, maar kunnen ook wel aan vervanging toe zijn na 15 jaar
???

Vulk

Als ze er zitten zou ik ze vrolijk laten zitten...
Bekleding is ook niet los gekomen?

Arno emaeler

Het niet goed sluiten en klapperen van de achterklep heb ik ook gehad. Bij mij bleek de slot(haak?) gebarsten. In een eerste poging heb ik deze proberen vast te lassen maar dat hield niet lang stand. Uiteindelijk heb ik een nieuw slot gekocht (€128,- excl) en ingebouwd. De achterklep sluit nu goed en rammelt niet meer.