Electrische antenne Volvo s70 1999

Gestart door VolvoJac, 18-05-2011 21:05:58

Vorige topic - Volgende topic

VolvoJac

De electrische antenne van mijn S70 is er eergisteren dan definitief mee opgehouden.
Hij haperde al enige tijd en soms door een zachte klap tegen de zijkant te geven (vanuit de kofferbakzijde) ging hij toch naar beneden. Nu dus niet meer.

Vandaag de bescherming in de achterbak zover mogelijk losgehaald (viel nog niet echt mee) om te kijken hoe e.e.a. eruit ziet onderaan de antenne.
Kom er op het eerste gezicht niet echt uit en ook niet goed bij.
Voordat ik de hele bescherming weghaal om er nog beter bij te kunnen is er hopelijk iemand op dit forum die mij kan vertellen hoe het zit met die wirwar van draaden (zeker 20 stuks) en zekeringen.

Als ik de radio inschakel hoor ik wel een klik, maar verder schuift de antenne dus niet uit.

Wat kan het zijn?
Slijtage? Kapotte draad? Zekering door?

I
Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club

Misha

Volgens mij zit daar 1 connector aan vast met 3 draden en een antennekabel.

En wat er stuk kan zijn ? Tja.. de tandband kan gebroken of versleten zijn, de motor kan vastzitten, de stuurrelais kan naar de knoppen zijn..

Ik zou op de sloop een andere werkende halen of hier een Hirschmann inknutselen. Men zegt dat dat niet past, maar ik heb er zowel een in de 850 alsook in de S70 gebouwd en dat past best als je een beetje handig bent.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

VolvoJac

Citaat van: Misha op 18-05-2011 21:25:09
Volgens mij zit daar 1 connector aan vast met 3 draden en een antennekabel.

En wat er stuk kan zijn ? Tja.. de tandband kan gebroken of versleten zijn, de motor kan vastzitten, de stuurrelais kan naar de knoppen zijn..

Ik zou op de sloop een andere werkende halen of hier een Hirschmann inknutselen. Men zegt dat dat niet past, maar ik heb er zowel een in de 850 alsook in de S70 gebouwd en dat past best als je een beetje handig bent.

Ok. Dit helpt me een aardig eind op weg.
Handig ben ik wel, maar minder als het gaat om electra.
Hoe dan ook, ik denk dat ik op zoek ga naar een 'nieuw' werkend exemplaar op de sloop.
Weet je toevallig het merk en type voor deze antenne?
Zoekt en vraagt wat makkelijker. ;-)
Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club