ABS controller

Gestart door Molenaar, 19-05-2011 16:06:16

Vorige topic - Volgende topic

Molenaar

Beste mensen,

Helemaal nieuw op dit forum, toch al vele jaren 850 GLT rijder (bj. 1992).
Hey ABS lampje brandt al enkele maanden, en de ABS doet het dan inderdaad ook niet (niet verrassend).
Ik zag op het forum een oude discussie (2004) met uitgebreide instrukties voor de doe-het-zelver, maar die zagen er niet halbaar uit voor mij.
Wel is er sprake op 29-10-2004 van een zekere Marcel (te Den Haag), die het karwei toen kon klaren: ik zou graag weten wie er achter deze voornaam schuilgaat, zodat er kans is op reparatie.
Andere adresjes zijn uiteraard ook welkom

BVD & MVG, Kees Molenaar (Leiden).   

Sbv

Marcel is dacht ik geen forumlid, maar je zou wel contact kunnen opnemen met forumlid Thuur. Die heeft behoorlijk veel kennis en ervaring met ABS controllers repareren

dbs1

Inderdaad, de mijne heeft hij (Thuur) ook gerepareerd (gesoldeerd dus). Ik had de controller zelf gedemonteerd en opgestuurd. Kreeg hem prima gerepareerd terug. Kun je demonteren niet zelf (is niet moeilijk, maar ben je een technische analfabeet, dan misschien wel), dan moet je ervoor naar het zuiden des lands en dan kan hij het voor je doen. Een nieuwe bij de dealer kost het 10-voudige.....
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

haasje

De controller waar TS het over heeft is een ander type als de versie die altijd kapot gaat. Welke foutcodes heb je bij het uitlezen. Hier een beschrijving.

thuur

Molenaar

Dag Thuur,

Bedankt voor de zeer snelle reactie.
Ik ben inderdaad een technisch analfabeet wat dit soort zaken aangaat.
Ik zal eerst de code moet laten uitlezen, begrijp ik (hoop dat m'n vakgaragist dat kan).
Een ritje naar het zuiden is overigens helemaal geen bezwaar.

Groet, Kees Molenaar

Sbv

code kan je zelf uitlezen

Molenaar

Beste Sbv,

Voor de techn. analfabeet niet direct duidelijk: waar & hoe kan ik het uitlezen?

Dank & groet, Kees Molenaar.

haasje

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

haasje

Citaat van: NinaPaul op 23-05-2011 00:30:00
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

hier vind je alle informatie om je auto uit te lezen
Wat is er anders aan jouw link dan aan de link die ik gepost heb?

Molenaar

Hartelijk dank voor de snelle reacties.
Ik zag dat ik niet de enige ben geweest met vragen over de foutcodes...
We gaan het zien.

Groet, K. Molenaar.