Radiateur

Gestart door multiklep, 19-05-2011 19:40:30

Vorige topic - Volgende topic

multiklep

Midden in een Franse stad hoorde ik een raar ratelend geluid en keek ik onmiddelijk naar het dashboard waar de temperatuurmeter in het rood stond. Na van een drukke rotonde afgereden te zijn, geparkeerd op een bushalte. Koelvloeistof bij gevuld en die stroomde rechtsvoor snelweg... Ik kan dat ratelende geluid niet plaatsen. wat kan dat zijn? Radiateur wordt vervangen bij een Franse Renault dealer...

Vulk

De waterpomp? Koelfan?

ulkeman

koelslang los geschoten die tegen de fan aan komt of dynamo.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

NinaPaul

of erger.... zoals krukaslagers.... Neem aan dat de garage daar ook wel zal weten wat het is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ulkeman

Citaat van: NinaPaul op 19-05-2011 20:38:07
of erger.... zoals krukaslagers.... Neem aan dat de garage daar ook wel zal weten wat het is.

lees je wel alles?

afdeling dalfsen

NinaPaul

Citaat van: ulkeman op 19-05-2011 20:40:06
Citaat van: NinaPaul op 19-05-2011 20:38:07

lees je wel alles?

Jij denkt dat het niet kan? hitte, uitzetting, verbrande olie... ja ver gezocht inderdaad, maar niet veel verder dan "ratelen zal de radiatorslang wel zijn" Buiten dat was het meer een "het kan vanalles zijn, maar hij staat toch in een garage (experts met auto voor hun neus), ver weg, je kan het daar toch niet zelf oplossen.........."
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

multiklep

Ze hebben de radiateur vervangen en de fan.... Verder bleek de startmotor (vernieuwd in januari) verkerrd aangesloten....

MVeldhuis

Startmotor heeft maar 2 draden, buiten dat het knap is om ze om te draaien zou hij ook niet werken als hij verkeerd aangesloten zit.

Wellicht niet helemaal goed begrepen, of anders een gevalletje van makkelijk geld verdienen aan een buitenlander die toch geen keus heeft?

ulkeman

Citaat van: MVeldhuis op 20-05-2011 18:03:15
Startmotor heeft maar 2 draden, buiten dat het knap is om ze om te draaien zou hij ook niet werken als hij verkeerd aangesloten zit.

Wellicht niet helemaal goed begrepen, of anders een gevalletje van makkelijk geld verdienen aan een buitenlander die toch geen keus heeft?

inderdaad ja een startmotor kun je niet verkeerd aansluiten.

afdeling dalfsen

khana38

Pech in Frankrijk met een oudere Volvo is een pobleem. Kom er al 35 jaar. Ga met pech voor hulp bij voorkeur naar een "alle merken" garage in een dorp net buiten de stad. Die proberen je te helpen en denken met je mee. Ze zijn tegenwoordig erg handig in het vinden van onderdelen en advies bij collegae via de pc. Het is daar net als in Nederland: men mijdt de dealer-garages. Vervangende onderdelen opgestuurd uit Nederland zijn naar mijn ervaring met 2 werkdagen ter plekke. Ik heb altijd een gereedschapkist bij me, al was het maar om te laten zien dat ik er ook wat van weet.

Die "verkeerd aangesloten" startmotor is duidelijk een spookreparatie! Houdt bovenstaand in gedachten als je met een oude Volvo naar Frankrijk gaat!~

groet,

Kees

multiklep

Volvo is terug. Motor draait stationair een te laag toerental en schudt daarbij een beetje. Er is ook een tik hoorbaar.... Einde 850?

multiklep

bougie die niet werkt? Ik ruim ook benzine....

multiklep

oh ja, de motor trekt als vanouds!

Jack v

Citaat van: multiklep op 22-05-2011 17:54:24
bougie die niet werkt? Ik ruim ook benzine....
koude motor? Dan is een benzinelucht vrij normaal kijk wel even of je geen lekkages ziet .
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Citaat van: multiklep op 22-05-2011 17:52:08
Volvo is terug. Motor draait stationair een te laag toerental en schudt daarbij een beetje. Er is ook een tik hoorbaar.... Einde 850?
Vacuumslangetje eraf  of lekkage. Anders stationairregelaar schoonmaken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.