Licht verklikker inbouwen via contact hoe ?

Gestart door danny., 20-05-2011 19:48:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laserblue

Citaat van: danny. op 31-05-2011 21:46:18
dat van dat stelschroefje heb ik volgens mij maar wat heeft dat te maken met je lichten die moeten uitgaan als je je contact uit zet.
Ik zou niet altijd met dim licht aan willen rijden gaat de xenon niet zo lang mee.
Mijn stads zijn leds dus die mogen altijd aan staan.
Volgens mij gaat me dim wel automatisch uit aleen blijft stads aan staan dit moet ik even testen

Ik weet niet wat voor meuk xenon je dan hebt hoor?  ::)
Ik rij al jaren dag en nacht met xenon en er is nog nooit een lampje kapot gegaan
Daarbij is het gewoon veiliger en mag je niet met je standlicht rijden ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

danny.


danny.

Heb het uigevogeld maar nu is het stads en dim constant aan en als je het contact afzet alles uit.
Maar ik wil dat hij ook automatisch uitgaat als ik aleen me stads aan heb en dat doet die juist niet .

NinaPaul

Je mag er niet mee rijden, dus hoe kan je dat aan laten staan?!

snap er geen hout van..... zet die schakelaar of op dimlicht of uit.... simpel....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jeff

Citaat van: Laserblue op 31-05-2011 22:46:54
Citaat van: danny. op 31-05-2011 21:46:18
dat van dat stelschroefje heb ik volgens mij maar wat heeft dat te maken met je lichten die moeten uitgaan als je je contact uit zet.
Ik zou niet altijd met dim licht aan willen rijden gaat de xenon niet zo lang mee.
Mijn stads zijn leds dus die mogen altijd aan staan.
Volgens mij gaat me dim wel automatisch uit aleen blijft stads aan staan dit moet ik even testen

Ik weet niet wat voor meuk xenon je dan hebt hoor?  ::)
Ik rij al jaren dag en nacht met xenon en er is nog nooit een lampje kapot gegaan
Daarbij is het gewoon veiliger en mag je niet met je standlicht rijden ;)
Hij bedoeld waarschijnlijk wanneer je de auto start dat de dimlichten dan weer even uit gaan. Dit is inderdaad niet altijd goed voor de Xenon lampen. Ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor setje je hebt in combinatie met de lampjes.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

NinaPaul

Citaat van: Jeff op 03-06-2011 00:15:01
Citaat van: Laserblue op 31-05-2011 22:46:54
Citaat van: danny. op 31-05-2011 21:46:18
dat van dat stelschroefje heb ik volgens mij maar wat heeft dat te maken met je lichten die moeten uitgaan als je je contact uit zet.
Ik zou niet altijd met dim licht aan willen rijden gaat de xenon niet zo lang mee.
Mijn stads zijn leds dus die mogen altijd aan staan.
Volgens mij gaat me dim wel automatisch uit aleen blijft stads aan staan dit moet ik even testen

Ik weet niet wat voor meuk xenon je dan hebt hoor?  ::)
Ik rij al jaren dag en nacht met xenon en er is nog nooit een lampje kapot gegaan
Daarbij is het gewoon veiliger en mag je niet met je standlicht rijden ;)
Hij bedoeld waarschijnlijk wanneer je de auto start dat de dimlichten dan weer even uit gaan. Dit is inderdaad niet altijd goed voor de Xenon lampen. Ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor setje je hebt in combinatie met de lampjes.

En daar wil hij een verklikker voor?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

animalT5R

Ja dan hoor je hem even zoemen als ie aan uit en weer aan gaat ....
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

T5turbo

Citaat van: animalT5R op 03-06-2011 11:05:38
Ja dan hoor je hem even zoemen als ie aan uit en weer aan gaat ....

;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

danny.

Hoe zo mag je niet met je stads lichten aan rijden enkeld.
xenon lampen vinden het niet fijn als ze vaak aan en uit gaan gaan ze minder lang mee .
Daarbij vind ik het onzin om constant met die xenon aan te rijden in de zomer.
enkeld me stads wil ik soms wel aan hebben omdat het er mooi uitziet en toch niets verbruikt zelf na een nacht vergeten start de auto nog steeds zonder problemen.

NinaPaul

Citaat van: danny. op 03-06-2011 21:29:40
Hoe zo mag je niet met je stads lichten aan rijden enkeld.
xenon lampen vinden het niet fijn als ze vaak aan en uit gaan gaan ze minder lang mee .
Daarbij vind ik het onzin om constant met die xenon aan te rijden in de zomer.
enkeld me stads wil ik soms wel aan hebben omdat het er mooi uitziet en toch niets verbruikt zelf na een nacht vergeten start de auto nog steeds zonder problemen.

Waarom mag je niemand neerschieten? (omdat er nu eenmaal regels zijn)

Wat heeft het aan en uitgaan te maken met een zoemer inbouwen?

ik ga het hier bij laten
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvotje850

@Danny

Volgens de wegenverkeerswet mag je niet enkel met stadslichten rijden.

danny.

Daar heb ik nog nooit iets van gehoord .
Waarom heb je anders een aparte stand ?
Dan zou toch een uit stand zijn en een stand voor aan alles aan stads en dim.
Die verklikker geeft aan dat je lichten aan staan dus die vergeet je dan niet zelf uit te zetten in plaats van dat die dat automaaties doet de auto.
Dat maakt mij niks uit of ik zelf die schakelaar uitzet omdat ik de verklikker hoor.
Of dat de auto de lichten zelf uitzet als ik het contact uitzet.

NinaPaul

 :eusa_clap: brilliant, als ik er niet van heb gehoord.... bestaat het ook niet....

lees anders de regels even

http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/geldigheidsdatum_04-06-2011
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

animalT5R

Ja,stel je voor dat de auto zelf de lichten aan en uit zet,heb je zelf ook nog een diesel aggregraat in de tuin staan voor stroom?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Ludo

Wat een gedoe.  :eusa_doh:
Zelfs voor iemand die niets van stroom kent  :eusa_whistle: , is het makkelijk om zo'n verklikker aan te sluiten.

Als je er eentje hebt met 2 kabeltjes, doorgaans rood en zwart, gaat rood naar de draad van het stadslicht.
Zwart gaat naar eender welke draad , waar 12v op komt als je contact in stand II zet.
Als je het contact afzet na een rit, met de schakelaar in eender welke stand, gaat dat ding piepen.
Kan het nóg simpeler?...