Licht verklikker inbouwen via contact hoe ?

Gestart door danny., 20-05-2011 19:48:36

Vorige topic - Volgende topic

danny.

Hallo,

Drama mijn vorige auto had het wel en nu vergeet ik dus steeds me lichten uit te doen .
Ik heb een zoomer gekocht maar die wil ik inbouwen dat als ik me contact uit zet en me deur open doe dat hij dan gaat zoomen.
Want als ik hem via me stads schakel en me deur schakelaar dan gaat hij alsmaar af als me deur open gaat dat moet ik absoluut niet hebben.
Kan iemand mij iets meer vertellen over het aansluiten.

grijzev70tdi

uhm lichten gaan bij zon beetje elke volvo na 1980 vanzelf uit als je het contact uit zet
Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

zijn contact geschakeld, gaan gewoon uit.

neem aan dat je de gewone verlichting bedoeld en niet de stand lichten of iets dergelijks
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

danny.

Hoi,

Ik heb een licht verklikker gekocht omdat ik me lichten steeds vergat uit te zetten.
Nu wil ik even wet hoe ik die moet aansluiten.
Zelf dacht ik via de zekering van me stads licht  als + en dan via de zekering van me contact ofzo dat als ik me contact uit zet dat hij dan gaat zoomen. maar waar en hoe dat via het contact zit snap ik even niet.
Het betreft hier om een volvo 850 94.

Laserblue

Deze vraag is vorige week ook al beantwoord  :eusa_doh:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

NinaPaul

Citaat van: Laserblue op 29-05-2011 20:25:35
Deze vraag is vorige week ook al beantwoord  :eusa_doh:

2 keer een licht verklikker inbouwen??
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49656.0.html

Wanneer je dus een verklikker wil voor je STADLICHTEN kan je een zoemer plaatsen tussen de 58 stadslicht aansluiting en de massa 31 van dedeurschakelaar pakken (eventueel met een nee-relais/verbreek-relais ertussen waar de 15 geschakelde plus op de 86 aansluiting van het relais komt, 85 op de massa 31. de 30 en 87 aansluiting tussen (dus draad doorknippen) de kabel van de 58 naar de zoemer/het kastje).

Of dit nut heeft laat ik even in het midden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

danny.

Er zijn andere koplampen ingegaan

danny.

Misha

Citaat van: danny. op 30-05-2011 19:22:24
Er zijn andere koplampen ingegaan
Maakt niks uit, ik neem niet aan dat je de bekabeling opnieuw getrokken hebt.

Weet je zeker dat het je koplampen zijn ? Wel eens gecheckt wat er gebeurt als je je contact uitzet met de lampen aan ?
Of heb je het over de stadslichten ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

T5turbo

De lichtschakelaar  heeft een klein stelschroefje.
In de 11 uur positie:  Uit = uit, stadslicht = stadslicht en dimlicht = dimlicht.
In de 12 uur positie:  Uit = dimlicht, stadslicht = stadslicht en dimlicht = dimlicht.
In de 1 uur positie:  Uit = dimlicht, stadslicht =dimlicht en dimlicht = dimlicht

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

NinaPaul

automatische dimlichten komen alleen in Nederland voor  :eusa_dance: (boekje hoofstuk 1 pagina 6)

(alter 1, '92)
-Gottfried Leibniz

danny.

dat van dat stelschroefje heb ik volgens mij maar wat heeft dat te maken met je lichten die moeten uitgaan als je je contact uit zet.
Ik zou niet altijd met dim licht aan willen rijden gaat de xenon niet zo lang mee.
Mijn stads zijn leds dus die mogen altijd aan staan.
Volgens mij gaat me dim wel automatisch uit aleen blijft stads aan staan dit moet ik even testen

ulkeman

probeer het eens met schroefje op verschillende standen.
of anders een andere lichtschakelaar.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ludo

Citaat van: danny. op 31-05-2011 21:46:18
dat van dat stelschroefje heb ik volgens mij maar wat heeft dat te maken met je lichten die moeten uitgaan als je je contact uit zet.

Met de juiste instelling van het stelschroefje, gaan ze uit als je het contact afzet.
Dat is toch precies wat je wil. ???

:eusa_doh: