skoda supperb combi sneller als een 850 R

Gestart door capri, 21-05-2011 22:02:34

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Tja een awd V70R automaat is ongeveer net zo zwaar en als je die vergelijkt komt de Volvo er nog slechter af.. Standaard dan he! Niet direct weer gaan  beginnen over chippen. Luister trouwens ook nog eens naar het commentaar dat ze over de finish gaan met 100mph dus 160km/h. Tot die snelheid komt de Volvo er nog niet bij.

Maar dat is toch allemaal geen schande? Het blijft een superbak die gewoon 15 jaar oud is.  Ik heb mijn R juist omdat ik wat aparts wil. Met de 850 T5 reed ik veel sportiever. Nu ben ik er veel zuiniger op. Sommige mensen zijn stom verbaasd te horen dat hij 13 jaar oud is.
Eigenlijk is de R als een Ferrari als je met je hart kiest. Als je verstandig zou zijn neem je wel een Porsche.

Maar... de boekjes van de Superb liggen hier onder de tafel. Volgend jaar komt er een nieuwe leasebak en dan is het echt geen verkeerde keuze.  :eusa_think:
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

JCviggen

Citaat van: HESSIE op 21-05-2011 22:44:01
Skoda is daar, waar volvo 15jaar geleden al was.

...en nog steeds is.

Zo'n skoda is niks mis mee. Heb een paar dagen met een octavia 1.8T DSG gereden met een zacht lederen interieur full option...zit je wel even wat fijner dan in een volvo van 96 hoor. En die bak technologie kan volvo niet aan tippen met al die ouderwetse automaten.

Je kan een zwak hebben voor de volvos (ik ook) maar objectief legt zo'n oude auto het gewoon op alle gebied dik af tegenover een moderne auto.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

t_w

is toch een briljant opgezet filmpje?

Ludo

Citaat van: Eric op 22-05-2011 11:49:33
Maar dat is toch allemaal geen schande? Het blijft een superbak die gewoon 15 jaar oud is.  Ik heb mijn R juist omdat ik wat aparts wil.

Citaat van: JCviggen op 22-05-2011 11:59:37
Je kan een zwak hebben voor de volvos (ik ook) maar objectief legt zo'n oude auto het gewoon op alle gebied dik af tegenover een moderne auto.

Precies.
Zo heeft ook iedereen altijd de mond vol over Ferrari.
Nou, zo'n ouwe Testarossa uit begin jaren 80, duw ik met m'n T-5 ook nog vooruit.  :eusa_whistle:  ;D
Maar dat wil helemaal niet zeggen dat zo'n Testarossa waardeloos is, het blijft ook een aparte verschijning.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

capri

Citaat van: JCviggen op 22-05-2011 11:59:37
Citaat van: HESSIE op 21-05-2011 22:44:01
Skoda is daar, waar volvo 15jaar geleden al was.

...en nog steeds is.

Zo'n skoda is niks mis mee. Heb een paar dagen met een octavia 1.8T DSG gereden met een zacht lederen interieur full option...zit je wel even wat fijner dan in een volvo van 96 hoor. En die bak technologie kan volvo niet aan tippen met al die ouderwetse automaten.

Die mooie DSG technologie van VW gaat zeker ook 400.000 km mee, staan nu al bij de garage met kapotte bakken.
Verbruik op papier zijn moderne auto,s zuiniger maar met een moderne 250 pk auto van 1650 kg kun je dat vergeten.
Zuipt ook gewoon.
En dan nog alle elektroniche problemen van het modere spul.

Auto,s zijn naar mijn mening echt niet beter geworden afgezien van de veiligheid die wel verbeterd is en dat kan een reden zijn voor het kopen van een nieuwe auto.

rpakuypers

Citeer
Auto,s zijn naar mijn mening echt niet beter geworden afgezien van de veiligheid die wel verbeterd is en dat kan een reden zijn voor het kopen van een nieuwe auto.

Auto's zijn qua carrosserie echt wel beter geworden. Ik weet nog de tijd van de Simca's, Talbot en de Renaults die al rottend het fabrieksterrein afreden en waar je na een jaar al een Flintstone-model van had ................

Groet,
Roger

M a r c

Citaat van: FGG op 21-05-2011 23:35:30
Hoe je 't ook wendt of keert: de Superb is sneller dan de R. Simpel.

tja.... de 100pk Fiat Panda van nu is ook sneller dan een 360 GLT van 1986....  zou ken ik er ook nog wel een paar  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

capri

Citaat van: rpakuypers op 22-05-2011 13:33:52
Citeer

Auto's zijn qua carrosserie echt wel beter geworden. Ik weet nog de tijd van de Simca's, Talbot en de Renaults die al rottend het fabrieksterrein afreden en waar je na een jaar al een Flintstone-model van had ................

Groet,
Roger

Raar dat mijn 21 jaar oude volvo 740 turbo maar niet wil roesten.
Je gaat dan ook heel ver terug in de tijd waar roest nog een groot probleem was.

Maar goed een ford van 10 jaar kan ook lekker roesten.

rpakuypers

Citaat van: capri op 22-05-2011 13:42:18
Raar dat mijn 21 jaar oude volvo 740 turbo maar niet wil roesten.
Je gaat dan ook heel ver terug in de tijd waar roest nog een groot probleem was.
Maar goed een ford van 10 jaar kan ook lekker roesten.

Zweeds staal is al sinds mensenheugenis het meest hoogwaardige staal. Kijk maar eens naar bepaalde series van Mercedes, die kunnen er ook nog wat van ............ van roesten  :-\

Groet,
Roger

capri

;D

Wil je nog weten hoe vaak de mercedes is overgespoten onder garantie van een kennis van mij.
Auto van 2003.

dak
motorkap
spatbord randen
drempels.
onderkant deuren

:-\

arjenT5R

Citaat van: capri op 22-05-2011 13:51:58
;D

Wil je nog weten hoe vaak de mercedes is overgespoten onder garantie van een kennis van mij.
Auto van 2003.

dak
motorkap
spatbord randen
drempels.
onderkant deuren

:-\

opel van m'n pa ook 2003 slecht lak jaar denk ik  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

capri

Voor mij is een volvo 850 T-5R al een doorontwikkelde auto en beter ga je nu ook niet vinden.

Dat er auto,s zijn die beter rijden is een ander verhaal.

:)

elianmars

Citaat van: capri op 22-05-2011 13:59:44
Voor mij is een volvo 850 T-5R al een doorontwikkelde auto en beter ga je nu ook niet vinden.

Sorry hoor, maar dat vind ik toch wel ietwat overdreven.

capri

Citaat van: elianmars op 22-05-2011 14:02:13
Citaat van: capri op 22-05-2011 13:59:44

Sorry hoor, maar dat vind ik toch wel ietwat overdreven.

Mag jij uitleggen wat er nu beter en duurzamer is geworden in vergelijk met een 850R of T-5R
Anders is het wel geworden maar beter.