SIPS bag buitengebruik.

Gestart door Novio, 26-11-2014 20:37:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Novio

Hallo,
Ik heb nieuwe stoelen in mijn V70 uit 2000 gezet. Deze stoelen  hebben geen SIPS bag. Nu de stekker is losgekoppeld brand de SRS lampje continu. Hoe kan ik dit verhelpen?

Groeten Mark.

volvobug

#1
Iets met een weerstandje in de stekker steken. Even zoeken op het forum hier.

-edit: hopsakee http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31285.0.html
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Ook bij Arjen in z'n Blog over de Sandstone staat beschreven hoe en/of wat.  Met de juiste waardes erbij.

Sweij

Als je een multimeter hebt, de weerstandswaarde meten aan de kant van de airbag en die waarde als weerstand plaatsen. Dan heb je altijd de juiste waarde... lijkt me zo.

Sbv

Citaat van: Sweij op 27-11-2014 07:46:18
Als je een multimeter hebt, de weerstandswaarde meten aan de kant van de airbag en die waarde als weerstand plaatsen. Dan heb je altijd de juiste waarde... lijkt me zo.
zegt airbag dan niet bam ?

-D©©©L-

Citaat van: Sweij op 27-11-2014 07:46:18
Als je een multimeter hebt, de weerstandswaarde meten aan de kant van de airbag en die waarde als weerstand plaatsen. Dan heb je altijd de juiste waarde... lijkt me zo.

Nog betrouwbaarder is het meten van de stroom door de airbag, die waarde vermenigvuldig je dan met de aangelegde 13,8V.

Sweij

Citaat van: Sbv op 27-11-2014 07:51:39
Citaat van: Sweij op 27-11-2014 07:46:18
Als je een multimeter hebt, de weerstandswaarde meten aan de kant van de airbag en die waarde als weerstand plaatsen. Dan heb je altijd de juiste waarde... lijkt me zo.
zegt airbag dan niet bam ?

Een goede multimeter heeft een erg hoge interne weerstand waardoor er tijdens het meten geen stroom gaat lopen, en dus de airbag niet zal laten ploffen.

mitchelli

Citaat van: Sweij op 27-11-2014 07:46:18
Als je een multimeter hebt, de weerstandswaarde meten aan de kant van de airbag en die waarde als weerstand plaatsen. Dan heb je altijd de juiste waarde... lijkt me zo.

Dit lijkt me niet verstandig. Tenzij je graag airbags kopt  ;D Nooit weerstand meten over een airbag! Met weerstand meten stuur je een kleine stroom door het component ,en bij een airbag kan dat dus niet goed uitpakken......of juist wel  :eusa_think: ;D
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Sweij

Okeuj, dan niet.;) Nee, de insteek was goed, meten is immers weten! Maar anderzijds, een werktuigbouwer moet je ook geen multimeter in z'n handen duwen, da's vragen om problemen.  :P

UserID6342

De weerstandjes voor de SIPS zijn 2.7 Ohm per stuk.

Lunadust

Nooit weerstand meten aan een airbag.
Er staan genoeg filmpjes op youtube over wat er dan gebeurd.
Als een airbag in je gezicht afgaat krijg je plastische chirurgie.
Techneut, geen dichter.

-D©©©L-

Citaat van: Lunadust op 27-11-2014 09:03:43
Nooit weerstand meten aan een airbag.
Er staan genoeg filmpjes op youtube over wat er dan gebeurd.
Als een airbag in je gezicht afgaat krijg je plastische chirurgie.

Heb je zo een voorbeeld filmpje ?

Lunadust

Techneut, geen dichter.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

thuur

Er zit ook een condensatortje in de "weerstand".


Gr :D