Ook maar ff voorstellen: Wico

Gestart door Wico, 22-05-2011 21:38:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wico

Hallo, ik ben Winfred Copal en sinds een maand bezoek ik regelmatig dit forum. Tot die tijd reed ik altijd Alfa, maar de laatste die ik had eindigde zo:



Met die 155 heeft mijn vrouw (en ook onze dochter) nooit veel gehad, dat vond ze maar een hoekige bak. Nee een Volvo 850, dat was het wel. Lekker ruim en oerdegelijk...en of die minder hoekig was dan de Alfa, die discussie ben ik maar niet aangegaan, haha!

Maar nadat ik hem iets te enthousiast in de rij voor het stoplicht aangesloten had  :-[, dacht ik mijn lieve meiden een plezier te doen door toch naar een Volvo te gaan kijken. Nadat ik enkele 850's heb bekeken, o.a. die van Marco (een schitterende auto overigens), ben ik toch gaan zoeken naar een V70. Het moest er een worden van vroeg '97 omdat ik hem snel weer zakelijk wil gaan rijden. Die laatste Alfa reed ik ook tegen bijtelling over de dagwaarde  ;D.

Zie hier dus mijn eerste Volvo, een V70 10v uit januari 1997 met 225k op de teller. Van binnen en buiten in z.g.a.n.-staat, alleen een beschadiging aan de achterbumper en kleine roestplekjes op de achterklep. Laat ik na de bouwvak wel overspuiten...
Verder staat op de planning voor de zomer: nieuwe schokdempers achter en een nieuwe koppeling.

Ik hoop een hoop veilige en leuke kilometers in de V70 te mogen maken en wellicht zien ze me nooit meer in een Alfa, haha ???




Jack v

Heerlijk die Alfa ik heb ook zo'n 2.5 V6 gehad fantastische motors.

Welkom trouwens en de volvo ziet er ook goed uit.

gr ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

francois


Sem

He, mooi! Een lekkere originele V70.. mooie frisse kleur, mooie Persus velgen, wissers en mislampen... gewoon erg goed en fris! Ik hoop dat je er niet te veel aan gaat verbouwen. Er rijden steeds minder originele S/V70's rond...

FGG

Welkom op 't Forum, Winfred.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Kali-Integrali

Welkom hiero!

Inderdaad zijn die V6'jes van Alfa prachtig. Plaatje om te zien.

Maar deze 10v heeft een nog mooiere roffel.. ;D

Gr-Martijn

Marc O.

Heb zelf de verre voorvader van jouw 155 gehad, namelijk een 90 2.5 V6. Geweldige auto, als ie niet in de garage stond. Heb mezelf toen beloofd om nooit meer aan het Alfa virus toe te geven, maar stiekem zou ik ooit nog wel eens een 75 3.0 V6 willen hebben. :eusa_drool:

Welkom!
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Welkom op 't forum Winfred, mooie originele V70 en zoals Sem al postte: laten zo ;D
Weinig km's voor 'n '97-er en een 2.5 10V met eigenlijk het mooiste "huilende"geluid ;)

Overweeg je in de toekomst om op gas te gaan rijden?
De 10V is daar uitermate geschikt voor, kijk hier maar eens even en let op de kmstanden :eusa_dance:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Wico

Jazeker, ik vind een auto bijna altijd origineel het mooiste, dus ben met deze ook niet geks van plan. Het enige niet originele wordt een parrot die ik aan wil sluiten. Ik kom er alleen niet uit welke adapterset ik moet kopen en waar; iemand ervaring mee? Ik heb een radio met CD-wisselaar type CR-906.

En ja LPG dat zou ik zeker wel willen, maar nu is mijn spaargeld even op. Jammer want ik rijd toch wel minimaal 25.000 km per jaar....Maar dat komt dit jaar nog wel.  ;D

Citaat van: henry classic v70 op 23-05-2011 22:27:51
Welkom op 't forum Winfred, mooie originele V70 en zoals Sem al postte: laten zo ;D
Weinig km's voor 'n '97-er en een 2.5 10V met eigenlijk het mooiste "huilende"geluid ;)

Overweeg je in de toekomst om op gas te gaan rijden?
De 10V is daar uitermate geschikt voor, kijk hier maar eens even en let op de kmstanden :eusa_dance:

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Wico op 24-05-2011 13:31:58

En ja LPG dat zou ik zeker wel willen, maar nu is mijn spaargeld even op. Jammer want ik rijd toch wel minimaal 25.000 km per jaar....Maar dat komt dit jaar nog wel.  ;D


Nou, dat schiet met je spaargeld dan ook niet hard op, als je 25.000 km per jaar op die dure troep rijdt...  ;)

Welkom overigens, mooie kleur ook, die auto van je.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Wico

Haha, ik reed die Alfa op mijn bedrijfje, dus dan viel dat nog wel mee, en een Alfa 6-cil op gas dat gaat niet goed. Maar Volvo's, en naar wat ik heb gehoord vooral de 2.5's, gaan toch goed op gas? Dus dan komt het wel goed. Hee R-man T, jij houdt dat deurpaneel toch voor me vast tot 4 juni he?

Citaat van: R-man T op 24-05-2011 13:55:24
Citaat van: Wico op 24-05-2011 13:31:58

En ja LPG dat zou ik zeker wel willen, maar nu is mijn spaargeld even op. Jammer want ik rijd toch wel minimaal 25.000 km per jaar....Maar dat komt dit jaar nog wel.  ;D


Nou, dat schiet met je spaargeld dan ook niet hard op, als je 25.000 km per jaar op die dure troep rijdt...  ;)

Welkom overigens, mooie kleur ook, die auto van je.

Justin-850

Citaat van: Wico op 24-05-2011 14:35:03
Haha, ik reed die Alfa op mijn bedrijfje, dus dan viel dat nog wel mee, en een Alfa 6-cil op gas dat gaat niet goed. Maar Volvo's, en naar wat ik heb gehoord vooral de 2.5's, gaan toch goed op gas? Dus dan komt het wel goed. Hee R-man T, jij houdt dat deurpaneel toch voor me vast tot 4 juni he?

Citaat van: R-man T op 24-05-2011 13:55:24
Citaat van: Wico op 24-05-2011 13:31:58

En ja LPG dat zou ik zeker wel willen, maar nu is mijn spaargeld even op. Jammer want ik rijd toch wel minimaal 25.000 km per jaar....Maar dat komt dit jaar nog wel.  ;D


Nou, dat schiet met je spaargeld dan ook niet hard op, als je 25.000 km per jaar op die dure troep rijdt...  ;)

Welkom overigens, mooie kleur ook, die auto van je.

De 2.5i, of eigenlijk alle benzine 850 blokken kunnen prima op gas ;) Kijk maar eens elders op dit forum naar de hoogste kilometerstanden. Veel daarvan rijden er op gas ;)

Gr. Justin