voorruit vervangen

Gestart door rolvio, 23-05-2011 09:21:47

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Denk dat het belangrijker is dat zo'n ruit netjes en goed wordt gemonteerd, dat lijkt me veel belangrijker dan het "merk" ruit. Ga in ieder geval dealer nog even bellen of ze het zelf doen of uitbesteden. In het laatste geval kan ik dan net zo goed carglass of zo bellen voor een afspraak, komen ze ook nog eens thuis langs om de boel te repareren...

razorx

Ik zou carglass gevoegelijk overslaan.
Bij mijn wagen gewoon prutswerk, ietwat scheef geplakt. Niet direct zichtbaar maar zou als ik geen maatregelen had genomen vroeg of later tot wateroverlast krijgen.

Carglass is net als de sh*tfit een massastamper die een schandalig samenwerkingsverband heeft met de verzekeringsmaatschappijen.
Uiteindelijk betaal je een te hoog eigen deel en het wordt vaak te slecht gedaan.
Er staat me iets bij dat een consumenten programma iets leuks heeft uitgezonden over deze kartelvorming.

daytonawim

Ergens heb ik een stuk gelezen over de ramen van carglass die zouden van iets dunner glas gemaakt zijn.

Mm, druk aan het zoeken maar stuk kan ik niet effe snel vinden.

voor een orgineel raam betaal je idd wel iets meer.

Luc

De mijne moet ook vervangen, gebarsten tijdens het poetsen. Ben alleen WA-verzekerd omdat mijn maatschappij auto's ouder dan 15 jaar niet meer WA-plus verzekeren wil.
Offerte dealer : 810 Euri inclusief... Carglass : 670 Euri en centen, een familiegarage in Geleen (Burlet) : 260 euri, Autotaalglas Sittard : 225 euri inclusief, voor een originele ruit. Heb daar vanmiddag een afspraak, ik blijf erzelf bij om te kijken hoe ze het doen. Laat wel weten hoe het bevalt.

Overigens kreeg ik vanochtend nog een offerte per mail van een ander bedrijf uit Geleen dat ik niet aan de telefoon kreeg : 192,70 voor een originele ruit, ook inclusief alles. Alleen was het Nederlands van de meneer die het tiepte niet bepaald correct en zn achternaam was ook niet heel erg Nederlands, maar dat hoeft niks te zeggen over de kwaliteit van t werk. Ik had de afspraak bij autotaalglas als staan, dus... hopen dat de koffie te pruimen is.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

rolvio

Citaat van: Luc op 24-05-2011 13:07:37
De mijne moet ook vervangen, gebarsten tijdens het poetsen. Ben alleen WA-verzekerd omdat mijn maatschappij auto's ouder dan 15 jaar niet meer WA-plus verzekeren wil.
Offerte dealer : 810 Euri inclusief... Carglass : 670 Euri en centen, een familiegarage in Geleen (Burlet) : 260 euri, Autotaalglas Sittard : 225 euri inclusief, voor een originele ruit. Heb daar vanmiddag een afspraak, ik blijf erzelf bij om te kijken hoe ze het doen. Laat wel weten hoe het bevalt.

Overigens kreeg ik vanochtend nog een offerte per mail van een ander bedrijf uit Geleen dat ik niet aan de telefoon kreeg : 192,70 voor een originele ruit, ook inclusief alles. Alleen was het Nederlands van de meneer die het tiepte niet bepaald correct en zn achternaam was ook niet heel erg Nederlands, maar dat hoeft niks te zeggen over de kwaliteit van t werk. Ik had de afspraak bij autotaalglas als staan, dus... hopen dat de koffie te pruimen is.

Betaal bij de dealer € 520,- incl montage. Ze besteden de klus niet uit. Ga morgen afspraak maken.

Luc

Ik ben vanmiddag geweest en heb het hele proces van dichtbij bekeken. Mannen hebben netjes gewerkt en hadden iets meer dan een uur nodig. Koffie was lekker. Strip boven de voorruit is ook vervangen en zit een stuk netter dan de ouwe. Lekker geouwehoerd met de mannen en over garantie of zo doen ze niet moeilijk. Mocht er iets mis zijn met de voorruit, gewoon langskomen en dan wordt het opgelost. Mn nieuwe voorruit ziet er hetzelfde uit als de oude, maar dan zonder de barst. Met logo.

Ludo

Luc, mocht je gelijk vertrekken?.
Hoe zit het dan met uitharden van de lijm?.

grijzev70tdi

Zat ik ook al te denken, dat moet toch minstens een nacht goed drogen voor het echt goed hard is. Tenminste zo doen wij het altijd en nog geen problemen mee gehad. (universeel autobedrijf)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

michel88

wij of ik laat hem zker 2,5 uur staan en dan mogen ze hem van me verzette..
maar de lijm is pas gemiddeld na 3 weken droog :o
dusja hoelang wil je wachten
het licht er ook aan wat ze gebruiken :angel:

Luc

Ik mocht meteen weg, er zaten wel nog twee repen ducktape op de voorruit, die moesten voorkomen dat de ruit door zn eigen gewicht zou zakken. Mocht alles met de auto doen, alleen twee dagen niet wassen of door de wasstraat.
Geen flauw idee welk soort/merk/type kit ze gebruiken.

Ben niet verder dan naar het werk en terug gekomen ermee, maar de ruit zit perfect op zn plek, ben ervan overtuigd dat dat ook zo blijft.

GeertG

Ik heb in de laatste maanden 2 maal de voorruit laten vervangen. Na 1e keer vervangen zat er na een paar weken weer een ster en later scheur in na een steen die op de verkeerde plek verscheen...........
Beide keren laten doen in Heerlen (die ook voor de Volvo dealer die 300m verderop ligt). Beiden keren binnen uurtje klaar en ik hoefde alleen de tape een nachtje te laten zitten.
Werkten rustig en voorzichtig en kwam voor mij in ieder geval goed over.

Volgens verzekering (WA beperkt casco) heb ik een eigen risico maar tot nu toe geen rekening gezien  ;)
(en ik ken een mede forummer die destijds bij hen diezelfde ervaring heeft).

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

rolvio

Kan straks mijn auto ophalen met een nieuwe voorruit geplaatst door de dealer. Helaas wat extra werk, want er zat roest aan de raamspijlen, waarschijnlijk veroorzaakt door een vorige vervanging die niet zo netjes is gebeurd, want normaal roesten onze Volvo's daar nooit vertelde de monteur mij. ben uiteindelijk toch wel blij dat ik het daar heb laten doen.