Rubbers draagarm versleten??? NIET DUS!!!

Gestart door RoVoR, 25-05-2011 22:32:00

Vorige topic - Volgende topic

RoVoR

Al geruime tijd trekt mijn auto na het plaatsen van nieuwe banden naar rechts.
Bij sterk accelereren wordt het veel erger en moet ik echt flink naar links sturen, als ik het gas dan loslaat gaat hij naar links de middenstrook over, dit wordt best gevaarlijk.
Sturen voelt ook wat "wollig" (?) ofzo, stuurt niet strak. Ook tijdens het remmen voelt hij niet strak in het stuur, de wagen gaat niet echt 1 kant op maar voelt wat onzeker.

Ik begin steeds meer de linker draagarm te verdenken maar wil graag jullie ideeën hierover
In het geval van naar rechts trekken zou toch juist de linker draagarmrubbers versleten zijn?

De auto is pas nog uitgelijnd..zonder resultaat.
Bij de Volvo garage alles laten nakijken en zij kunnen niets vinden. Draagarmrubbers lijkt geen speling op te zitten.
Kunnen de rubbers versleten zijn zonder dat er echt speling geconstateerd wordt?

thuur

Er zit altijd speling op rubbers, anders hadden ze wel voor een vaste verbinding gekozen. Wat wel kan is dat de arm schuift over de rubbers of bussen. Breekijzer ertussen en goed kijken.

Als de auto naar rechts wil (of als het zo voelt) bij remmen dan is juist de rechterarm verdacht.

Gr 8)

RoVoR

Ze hebben bij de garage de draagarmen gecheckt, zoals je zegt met een breekijzer (of bandenlichter). Lijkt allemaal normaal.

De auto wil niet bij het remmen naar rechts maar juist bij accelereren. Bij remmen blijft hij recht of misschien iets naar links.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Rammelt ie als je over een klinkerweg rijd ?

RoVoR

Hey....Subframe????

Hoe zit dat dan, kun je mij uitleggen wat er dan gebeurt,  even voor mijn beeldvorming

Het subframe is een tijd geleden los geweest bij het vervangen van een oliekering. Een tijdje daarna zijn de problemen pas begonnen.

Als die bouten los zijn moet je dat toch makkelijk kunnen zien.

Rammelen, ja een beetje mischien. Je voet wel goed in het stuur dat je over een hobbeligge weg rijdt

BarryB

Zijn rek bouten, zijn er wel nieuwen in gegaan ? Anders bestaat de kans dat ze gebroken zijn.

En zit het sub wel recht onder de auto ?

RoVoR

zijn volgens mij niet nieuw. Als ze gebroken zijn, hoe controleer ik dat?

recht onder de auto? dat  kan toch maar op 1 manier onder de auto?

volvobug

Citaat van: RoVoR op 25-05-2011 22:58:09

Dopsleutel erop en vastdraaien maar. Als er geen beweging in te krijgen is, niet gebroken. Als je zonder moeite ronddraait, wel gebroken  ??? En als je ze nog een kwart tot halve slag kon geven en dan niet meer mee willen, zaten ze niet vast genoeg  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

BarryB

Een subframe kan idd scheef onder een auto terug gezet worden, de bouten moeten vernieuwd worden altijd.

ik zou niet proberen om ze vast te draaien. kijk onder de auto naar de rubbers van het subframe, het subframe moet ''strak'' tegen de carrosserie aan zitten.

als er veel ruimte tussen zit moeten de bouten en rubbers vervangen worden.

haasje

Citaat van: BarryB op 26-05-2011 00:21:37

Een subframe kan idd scheef onder een auto terug gezet worden, de bouten moeten vernieuwd worden altijd.

ik zou niet proberen om ze vast te draaien. kijk onder de auto naar de rubbers van het subframe, het subframe moet ''strak'' tegen de carrosserie aan zitten.

Als ik van jou een euro krijg voor iedere auto die met hergebruikte subframebouten rondrijdt, ben ik nu een rijk man.

Jack v

Citaat van: haasje op 26-05-2011 00:46:27
Citaat van: BarryB op 26-05-2011 00:21:37

Als ik van jou een euro krijg voor iedere auto die met hergebruikte subframebouten rondrijdt, ben ik nu een rijk man.
yep zelfs een dealer vernieuwd ze niet altijd.

mehn

En als die dat wel doet dan draait 90% ze aan met een luchthamer.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RoVoR

Zou een scheef/of los zittend subframe kunnen verklaren dat als ik optrek de wagen extra naar rechts trekt en zodra ik het gas loslaat weer minder naar rechts (of zelfs naar links, maar dit door het naar links sturen) trekt?

Met hoeveel van die bouten zit het subframe vast en welke plekken moet ik allemaal controleren. Voor zover ik weet alleen onder de auto toch. Daar waar het frame overgaat in het subframe?

Ik vraag misschien naar de bekende weg, maar beter gevraagd dan dat ik iets verkeerds zit te controleren en verder onjuiste info verstrek.

Jack v

Je subframe zit met 4 bouten in bussen aan het chassis vast die 4 zijn rekbouten dus vervangen is beter dan aandraaien ze kosten ongeveer 5 euro p/s bij de dealer dan ben je veilig dat ze niet breken.