Onregelmatig lopen v/d motor tijdens remmen

Gestart door Arjanestate, 26-05-2011 09:35:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjanestate

Als ik rem begint de motor soms onregelmatig te lopen, iemand een idee? Hij stopt er vrijwel direct mee als ik de rem loslaat en dan loopt ie weer zoals het hoort.
854 T-5 ROOD 1994

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

-D©©©L-

Citaat van: Arjanestate op 26-05-2011 09:35:28
Als ik rem begint de motor soms onregelmatig te lopen, iemand een idee? Hij stopt er vrijwel direct mee als ik de rem loslaat en dan loopt ie weer zoals het hoort.
Is het een automaat of een handbak ?
Vacuum lekkage lijkt me vergezocht bij een diesel (geen gasklep, losse vacuumpomp enzo).

Jack v

ok sorry ik had niet gezien dat het een diesel was :eusa_doh:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elianmars

Citaat van: Jack v op 26-05-2011 10:00:09
ok sorry ik had niet gezien dat het een diesel was :eusa_doh:

Dit is het dieseltopic, Jack  ;D

Er wordt wel vaker opgemerkt dat de diesels wat minder mooi lopen als het rempedaal is ingetrapt. Als daarbij de brandstofpomp niet lekker afgesteld staat, zou het wellicht mogelijk zijn dat (het lijkt of) de motor wil afslaan.

ik-rol

Bij mij kreeg het blok een soort rilling over zich heen als ik soms remde. Nu de timingen van alle de drie de riemen goed staan heeft hij daar geen last meer van.

Arjanestate

Vacuumlekkage leek mij ook stug, hoewel de vacuumpomp wel z,n werk doet tijdens het remmen. Alleen doet ie het ook als je de rem vast blijft houden, dus niet harder of zachter gaat remmen, en dan vraagt de bekrachtiger geen vacuum van de pomp op dat moment, het zelfde dus als wanner ik de rem los xou laten en de motor weer goed gaat lopen.
Ik vindt het wel vreemd, want de vacuumpomp is alleen voor de bekrachtiger, correct me if i'm wrong ;)

Hij doet het sowieso als de motor warm is. Koud volgens mij niet, em hij doet het niet altijd.
Het is btw een MT

854 T-5 ROOD 1994

MICHEL306

pomp wordt aangedreven door je nokken as, wellicht dat de extra belasting van de pomp invloed heeft op de timing van je kleppen? rek in de riem?
Misschien kunnen de spanners deze extra belasting niet echt opvangen.

gr M

Arjanestate

Citaat van: MICHEL306 op 27-05-2011 19:28:12
pomp wordt aangedreven door je nokken as, wellicht dat de extra belasting van de pomp invloed heeft op de timing van je kleppen? rek in de riem?
Misschien kunnen de spanners deze extra belasting niet echt opvangen.

gr M

Ik heb afgelopen zaterdag een paar uur file gereden, en af en toe kwam dat gezaag weer terug. Ik denk nu ook dat het met de pomp en of nokkenas timing te maken kan hebben, want het kwam ook voor als ik niet remde maar wel steeds al ie stationair moet gaan lopen. de D-riem hoeft voor lopig niet vervangen te worden, dus laat ik het maar ff zitten.
854 T-5 ROOD 1994

MICHEL306

Ga in iedergeval alle riemen en spanners even goed inspecteren, kopschade is zoo zonde en duur.Maar je vacuum pomp kan inwendig stuk zijn...ook een optie om even los te halen misschien, is een simpel klusje en dan weet je wat.



gr M

henknoordhuis

Ik heb mijn TDI al vier jaar en dit heb ik al vanaf het begin. De distributieriem is al een keer vervangen in tussentijd en de pomptiming is toen ook afgesteld. Het is toen niet veranderd en het is dus nog steeds zo. Ik heb er in die tijd ruim 120000 mee gereden en sta nu op 471000.
Ik heb de indruk dat het iets beter wordt als ik olie + filter heb vervangen, maar dat is van korte duur, kan ook inbeelding zijn. Ik ben van plan om eens iets door de olie te gooien om de motor schoon te maken vlak voordat ik de olie ververs. (Wynn engine cleaner/oil system cleaner?) Ik zit de denken aan vervuilde klepstoters, helemaal omdat het temperatuur-(viscositeit)afhankelijk is.  Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb de link met remmen nog niet gelegd. Volgens mij doet die van mij het ook als ik niet rem.

henknoordhuis

Praten we hier trouwens over hetzelfde als in dit lijntje?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33186.0.html

Als dat zo is, dan staat daar het antwoord.

Jans Duiven


Arjanestate

Het probleem is verdwenen nadat ik de EGR weer had aangesloten, ik had een van de slangetjes 'afgedopt' met een parker.... wass het al weer helemaal vergeten dat ik dat gedaan had.... en waarom.... ik zal me ff opnieuw hierover moeten inlezen :eusa_shifty:
854 T-5 ROOD 1994