waarschuwingslampje

Gestart door volvoTon, 26-05-2011 16:05:39

Vorige topic - Volgende topic

volvoTon

Hoi,

mijn zoon heeft vandaag een 850 gekocht ook in wit en met slechts 1 cijfer verschil met die van mij op de nummerplaat.(ik 26 hij 27)
Ziet er net zo mooi uit als de mijne maar er brand een lampje op het dachboard wat ik niet kan thuis brengen
Het betreft het orange lampje met het groen figuur erin, waar is dit van en hoe gaat dit uit?

volvoton

irian paul

volgens mij is dat het lambda lampje

is het deze?

Jack v

lambdalampje:  OBD I even proberen te resetten.
                         OBD II is dealer of een forummer die dit kan resetten

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

850i

Marijn Degens

Citaat van: irian paul op 26-05-2011 16:09:32

is het deze?

Die lijkt er op, maar dat is het Half Life icoon

Dit is de lambda

Of zijn beide hetzelfde... :eusa_think:?

Jack v

Maakt ook  niks uit hoe hij er uit ziet :  beginnen met foutcodes uitlezen :eusa_angel:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvobug

Citaat van: irian paul op 26-05-2011 16:09:32

is het deze? http://thuurbo.nl/site/images/herstel/probleemoplossen/lambda.png
Nee, dat is een groen lampje met een oranje figuur erin. TS heeft het over een oranje lampje met een groen figuur erin  :P
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

haasje

Citaat van: 850i op 26-05-2011 16:10:38
Lambdasensor.

Heb jij een glazen bol waardoor jij op afstand kunt zien wat er aan de hand is? Zo nee, dan is de lambdasensor een van de vele mogelijkheden, evenals lmm, vacuumlek, etc.

mehn

Als de rest van de nummerplaten van de auto's gelijk is dan heeft hij OBD-2, dan moet ie aan de computer ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850i

Citaat van: haasje op 26-05-2011 17:12:51
Lambdasensor.

Heb jij een glazen bol waardoor jij op afstand kunt zien wat er aan de hand is? Zo nee, dan is de lambdasensor een van de vele mogelijkheden, evenals lmm, vacuumlek, etc.

Nee, geef alleen aan waar dat lampje voor staat, dat er verschillende storingen achter kunnen zitten is mij bekend. ;)

haasje

Citaat van: 850i op 26-05-2011 17:53:59
Citaat van: haasje op 26-05-2011 17:12:51
Lambdasensor.

Nee, geef alleen aan waar dat lampje voor staat, dat er verschillende storingen achter kunnen zitten is mij bekend. ;)

Waarom zeg je dat dan niet? Zoals je het nu meld komt het bij mij (hoe zal het dan voor een leek zijn?) in ieder geval over als dat de sensor de schuldige is.

850i

Rustig maar, ik heb slecht de helft van zijn vraag beantwoord, niet meer en niet minder.

volvoTon

OK,

tot nu toe bedankt
Laat hem wel even uitlezen en resetten

volvoton

Ludo

volvoTon

Ben vandaag even naar Thuur gereden laten uitlezen en wat blijkt de oorzaak te zijn ,valse lucht door een scheurtje in de vacuumleiding.
Dus probleem opgelost , meteen het service lampje laten resetten en wat onderdeeltjes gekocht.

Volvoton