AT bak word vervangen graag meer tips van wat verstandig is

Gestart door proud owner 850 t5, 26-05-2011 17:35:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

proud owner 850 t5

Mijn 850 t5 gaat a.s. zaterdag naar Rheden en wel te weten naar MWG.
Er word een andere AT ondergezet motorsteunen vervangen, distributie
setje erop carterontluchting word aangepakt en de oliekeerringen van
zowel de krukas als de nokkenas worden vervangen.
Nu is mijn vraag....................
Zijn er nog andere dingen die ik moet aan pakken nu ik toch zo grootschalig
bezig ben.
De auto heeft 322.000km op teller staan maar het blokje loopt super.
Ik heb helaas maar een week of 6 kunnen genieten voor de AT het begaf
maar dat was meer dan voldoende om te weten dat dit een blijvertje is.
Dus mensen(volvo's)met meer dan 3ton op de teller kom maar op met de suggesties.
alvast bedankt ;)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

proud owner 850 t5

De bak komt uit een volvo met 190dz op teller.
De bak is wel getest en nagekeken voordat deze gedemonteerd werd.
Uiteraard is een gereviseerde bak beter maar voor dit geld(350 euri incl.
montage) kan ik de gok wel nemen.Mocht het later werkelijk allemaal
slecht blijken te gaan kan ik altijd nog een revisie bak nemen.
:eusa_whistle:

proud owner 850 t5

Ombouwen naar HANDBAK?????? dat brengt nogal wat met zich mee toch.
En een AT bevalt wel hoor.....

M a r c

350 euro incl. montage  :o  De goede man heeft er zeker nog nooit eentje gewisseld.... koopje!  TIP: Ik hoop dat ie weet dat je de koppelomvormer op de stator moet laten zitten en niet de bak eraf halen terwijl de omvormer nog vastzit aan het "vliegwiel"..... dus eerst de bouten losmaken via het 'kijkgat'.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

proud owner 850 t5

"Het mooie is dat de man allen maar volvo's doet en de 850 in het bijzonder.
Desalnietemin wanneer de reparatie's gedaan zijn laat ik zeker even weten
of het allemaal goed is gegaan.
De bak incl.monteren motorsteunen vervangen
(zelf leveren),distributie vervangen (zelf leveren)oliekeerringen vervangen van
nok en krukas beide zijden (zelf leveren) carterbeluchting heeft ie nog liggen
zet ie er ook op voor me (krijg ik van 'm) voor 850 euro.
Als het allemaal ook nog goed gebeurd mag ik niet klagen toch.

proud owner 850 t5

Maar euhhhhhhh...... wat ik graag weten wil staat er nog meer aan te komen
bij deze kmst. of gewoon lekker gaan rijden en zie maar wat er komt.
En oja.. in juni voor de APK.

hvdmountain

Citaat van: M a r c op 26-05-2011 17:53:40
Gewoon ombouwen naar handbak  ;D
Wat zou zoiets nou ongeveer (incl. materiaal) kosten?

hvdmountain

Lekker rijden en idd zien wat er evt. nog komt.

Al wel je brandstoffilter vervangen (volgens schema hoort dit bij 310.000 km)?

proud owner 850 t5

Nee niet gedaan en dat zijn nou net de tips waar ik niet aan gedacht heb en in mijn lijstje
kan zetten. THANKs.

)()()sT

Citaat van: hvdmountain op 26-05-2011 18:19:44
Citaat van: M a r c op 26-05-2011 17:53:40
Gewoon ombouwen naar handbak  ;D
Wat zou zoiets nou ongeveer (incl. materiaal) kosten?

Ik sta voor dat moment bij mijn V70R.
Je moet een handbak scoren, pedalenbak, koppelingset, cilinder, schakelpook met stangen etc.

proud owner 850 t5

En nog dan iets........ In de paar weken dat ik met de t5 AT gereden heb viel mij op dat het verbruik aardig op loopt bij normaal optrekken. Zo'n 30 tot 40 liter op 100km. Na een beetje spelen en proberen ontdekte ik dat als ik rustig op trek naar ca. 2000tpm Dan het gaspedaal volledig los liet de AT de volgende versnelling kiest en dan weer rustig gas geeft ik op deze manier het toerental een stuk lager kan houden. En daarmee het verbruik bijna halveert. Was dit een kenmerk van een versleten bak of is een goede AT ook op deze manier te manipuleren?

hvdmountain

Citaat van: proud owner 850 t5 op 26-05-2011 19:11:01
En nog dan iets........ In de paar weken dat ik met de t5 AT gereden heb viel mij op dat het verbruik aardig op loopt bij normaal optrekken. Zo'n 30 tot 40 liter op 100km. Na een beetje spelen en proberen ontdekte ik dat als ik rustig op trek naar ca. 2000tpm Dan het gaspedaal volledig los liet de AT de volgende versnelling kiest en dan weer rustig gas geeft ik op deze manier het toerental een stuk lager kan houden. En daarmee het verbruik bijna halveert. Was dit een kenmerk van een versleten bak of is een goede AT ook op deze manier te manipuleren?
Tja...je zat daarvoor met je gaspedaal tegen de grond aan waarschijnlijk?

proud owner 850 t5

Nee hoor absoluut niet of mijn verbruiks meter werkt niet goed.
Let wel het is natuurlijk wel een moment opname bij het accelereren.
Wat zou ik normaal gesproken bij een gewone acceleratie kunnen verwachten aan verbruik tijdens het accelereren????